2013-12-04, 16:17
Medlem
thelindgrennheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
Otroligt och mycket löjligt att nationalister i Rumänien och Ukraina inte har en aning om massinvandringen till Västeuropa, utan är mer intresserade av gamla gränsdispyter.

Som De Geer sade "som om Danskarnas parti hade högst på agendan att ta tillbaka Schleswig-Holstein".

Fast det var ju inte ur det perspektiv han lade fram det. Vi i väst måste förstå att det politiska klimatet i öst är så otroligt annorlunda på många sätt, och att Ukraina faktiskt led under "Ryskt" förtryck i nästan ett decennium.

Dessutom ser vi nu hur både pro-eu judemedia och pro-ryssland/icke-nato media börjar ändra perspektiv på situationen i Kiev, man talar nu om "högerextrema" och "nazister" vilket man inte gjorde i början.
Citera
2013-12-04, 17:41
Medlem
vhaftresfhvcvbses avatar
Citat:
Otroligt och mycket löjligt att nationalister i Rumänien och Ukraina inte har en aning om massinvandringen till Västeuropa, utan är mer intresserade av gamla gränsdispyter.

Som De Geer sade "som om Danskarnas parti hade högst på agendan att ta tillbaka Schleswig-Holstein".
Det är helt andra frågor och helt andra situationer, så att jämföra det med Slesvig-Holstein är bara dumt.
Citera
2013-12-04, 18:10
Medlem
trtrtrtrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrphonk
Vad gäller sexualmoral och preventivmedel tycker jag man ska lyssna på hela diskussionen. Det handlar om att föra och förstå resonemang. Vi är en del av den tid vi lever i, men att konstatera att den "sexuella revolutionen" (som till stor del möjliggjordes av p-pillret) lagt grunden för homolobbyns framfart och perversifieringen av samhället bör inte vara kontroversiellt för någon.

Att sedan den katolska kyrkan är motståndare till preventivmedel är knappast något nytt.
Du kan väl knappast snacka bort att Jonas uttryckligen sa att sex som inte leder till barn bör förbjudas? Självklart är vi en del av den tid vi lever i, fast vad har detta med saken (Jonas uttalande) att göra? Vidare betackar jag mig för meningar som "det handlar om att föra och förstå resonemang" och liknande goja. Jonas åsikt i denna saken kan knappast misstolkas. Uttalandet kom kanske inte som en chock men det kan vara nyttigt för folk att veta hur knäppgökskristna faktiskt tycker om saker och ting.

Sen att den så kallade sexuella revolutionen lagt grunden för perversifieringen av samhället har förmodligen undgått få. Däremot så kan det väl knappast vara nån sexuell revolution när frugan vill ha sex för njutnings skull? Det som Jonas och katolska kyrkan vill förbjuda alltså vilket diskussionen handlar om.
Citat:
Ursprungligen postat av rikastistorstan
Nu utgår jag från att han inte riktigt tycker så men hela den här diskussionen kändes väldigt märklig.
Vad får dig att tro att han inte tycker så när han i egenskap av knäppgökskristen sa det själv utan omsvep?

Jag vet att det är minerad mark att som nationalist kritisera den bland nationalister helgonförklarade de Geer. Därför vill jag tillägga att jag brukar se de Geer som en hygglig och intelligent man med en kristen hjärntumör. Bara för att lugna era nerver alltså.
Citera
2013-12-04, 18:30
Medlem
Dorniers avatar
Det känns som det nästan efter varje avsnitt är några som hakar upp sig på nåt litet man sagt i programmet och så blir det ett jävla liv.

Nyss var det att man promotade rasblandning, nu vill man förbjuda sex.
Citera
2013-12-04, 19:06
Medlem
mrphonks avatar
Så här avslutar vi ett superår med Radio Framåt: http://www.radioframat.com/forfestuppesitterkvall-med-radio-framat-den-20-december/

Citat:
I senaste eftersnacket kom en fråga huruvida vi planerar några fler förfester — eller en upprepning av förra årets succé med uppesittarkvällen — i år. Vi sa då nej, eftersom det helt enkelt inte var planerat. Efter detta har vi blivit nedringda av besvikna lyssnare, våra mailkorgar är överfyllda och det ryktas att en brevbomb har stoppats på ett fartyg utanför Orkneys östra kust. Därför väljer vi att gå massorna till mötes och slå ihop en förfest och en uppesittarkväll till en uppesittarfest… eller förkväll… välj själva!

Vi spelar musik, snackar skit och pratar med lyssnare. Vi ska även försöka få med några gäster. Vad vill du höra i ett sådant program? Skriv en kommentar här nedan eller maila oss på info@radioframat.se.

Saker vi tror att ni undrar

När börjar och slutar detta monsterarrangemang?
Vi siktar på att dra gång 19:00 fredagen den 20 december och avsluta absolut senast midnatt.

Måste jag vara prenumerant på Realisten för att lyssna?
Nej, livesändningen kommer vara öppen för alla!

Kommer det gå att ladda ned denna fantastiska kväll i efterhand?
Den kommer inte släppas som podcast. Däremot kommer en version att släppas i den digitala butiken för 29kr. Som vanligt kan Radio Framåts stödprenumeranter ladda ned den gratis.

Kan jag vara med i programmet?
Ja! Vi kommer ha vår livechatt igång och det kommer också gå att ringa in via telefon eller Skype. Har du något du vet redan nu att du skulle vilja vara med och prata om eller bidra på annat sätt, maila oss på momangen så planerar vi in det!

Efter detta specialavsnitt blir det uppehåller över jul och nyår, vilket betyder att det bara återstår två ordinarie Radio Framåt-program innan denna specialsändning får avsluta året.

Vi mottager gärna tips och hyllningar i kommentarerna.
Citera
2013-12-04, 19:15
Medlem
mrphonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trtrtrtr
Du kan väl knappast snacka bort att Jonas uttryckligen sa att sex som inte leder till barn bör förbjudas?

Jonas sa väl att han ville förbjuda preventivmedel, vilket ju är den katolska kyrkans inställning likväl. Och formulerade han det oklart så kan jag räta ut frågetecknen åt dig. Att han vill förbjuda att folk har sex utan att planen är att göra barn tror jag absolut inte, med tanke på att vi tidigare konstaterat att vi inte anser att homosexuellt sex ska förbjudas eftersom det är "deras egen business vad de gör i sitt sovrum".

Det vore helt enkelt moraliskt och praktiskt otänkbart att staten ska lägga sig i vad folk gör i sovrummet. Dessutom har vi otaliga gånger talat om att vi vill att staten i mindre utsträckning ska lägga sig i människors privatliv och ge mer självbestämmande till så väl familjer som mindre organisatoriska enheter (som t ex kommuner).

Precis som jag sa tidigare är jag inte för ett förbud av preventivmedel, förutom när det gäller p-piller eftersom det drabbar betydligt fler än den som väljer att ta pillret (genom hormonella restprodukter som bland annat når vårt dricksvatten och hamnar i våra grödor efter besprutning). Att den katolska kyrkan, och därmed katoliker, är motståndare till all sorts preventivmedel trodde jag dock var allmänt känt.
Citera
2013-12-04, 20:09
Medlem
Smuggelss avatar
Citat:
Du kan väl knappast snacka bort att Jonas uttryckligen sa att sex som inte leder till barn bör förbjudas? Självklart är vi en del av den tid vi lever i, fast vad har detta med saken (Jonas uttalande) att göra? Vidare betackar jag mig för meningar som "det handlar om att föra och förstå resonemang" och liknande goja. Jonas åsikt i denna saken kan knappast misstolkas. Uttalandet kom kanske inte som en chock men det kan vara nyttigt för folk att veta hur knäppgökskristna faktiskt tycker om saker och ting.

Sen att den så kallade sexuella revolutionen lagt grunden för perversifieringen av samhället har förmodligen undgått få. Däremot så kan det väl knappast vara nån sexuell revolution när frugan vill ha sex för njutnings skull? Det som Jonas och katolska kyrkan vill förbjuda alltså vilket diskussionen handlar om.

Vad får dig att tro att han inte tycker så när han i egenskap av knäppgökskristen sa det själv utan omsvep?

Jag vet att det är minerad mark att som nationalist kritisera den bland nationalister helgonförklarade de Geer. Därför vill jag tillägga att jag brukar se de Geer som en hygglig och intelligent man med en kristen hjärntumör. Bara för att lugna era nerver alltså.

Det han sa var att sex inte endast är till för den egna njutningen, sen har du gjort någon galen tolkning av det hela.
Citera
2013-12-05, 02:12
Medlem
StenStureDenYngstas avatar
Citat:

[/quote]
Haha knäppgökskristen tycker du gör en korrekt analys av de Geer (både hans bra och mindre bra sidor), det är synd att även Söderman ibland för fram sitt konservativa kristna budskap. Någon som vet om Eriksson är kristen? Självklart ska man få tro på den kristna guden men vissa tankegångar som förs fram, fungerar helt enkelt inte för mig.

Nu låter jag väl lite väl kritisk och vill avsluta med att istället ge herrarna en elogé för att de gör varje måndag kväll intressant. Särskilt Eriksson ska ha en stor eloge för att han drog igång alltihop.
Senast redigerad av StenStureDenYngsta 2013-12-05 kl. 02:23.
Citera
2013-12-05, 16:20
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StenStureDenYngsta
Någon som vet om Eriksson är kristen?

Tror snarare att han är agnostiker.
Citera
2013-12-05, 17:20
Medlem
thelindgrennheros avatar
Citat:
Det känns som det nästan efter varje avsnitt är några som hakar upp sig på nåt litet man sagt i programmet och så blir det ett jävla liv.

Nyss var det att man promotade rasblandning, nu vill man förbjuda sex.

Förbjuder man sex så löser man ju iaf rasblandningsproblemet
Citera
2013-12-05, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thelindgrennhero
Förbjuder man sex så löser man ju iaf rasblandningsproblemet

Haha! Rasblandningen kommer tyvärr bara öka i och med att det anses vara fint i PK kretsar.
Man får helt enkelt så kallade PK-poäng om man rasblandar och skaffar barn med rasfrämlingar.
Citera
2013-12-05, 19:56
Medlem
thelindgrennheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrphonk
Så här avslutar vi ett superår med Radio Framåt: http://www.radioframat.com/forfestuppesitterkvall-med-radio-framat-den-20-december/

Det blir väl fler avsnitt fram tills dess hoppas jag ?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in