2013-12-03, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hawx
Det är jag helt med på. Kanske ganska viktigt för just detta ämne, är att just depressionen kommer ifrån att jag inte vet vad jag skall göra med livet. Vilket GMU kan vara svaret på.
Sen angående anti-depressiva, är fortfarande ett frågetecken som är helt upp till mig. Jag är inte i det stadiet då det anses som ett måste, utan ett hjälpmedel bara. Har en del att göra innan jag kan söka till GMU, såsom lite studier osv. Detta var svårt att förklara, men frågan kvarstår:

Kan de komma åt mina patientfiler?

Nej de är sekretessbelagda.
2013-12-03, 21:47
Medlem
någon som sökt teknisk tjänst/marinen gmu 1 2014?
2013-12-03, 22:48
Medlem
Hade tänkt att överklaga beslutet jag fick. Är det ens någon mening, jag menar finns det folk som har lyckats?
2013-12-03, 23:19
Medlem
På tal om ingenting.

Varför skulle man vilja marchträna hemma? Så magiskt tråkigt..

Ska man inte passa på av att njuta av att slippa?
2013-12-03, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suttung12
Hade tänkt att överklaga beslutet jag fick. Är det ens någon mening, jag menar finns det folk som har lyckats?

Det är klart inte normen att du lyckats. Så vitt jag vet finns inget fall där fackmännen som underkänt dig har fått fel i sak, utan eventuell överklagan skulle då bero på att de fått fel information.

Alltså inte av typen "Nej, jag är inte psykiskt instabil längre, jag lovar" utan av typen att du kunnat uppvisa papper på att du har grundskole- och gymnasiekompetens.

Mgat:
För att muskler men framförallt ben, ligament och senor tar tid att bygga upp (uppemot 6 månader rom du tränar regelbundet och har en bra kost)
Det är dels ett sätt att göra det lättare men framförallt ett sätt att undvika skador.
2013-12-03, 23:48
Medlem
VxoOis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mgat
På tal om ingenting.

Jag gillar det.

Tidig morgon, skogen runt omkring sig och bra musik i hörlurarna. Då kan det vara riktigt skönt faktiskt dom första timmarna.

Men man kanske ändrar uppfattning efter ett tag inom soldatyrket.
2013-12-04, 00:41
Medlem
OggeOJs avatar
Citat:
På tal om ingenting.

Hur kan man inte vilja marscha hemma? Egen ryggsäck med riktig ram & bälte, podcast och medtagen fulfika i form av snus och kranvatten.
2013-12-04, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OggeOJ
Hur kan man inte vilja marscha hemma? Egen ryggsäck med riktig ram & bälte, podcast och medtagen fulfika i form av snus och kranvatten.

Ja, tycker man om att gå i skogen eller bara har lite att göra om dagarna så.
Skulle varit för fika då men hellre cola och friscoburgare

Podcast? Jävla stadsbo!

Jag tror inte att man får gå 5 mil om dagen dom första dagarna. Utan att det trappas upp allt eftersom. Om man känner sig vältränad och har en aldrig ge upp inställning så kan man skita i marschträning (så. tänker jag göra) slita ut min underkropp på tre månader? om jag får bära allas packning kanske
2013-12-04, 01:35
Medlem
Det handlar inte om att palla GMU, du kan klara GMU med ingen marchträning i benen och dålig fysik på alla plan. Men vill du ha en tyngre tjänst framöver så förväntas du hålla den nivå tjänsten kräver - det är inte så att du tränas upp dit från noll.

Typexemplet är fallskärmsjägarna, de ser gärna att du elitidrottat hela din ungdom.
De har inte tid att lägga ett år extra på att ta dig från "okej men inte bra GMU-nivå" till "Fys-monster". Du förväntas vara där redan när du söker.

Du kommer säkert klara dig i vart fall - men det kan ju vara gött att känna sig i bra form också. Sokrates sa en gång: "No man has the right to be an amateur in the matter of physical training. It is a shame for a man to grow old without seeing the beauty and strength of which his body is capable."
Senast redigerad av Jagarne 2013-12-04 kl. 01:35. Anledning: Stavfel
2013-12-04, 09:41
Medlem
Lima11s avatar
Citat:
Ja, tycker man om att gå i skogen eller bara har lite att göra om dagarna så.
Skulle varit för fika då men hellre cola och friscoburgare

Podcast? Jävla stadsbo!

Jag tror inte att man får gå 5 mil om dagen dom första dagarna. Utan att det trappas upp allt eftersom. Om man känner sig vältränad och har en aldrig ge upp inställning så kan man skita i marschträning (så. tänker jag göra) slita ut min underkropp på tre månader? om jag får bära allas packning kanske

Låt oss veta när du ger upp efter 2 veckor sen
2013-12-04, 17:34
Medlem
Kan svära på att flera av testarna sa att jag fick 8 på inskrivningsprovet, men när jag kom hem så såg jag att det stod 7 på papperet. Vem ska man tro? Kanske bara hörde vad jag ville höra
2013-12-04, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ragazor
Kan svära på att flera av testarna sa att jag fick 8 på inskrivningsprovet, men när jag kom hem så såg jag att det stod 7 på papperet. Vem ska man tro? Kanske bara hörde vad jag ville höra

Av egen erfarenhet så får man hålla lite koll åt dom..

Sjuksköterskan på mitt styrketest: Oj ditt andra drag var lite lösare än ditt första, så du landar på strax under 900 så nästan maxbetyg! *Skissar i en åtta*

Jag: Men står ju på väggen att det är 870 o uppåt(nått sånt var det) som ger maxbetyg

Hon: Ja se där ja! *Sudd sudd, skissar i en nia*

De kanske är stressade då det gärna ska gå fort fram, så man får väl förstå dom lite men vara vaken på vad som händer under testerna. Vad du kan göra nu i efterhand vet jag ej

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in