2013-12-02, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blixtmannen
Ja men om han är rädd borde han skriva det! Men istället hemfaller han åt samma trams som han alltid har gjort. Jag förstår inte varför han har nått en så "upphöjd" position bland nationella. Här har vi en man som har förstört delar av vårt nordiska kulturarv, betett sig depraverat under en längre tid (om än det var länge sedan) samt mördat en kille på grund av någon diffus skuld (om jag minns rätt). När jag använder ordet "nihilism" i samma mening som Virkenes så åsyftar jag såklart hans sataniska förflutna. När han skriver i sitt avskedsinlägg på bloggen att han ska dra sig undan i bergen och invänta samhällets förfall, så tror jag inte han har förändrats sina åsikter så mycket.

Jag tycker Söderman gör helt rätt som ber hyperindividualisten Vikernes att göra som skogsvaktaren, fara åt skogen.

Varg skriver uttryckligen att han är trött på att översköljas av vågor bestående med ignoranta personer. Bortsett från juridiska skäl, kan man rimligtvis tänka sig att han svämmas över av mail/telefonsamtal/artiklar... etc. Som innehåller/behandlar samma budskap; "jag hade stött dig om du inte vore etnonationalist!" "Hur kan en så begåvad musiker vara antisemit idag?"... *Släng ihop egna pk-floskler.*

Det fornnordiska har genomsyrat Burzum sedan starten och därför är det naturligt att nationella dras dit. Sen delar jag hellre båt med kyrkbrännande satanister än dagens kyrkfolk. Vikernes skriver inte att han ber om ursäkt för något, utan att han tänker lägga bloggen åt sidan. (Istället fokusera på andra projekt.)

Det där med bergen kan vara mer av poetisk karaktär, istället för att tolkas bokstavligt. Väljer Vikernes att syssla med att förnya urnordisk kultur är även det på sitt sätt en välgärning för vår sak.

Jag ser gärna liksom en annan användare, att Magnus utvecklar sitt resonemang i dagens avsnitt.
Citera
2013-12-02, 22:30
Medlem
NirvanAs avatar
Någon som lyssnade på eftersnacket som vet vad Söderman svarade på frågan varför han så sällan talar offentligt nu för tiden?
Citera
2013-12-02, 22:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Någon som lyssnade på eftersnacket som vet vad Söderman svarade på frågan varför han så sällan talar offentligt nu för tiden?
Vet inte, men han talade ju på Nordisk Vision och talar nu till helgen igen på demonstrationen. Det är två tal på mindre än ett halvår och får väl ändå anses som godkänt?
Citera
2013-12-02, 22:54
Medlem
mrphonks avatar
Det senaste avsnittet finns nu ute på www.radioframat.com/87

Citat:

Trojkan har firat första advent på lite olika sätt, men samlar sig nu för ett avsnitt med tydligt utlandsfokus. Det hela börjar dock med lyssnandet till en busringning där killarna på Eurocop.nu ringer till ”tårtkvinnan” Irene och låtsas vara Nordisk Ungdom.

Sen blir det några riktigt tunga ämnen:

Pågår det en revolution i Ukraina? Det hela kan se konstigt ut med svensknationella ögon och Radio Framåt diskuterar Svoboda, ukrainsk nationalism och realpolitiska strategier. Vill Svoboda verkligen gå med i EU? Vad är det som håller på att hända i Ukraina och vad kan det få för konsekvenser?

Kroatien har röstat emot homoäktenskap. Samtidigt inför Köln en homojulmarknad som heter ”Christmas Avenue”. Radio Framåt diskuterar kring familjens betydelse och varför man är motståndare till homoäktenskap.

Atomavtalet med Iran rör upp känslor i Israel. Men varför då?

Dan har varit i Rumänien för att hedra Corneliu Codreanu och träffa rumänska kamrater. Varför är Codreanu så viktig och vad har han betytt för trojkan i Radio Framåt?

Missa inte demonstrationen mot svenskfientlighet i Lidköping på lördag den 7 december. Samling 15:30 på Stora Torget! Radio Framåts Magnus Söderman kommer och talar!

Längd: 1:32:04
Format: Mp3
Kvalitet 64kbps / 48khz

Extramaterial — Fascismen och Frankfurtskolan

Försnack:

En lyssnare efterfrågar boktips om fascismen
Dan berättar om arbetet för att förbjuda NPD vilket nu tar sitt nästa steg.

Eftersnack:

Trojkan svarar som vanligt på lyssnarans frågor och samtal. Några av de frågeställningar som togs upp:

Vilka finansierar Svoboda? Och kan man verkligen ta ansvar för de som donerar till en organisation, ifall pengarna är ovillkorade?
Det har uppstått en diskussion på Flashback om varför Radio Framåt inte talar mer om Varg Vikernes. Trojkan försöker reda ut det hela.
En lyssnare ringer in och vill veta varför Magnus inte håller lika många offentliga tal längre.
Är genusteorin en produkt av Frankfurtskolan?

Längd: 40:24
Format: Mp3
Kvalitet 128kbps / 48khz
Citera
2013-12-03, 00:23
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrphonk
Det senaste avsnittet finns nu ute på www.radioframat.com/87
Lyssnade nyss på avsnittet där ni snackar om att den galna mördarnegern med silvertejp hade vitpixlats i AB och Expressen. Har ni länk/källa till/på det?
Citera
2013-12-03, 09:42
Medlem
Kan ni inte ta upp asiater i Sverige i något program? Hur denna grupp av invandrare sköter sig jämfört mot andra grupper osv!?
Citera
2013-12-03, 11:45
Medlem
DanSwedens avatar
Mycket intressant program igår!

Tänkte bara nämna att programmet The Century of the Self som en i chatten tipsade om igår, gällande psykoanalys, finns tillgänglig på följande länk:
http://vimeo.com/61857758
Citera
2013-12-03, 12:31
Medlem
Blixtmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fr4zze84
Kan ni inte ta upp asiater i Sverige i något program? Hur denna grupp av invandrare sköter sig jämfört mot andra grupper osv!?
Tobias Hübinette står för merparten av alla våldbrott inom den asiatiska demografin samt överfallsvåldtäkter på mjukisdjur. Den perversa djäveln.
Citera
2013-12-03, 12:48
Medlem
-benito-s avatar
Bra avsnitt, lite fånigt resonemang om att man inte kan vara mot homoäktenskap som ateist. Det är inga som helst problem som jag ser det. Argumenten är i stort det samma som de kristna lägger fram. Det samma gäller porr, abortfrågan osv. Ibland saknar jag en ateistisk/agnostisk röst i RF. Det blir lite mycket av det goda när det gäller det religösa inslaget i programmet.
Citera
2013-12-03, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blixtmannen
Tobias Hübinette står för merparten av alla våldbrott inom den asiatiska demografin samt överfallsvåldtäkter på mjukisdjur. Den perversa djäveln.

Nu frågade jag om en grupp inte en indviduell person men tack ändå
Citera
2013-12-03, 15:46
Medlem
NirvanAs avatar
Hörde om "The prison notes" i avsnittet, och den är som bekant slut hos arminius, får de den i lager snart eller måste man leta på andra ställen (vilka isf)
Citera
2013-12-03, 16:26
Medlem
trtrtrtrs avatar
Någon som håller med Jonas om att sex som inte är i syfte att skaffa barn bör stoppas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in