Citat:
Ursprungligen postat av
MBoudine
Verkar vara sällsynt att VB skulle lämna ett sms från MB obesvarat, ett på hundra eller nåt i den stilen. Med hennes situation, olyckligt kär i sin karatetränare vilket nog upptog en stor del av hennes tankar är det inte sannolikt att hon inte skulle svara på hans sms - om hon kunnat. En ung, förälskad tjej, knappt mer än tonåring, som var fullkomligt som uppslukad av sin idol, karatetränaren, och hon besvarar inte hans sms ? Två stycken på samma dag ? Ärligt talat Fold, jag köper inte det, inte ens till starkt rabatterat pris. Berg borde känt oro, men jag misstänker att han känner till anledningen till att han inte fick sina sista sms till VB besvarade, men han har inget problem att presentera oantastliga förklaringar, för som MB säger skulle det ju kunna vara .. Men VB kunde inte svara och jag tror MB vet varför - förmodligen vet AN också, tycker hennes kommentar om VB på facebook pekar i den ritningen.
Helt enig!
OCH...
MB visste att VB inte dök upp till karate träning den 7 Maj, men berättade, av någon anledning, inte detta för polisen i sina TVÅ förhör den 8 Maj, 2013
MB skikkade heller inte något SMS eller facebook meddelande till VB för att fråga VB varför hon inte dök upp till karate träning den 7 Maj!!!
MB påstår i rättegångs förhör den 12 Nov, 2013 att han skickade ett SMS till VB den 5 Maj, 2013 och ett facebook meddelande den 6 Maj, 2013 därför att han tyckte att det var konstigt att han inte hadde hört från VB efter den 4 Maj där hon SMSat "han/hon är knäpp" "vi måste prata" "svara svara" etc.
MEN... VB skulle ha tränat karate på MBs karateklub tisdag den 7 Maj, 2013 kl 19.30 – 21.00 men dök aldrig upp.
(VB trände karate i Boden tisdag och torsdag kl 19.30 – 21.00)
Nu frågar jag:
VARFÖR berättade MB inte detta för polisen den 8 Maj när han var i förhör till och med TVÅ gånger denna dag, en gång på hans restaurang ocg senare på kvällen på polis staionen.
OCH... hur kommer det sig att MB inte skickade något SMS och eller facebook meddelande och frågade VB varför hon inte dök upp på träning?
Eftersom MB påstår att han tyckte att det var konstigt att VB inte hört av sig sedan den 4 Maj och därför SMSade henne den 5 Maj och skickade ett facebook meddelande den 6 Maj,
VARFÖR då ingen förfrågning från honnom till VB angående att hon inte dök upp på träning den
7 Maj???
Som jag förstår det så var det inte als vanligt för VB att missa karateträning.
Här är info i FUP att MB visste att VB inte dök upp på karate träning tirsdag den 7 Maj, 2013.
FUP 1056
Förhör med JM som bla. är tränare in MBs karateklub och som ochså kände occh tränat VB:
Efter att jag slutat arbeta samma dag, gick jag till Mikael Bergs Sushi restuarant i Boden och
berättade för honom att V.B var saknad. Mikael Berg sade att det visste han om, han
berättade också för mig att V.B inte heller hade dykt upp på träningen dagen före, d.v.s den 6
maj 2013 (JM tar fel, han menar tirsdag den 7 maj, samma dag som BV skulle ha varit på träning).