2013-12-03, 14:26
Medlem
latsedres avatar
Hej!

Jag ska på jobbintervju på fredag den här veckan. Jag tog min sista jolle i fredags, och om en tid framöver ska jag göra ett drogtest. Vet dock inte när, eller hur dom ska testa.. Jag undrar egentligen bara om jag kommer att vara ren. Har rökt ca tre gånger i veckan i en månads tid. Uppstart för jobbet kommer vara i början på 2014 så provet kommer säkerligen att vara i december någon gång.

Är det värt att ens tacka ja till jobbet om jag får det? Jag vill inte bli testad positiv
Hur lång tid tror ni det kan ta innan det går ur kroppen?
Tror ni att dom kommer att göra provet på intervjun?
Om det är så att jag bli positivt testad, kommer det att få några konsekvenser med polis inblandat eller kommer dom inte att ge mig jobbet bara?

Tacksam för svar!
Stefan
2013-12-03, 14:34
Medlem
Hej, dom kommer förmodligen att testa ditt urin med en sticka, om denna ger ett positivt svar kommer man att skicka testet på analys och då är det kört. Du kan klara ett prov med sticka redan i veckan om du hydrerar dig och använder kreatin + vitaminer. Sök så skall du hitta svar på hur man kan manipulera drogtester.
2013-12-03, 14:38
Medlem
Streetmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av latsedre
Hej!

Jag ska på jobbintervju på fredag den här veckan. Jag tog min sista jolle i fredags, och om en tid framöver ska jag göra ett drogtest. Vet dock inte när, eller hur dom ska testa.. Jag undrar egentligen bara om jag kommer att vara ren. Har rökt ca tre gånger i veckan i en månads tid. Uppstart för jobbet kommer vara i början på 2014 så provet kommer säkerligen att vara i december någon gång.

Är det värt att ens tacka ja till jobbet om jag får det? Jag vill inte bli testad positiv
Hur lång tid tror ni det kan ta innan det går ur kroppen?
Tror ni att dom kommer att göra provet på intervjun?
Om det är så att jag bli positivt testad, kommer det att få några konsekvenser med polis inblandat eller kommer dom inte att ge mig jobbet bara?

Tacksam för svar!
Stefan
Du kommer med stor sannolikhet vara ren!
Drick lite extra vatten om dagarna så kommer du nästan garanterat vara ren
Tranbärsjuice funkar också rätt bra för att bli ren.

Ha det bra
/Streetman
2013-12-03, 14:41
Medlem
latsedres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Complex1
Hej, dom kommer förmodligen att testa ditt urin med en sticka, om denna ger ett positivt svar kommer man att skicka testet på analys och då är det kört. Du kan klara ett prov med sticka redan i veckan om du hydrerar dig och använder kreatin + vitaminer. Sök så skall du hitta svar på hur man kan manipulera drogtester.

Okej, men vad menar du med att det kommer att vara kört? Menas de att polisen kommer blandas in och att jag kommer få något i mitt belastningsregister eller liknande? Tror ni förresten att de kommer att testa mig redan på intervjudagen?
2013-12-03, 14:42
Medlem
latsedres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Streetmann
Du kommer med stor sannolikhet vara ren!
Drick lite extra vatten om dagarna så kommer du nästan garanterat vara ren
Tranbärsjuice funkar också rätt bra för att bli ren.

Ha det bra
/Streetman

Tack för svar! Det ska jag absolut göra. Tror du att det finns en möjlighet att dom testar mig redan på intervjudagen?
2013-12-03, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av latsedre
Okej, men vad menar du med att det kommer att vara kört? Menas de att polisen kommer blandas in och att jag kommer få något i mitt belastningsregister eller liknande? Tror ni förresten att de kommer att testa mig redan på intervjudagen?

Nej jag tror inte att polisen kommer att blandas in, men du lär inte få jobbet och det kanske kan bli svårt att söka jobb på samma företag/bemaningsföretag senare igen(Bara en gissning). Ang om testet kan ske redan på intervjudagen vet jag inte, men de människor jag vet som fått lämna tester för utbildningar och jobb har fått en tid en vecka eller ett par dagar efter intervjudagen
2013-12-03, 15:18
Medlem
Kan knåpa ihop ett mail till din inbox sedan ^^ du kommer garanterat att klara dig ^^
2013-12-03, 15:28
Medlem
Så nu har du ett fett långt mail med hur du klarar dig, alla tipps o trix som finns =P
2013-12-03, 16:16
Medlem
cc_zeros avatar
Dessa privata tester brukar väl inte vara övervakade? Så har du någon polare med rent urin som kan tänka sig ställa upp så är det ju lätt fixat.
2013-12-03, 17:44
Medlem
jamesdeans avatar
Frågor om drogtester ska tas i FAQ om drogtestning-tråden i drogakuten: (FB) (FAQ om drogtestning)

/mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in