2013-11-28, 16:13
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Hej, nu har jag skapat att nytt sparkonto igen då Resurs ger bättre ränta än Collector. Räntan jag tjänat in ligger inte på saldot än. Frågan är: Stämmer summan "Intjänad ränta" även om jag plockar ut hela saldot innan månadsskiftet eller går jag miste om något?

MVH Celeno

Räntan på sparkontot räknas upp dag för dag, men räntan kapitaliseras, dvs betalas ut till kontot, den sista bankdagen varje månad. Detta innebär att då du flyttar pengar från ditt sparkonto mitt i månaden så kommer en intjänad ränta ligga kvar tills månadens slut. Den räntan kan du flytta efter månadsskiftet.

Du går således inte miste om några pengar.

/ Dan, Avanza Bank
Citera
2013-11-28, 16:39
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Du går således inte miste om några pengar.

/ Dan, Avanza Bank
Perfekt, tack igen Dan.

En detalj om era utvecklare har tid över: Saldot visas med mellanrum mellan tusental, detta mellanrum accepteras inte av input-boxen, så när man kopierar och klistrar in måste man sudda bort ett space.

Jag vet...
Citera
2013-11-28, 17:05
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Perfekt, tack igen Dan.

En detalj om era utvecklare har tid över: Saldot visas med mellanrum mellan tusental, detta mellanrum accepteras inte av input-boxen, så när man kopierar och klistrar in måste man sudda bort ett space.

Jag vet...

Jag ska absolut framföra synpunkten. Vi har sedan tidigare fått feedback kring att våra kunder vill ha ökade möjligheter att exportera till Excel. Det är något som vi ser över och utvärderar. Beträffande mellanrummet så är det också en fråga om design och läsbarhet. Det ska gå att läsa av siffrorna utan att man riskerar att blanda ihop dem (för att de står nära varandra).

Återkom gärna med fler förslag eller synpunkter kring nya hemsidan!

/ Dan, Avanza Bank
Citera
2013-11-28, 18:25
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Beträffande mellanrummet så är det också en fråga om design och läsbarhet. Det ska gå att läsa av siffrorna utan att man riskerar att blanda ihop dem (för att de står nära varandra).
Givetvis. Jag menar att inputboxen för summor accepterar inte mellanrum, "Beloppet får endast bestå av siffror" eller vad det nu står. Inget jätteproblem men samtidigt som det är marginellt irriterande är det lite komiskt att ni inte accepterar formatet på summan som står på samma sida.

Rensa bort alla space innan ni kontrollerar om input stämmer eller nåt.

Men som sagt, inget stort problem. Känner mig snarare extremt privilegierad som överhuvudtaget gnäller över att mina tusenlappar kräver några sekunder extra när jag skyfflar runt dem.
Citera
2013-11-28, 21:11
Medlem
SparkMans avatar
En fråga om orderdjupet efter stängning. Ibland visas samma kurs två gånger med olika antal aktier på respektive rad. Innebär det att differensen är order som förfaller innan morgondagens öppning?
Citera
2013-11-29, 09:09
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Givetvis. Jag menar att inputboxen för summor accepterar inte mellanrum, "Beloppet får endast bestå av siffror" eller vad det nu står. Inget jätteproblem men samtidigt som det är marginellt irriterande är det lite komiskt att ni inte accepterar formatet på summan som står på samma sida.

Rensa bort alla space innan ni kontrollerar om input stämmer eller nåt.

Men som sagt, inget stort problem. Känner mig snarare extremt privilegierad som överhuvudtaget gnäller över att mina tusenlappar kräver några sekunder extra när jag skyfflar runt dem.

Jag förstår vad du menar och vi tar detta vidare till våra utvecklare. Vi uppskattar att du tar dig tid och lämnar dina synpunkter till oss.

Citat:
Ursprungligen postat av SparkMan
En fråga om orderdjupet efter stängning. Ibland visas samma kurs två gånger med olika antal aktier på respektive rad. Innebär det att differensen är order som förfaller innan morgondagens öppning?

Att vi ibland visar samma kurs beror på hur vi redovisar orderdjupet i Callförfarandet. Den första raden i orderdjupet presenterar jämviktspriset medan de andra raderna redovisar högsta, respektive lägsta kurs, alltså lägsta säljkurserna och de högsta köpkurserna.

Om det är orders på samma kurs som på jämviktspriset så kan därför samma kurs ligga uppe två gånger i orderdjupet.

/Sanna, Avanza Bank
Citera
2013-12-02, 21:11
Medlem
Ostfarsans avatar
När ska Avanza optimeras för Google Chrome? Webbplatsen laddas i flera sekunder för att till slut inte lyckas alls... "Den här webbsidan är inte tillgänglig". Vet att många har detta problem men Avanza fixar ändå inte problemet.

Kan ibland vara otroligt långa svarstider med även Internet Explorer och Firefox. Det ska tilläggas att Avanza.se är den enda webbplatsen som jag har detta problem med.

Jag hade länge tänkt att byta till Avanza men så klart så kommer jag fortsätta använda mig av Nordnet som faktiskt har en fungerande webbplats.

Undra hur många kunder Avanza har förlorat på detta hittills? Troligtvis så många att det hade varit mer ekonomiskt att utveckla webbplatsen så den fungerar för alla.
Citera
2013-12-02, 21:18
Medlem
Ostfarsans avatar
Används IP-adressen: http://217.15.245.76/ så fungerar webbplatsen normalt utan fördröjda svarstider. Detta känns dock inte optimalt.
Citera
2013-12-02, 22:41
Medlem
lambdashipstates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostfarsan
När ska Avanza optimeras för Google Chrome? Webbplatsen laddas i flera sekunder för att till slut inte lyckas alls... "Den här webbsidan är inte tillgänglig". Vet att många har detta problem men Avanza fixar ändå inte problemet.

Kan ibland vara otroligt långa svarstider med även Internet Explorer och Firefox. Det ska tilläggas att Avanza.se är den enda webbplatsen som jag har detta problem med.

Jag hade länge tänkt att byta till Avanza men så klart så kommer jag fortsätta använda mig av Nordnet som faktiskt har en fungerande webbplats.

Undra hur många kunder Avanza har förlorat på detta hittills? Troligtvis så många att det hade varit mer ekonomiskt att utveckla webbplatsen så den fungerar för alla.

Har inte haft några problem alls med Chrome i vare sig Windows eller OS X.
Citera
2013-12-03, 08:55
Medlem
Ostfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lambdashipstate
Har inte haft några problem alls med Chrome i vare sig Windows eller OS X.
Verkar inte gälla alla. Vad som är den gemensamma nämnaren hos oss som det inte fungerar för vet jag inte. Dock borde det vara HÖG prioritet hos Avanza att utreda problemet, men det händer ingenting. Jag har inte kunnat komma åt Avanza normalt sen den nya webbplatsen lanserades.
Citera
2013-12-03, 09:09
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostfarsan
Verkar inte gälla alla. Vad som är den gemensamma nämnaren hos oss som det inte fungerar för vet jag inte. Dock borde det vara HÖG prioritet hos Avanza att utreda problemet, men det händer ingenting. Jag har inte kunnat komma åt Avanza normalt sen den nya webbplatsen lanserades.

Hej,

Det låter märkligt att du fortfarande inte når vår hemsida. Använder du dig av Windows 8.0 som operativsystem? Ber dig i så fall att se om du har en uppgradering till 8.1 tillgänglig.

Om ovanstående inte löser ditt problem eller om du inte har Windows 8 får du gärna återkomma med en specificering av vad som sker när du försöker nå sajten och vilket operativsystem du har.

/Sanna, Avanza Bank
Citera
2013-12-03, 15:01
Medlem
Ostfarsans avatar
Citat:
Hej,

Det låter märkligt att du fortfarande inte når vår hemsida. Använder du dig av Windows 8.0 som operativsystem? Ber dig i så fall att se om du har en uppgradering till 8.1 tillgänglig.

Om ovanstående inte löser ditt problem eller om du inte har Windows 8 får du gärna återkomma med en specificering av vad som sker när du försöker nå sajten och vilket operativsystem du har.

/Sanna, Avanza Bank

Windows 7. Sevice Pack 1. Sidan laddar i uppåt 10 sek innan "Sidan kan inte visas" kommer fram. Bara er webbplats jag har detta problem med. Cache och cockies rensade. Använder jag adressen http://217.15.245.76/ fungerar det som sagt bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in