2013-11-30, 16:47
Medlem
Har en kollega jag inte riktigt kan släppa...Vi har jobbat tsm i 3 år men det kändes speciellt redan första gången vi träffades. Kan inte tyda hans signaler, men när han håller föredrag tittar han alltid på mig och ser glad ut då, han stannar och pratar med mig när han kan, hälsar någon gång genom att "winka" med ögat liksom som en flirt, lunchar med mig ibland och när vi är många i ett rum och alla skrattar tittar han alltid på mig..Låter inte alls märkvärdigt, men jämfört hur han är mot andra känns det speciellt.

Jag har känslor för honom men vet inte alls vad han känner för mig...någon här som kan tyda signaler bättre? Gillar han mig eller är han bara allmänt trevlig liksom..?
Jag tänker inte fråga honom som läget är nu, största problemet är att han är ganska mycket äldre än mig och gift (men vad jag förstått knakar äktenskapet lite i fogarna). Blir galen av att inte kunna släppa detta!
Citera
2013-11-30, 16:58
Bannlyst
Han vill ha dig.
Citera
2013-11-30, 17:35
Medlem
Signalerna han skickar innebär att han tycker om dig. Det är ganska tydligt.

Hur gammal är du och hur mycket äldre är han?
Vet du varför hans äktenskap knakar i fogarna och hur länge det gjort det?
Vet du om det närmar sig en separation eller skilsmässa?
Citera
2013-11-30, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pidda83
Signalerna han skickar innebär att han tycker om dig. Det är ganska tydligt.

Hur gammal är du och hur mycket äldre är han?
Vet du varför hans äktenskap knakar i fogarna och hur länge det gjort det?
Vet du om det närmar sig en separation eller skilsmässa?

Jag är i 20-års åldern och han är 15 år äldre. Vet inget om varför äktenskapet inte verkar fungera eller något mer om det...Har bara hört det från en annan kollega
Citera
2013-11-30, 17:52
Medlem
Ridgebacks avatar
Han vill smaka lite yngre nyfitta är mitt tips. När du väl har särat så drar han sig ur och vill stanna med sin familj och ångrar det han gjort.
Citera
2013-11-30, 18:01
Medlem
Zidonias avatar
Så här i jultider kommer det väl upp ett eller annat julbord och firmafest. Du får väl göra det klassiska och prova lyckan vid något sådant tillfälle. Skiter det sig kan du ju alltid göra det andra klassiska och skylla allt på alkoholen efteråt. Lycka till!
Citera
2013-12-03, 20:48
Medlem
Något säger mig att jag inte ska berätta hur jag känner (med rädsla för att förstöra vår "relation" och även för hans äktenskap...) men OM jag nu skulle göra det..uppfattar ni av det lilla jag skrev att han förstår mina känslor, och kanske kan ge mig någon typ av gensvar..eller skulle han bara tycka det var konstigt och obehagligt liksom? Vill inte riskera något, samtidigt som jag inte vill hålla allt inne hur länge som helst!
Citera
2013-12-03, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ell1
Något säger mig att jag inte ska berätta hur jag känner (med rädsla för att förstöra vår "relation" och även för hans äktenskap...) men OM jag nu skulle göra det..uppfattar ni av det lilla jag skrev att han förstår mina känslor, och kanske kan ge mig någon typ av gensvar..eller skulle han bara tycka det var konstigt och obehagligt liksom? Vill inte riskera något, samtidigt som jag inte vill hålla allt inne hur länge som helst!

Vad är det för scenario du ser framför dig? vill du bara ligga med honom eller vill du bli hans nya fru?
Citera
2013-12-03, 21:04
Medlem
Citat:
Vad är det för scenario du ser framför dig? vill du bara ligga med honom eller vill du bli hans nya fru?

Jag har starka känslor. Jag vill ju ha ett riktigt förhållande med honom om jag fick bestämma hehe
Citera
2013-12-03, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ell1
Jag har starka känslor. Jag vill ju ha ett riktigt förhållande med honom om jag fick bestämma hehe

Om jag förstått dig rätt, så vet du inte riktigt om han känner som du eller vad hans intresse för dig går ut på? Mer än att han har ett tydligt intresse.

Som situationen ser ut, så hade jag nog avrått ifrån att tala om något för honom, för om det blir fel och han inte är på samma våglängd blir det ju en knepig situation sedan.
Det du väl i så fall kan göra är ju att flörta och sända mer tydliga signaler till honom om att du är tillgänglig för honom och låta honom ta steget eller initiativet om man så vill till att inleda något istället.

Vet förvisso inte om du gör något sådant redan idag.
Citera
2013-12-03, 21:29
Medlem
r3dstars avatar
Citat:
Det du väl i så fall kan göra är ju att flörta och sända mer tydliga signaler till honom om att du är tillgänglig för honom och låta honom ta steget eller initiativet om man så vill till att inleda något istället.

Vet förvisso inte om du gör något sådant redan idag.
Snälla, sluta uppmuntra sådant beteende.
Ts, det är en gift man, lämna honom ifred. Hitta någon som är singel?
Senast redigerad av r3dstar 2013-12-03 kl. 21:32.
Citera
2013-12-03, 22:03
Medlem
Zikniks avatar
Bli hans älskarinna.
På så sätt kan han få både familjeliv och ung fitta.
Win-win alltså, i varje fall för honom.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in