2013-11-29, 23:59
Medlem
nosferatuzens avatar
Köpt en begagnad 58tums lcd som är från 2009. Jag tycker att bilden är rätt kass när ja lirar spel som ex. Battlefield 4 o Assassins Creed black flag. Senaste liren. Vad kan detta bero på?
Grafiken känns rätt nintendo 64 typ.
Citera
2013-11-30, 00:10
Medlem
WinstonO'Boogies avatar
Vad är skillnaden mellan Rörelseförbättringsteknik och Uppdateringsfrekvens?

Och spontant, vilken tv skulle ni säga är bäst mellan dessa:

Alt 1 UE46F6345SBXXE

46-tums Full HD 3D LED-TV
200Hz Clear Motion Rate
Digital-TV (DVB-T/T2/C/S2)
Trådlöst nätverk, Wi-Fi Direct och Smart TV
4 HDMI / 3 USB

Uppdateringsfrekvens
100Hz
Rörelseförbättringsteknik
200H

Bildförbättring
3D HyperReal Engine, 200Hz Clear Motion Rate, Wide Color Enhancer Plus, Digital Noise Filter
Bildsystem
PAL, SECAM, NTSC (via A/V)
-----------------------
Alt 2 UE46F6515SBXXE
46-tums Full HD 3D LED-TV
4 HDMI / 3 USB

Uppdateringsfrekvens
100Hz
400Hz
Bildförbättring
3D HyperReal Engine, 400Hz Clear Motion Rate, Wide Color Enhancer Plus, Digital Noise Filter
Bildsystem
PAL, SECAM, NTSC (via A/V)
--------------------------------
Alt 3 42LA740V
42-tums Full HD LED-TV
800Hz MCI
WiFi, WiDi, Miracast och Smart TV
2.1-ljudsystem
Magic Motion-fjärrkontroll

Uppdateringsfrekvens
200Hz
800Hz
Bildförbättring
800Hz Motion Clarity Index, Triple XD Engine, ISF-kalibrering, Picture Wizard II, Contrast Optimizer
Bildsystem
PAL, SECAM, NTSC (via A/V
Citera
2013-11-30, 13:32
Medlem
WinstonO'Boogies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Class1c
Hejsan! Säkert en enkel fråga för dom flesta av er.

Ska köpa en ny TV. Vill kunna connecta mobilen till TVn (WiFi?) så jag kan streama upp filmer från mobilen (swefilmer t ex) rakt upp på TVn. Vad för TV är det jag söker? SmartTV?

Tack för svar, mvh

Edit: Jag använder mig av iPhone.
Låter som Apple TV är precis vad du söker efter. Det är dock ingen traditionell TV utan en mediaspelare som b.la har den funkionen du söker. Kostar mellan 700-900 :-
Citera
2013-11-30, 15:31
Medlem
Tjenare!

Tänkte köpa en TV för att köra film, serier, streams och ev. surf från dator/mediacenter/nätverk. En rejäl skärm helt enkelt. 3D, smart osv bryr jag mig inte så mycket om, men det får väl ses som ett plus. Det som är viktigt är bildkvalitet och enkel uppkoppling till nätverk.

Jag siktar runt 46 tum. Sitter just nu på ca 4 m avstånd men kommer kanske skaffa mindre lägenhet framöver. Blir 46 tum för litet idag?

Jag har kollat lite på

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1725678 och http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1725674 och fick syn på http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1785091 idag som verkar jäkligt fin. 9k känns lite mycket bara för hur jag kommer använda den...

Vad ska jag köpa? Har ni några andra tips?
Citera
2013-12-01, 21:52
Medlem
Hej!

Jag är på jakt efter en ny tv. Det är tänkt att jag ska se på hd-film och spela tv-spel, typ cod/fifa/nhl.
Har spanat in denna då min budget är rätt tajt:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1694735

Vad tror ni?
Citera
2013-12-01, 23:14
Medlem
Drevs avatar
Går det ladda ner en 3D film till min 3D bluray och titta på en vanlig plasma tv med 3D glasögon..?

Mvh
Citera
2013-12-02, 01:27
Medlem
Hej.

Är på jakt efter en riktigt bra TV för att maxa upplevelsen av min nya konsol, men även se lite serier och film på.

Användning.
Konsol > serier och film > vanlig TV.

Tum
Här är jag väldigt osäker. Har 42" idag och det känns för litet när jag spelar. Jag är ganska inställd på 55" men är orolig att det kommer kännas litet, det ser ganska litet ut i affärer men när jag höftar mot min 42" så är det ju stor skillnad. Finns det risk att man tycker det är för litet från 2,5-3m? Bör jag gå på sämre bildkvalitet och sikta på 60-65"?

Funktioner
SmartTV funktioner är inte alls viktigt, har Apple tv och kommer nog bygga en HTPC så jag känner inget behov av appar och sånt tjaffs. Bildkvalitet är allt!

LED vs Plasma
I och med att jag ska spela på den så vill jag gärna slippa oroa mig för inbränningar, även om risken är liten. Sen har jag lite svårt för hur ljussvaga plasmor är, stör mig alltid på det när jag ser dom i butiker, även att bilden är väldigt fin och naturlig på dom. Här är det alltså LED som gäller.

Pris
Helst vill jag komma undan med 10-15tkr, men kan sträcka mig lite till om det gör stor skillnad. Vi kan sätta 20tkr som tak.

Så! Vad rekommenderar ni?
Citera
2013-12-02, 19:29
Medlem
Godkväll!

Jag är på jakt efter en tv till mitt nya PS4. Jag har försökt själv och lyssnat på dessa säljare men de har nu sålt mig två stycken skräp TVs som inte dög och har lämnats tillbaka. Så nu frågar jag er!

Vad jag vill ha:
cirka 40 tum, alltså 38 eller 42 är inga större problem.
En gaming TV! Inget störigt input lag eller "hack" som jag har fått på de två senaste som jag fick byta.
Behövs verkligen inget 3D eller något liknande! Ska endast användas till spel och en del fotbollstittande.
Full HD givetvis.
Hade gärna sett den finns på en affär som SIBA t.ex så man kan snabbt och smidigt byta vid behov men inget krav.

Pris gärna runt 3-6 tusenlappar men kan eventuellt sträcka mig lite högre.
Senast redigerad av mackes33 2013-12-02 kl. 19:32.
Citera
2013-12-02, 19:40
Medlem
Alsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thisisnotme
Hej.

Är på jakt efter en riktigt bra TV för att maxa upplevelsen av min nya konsol, men även se lite serier och film på.

Användning.
Konsol > serier och film > vanlig TV.

Tum
Här är jag väldigt osäker. Har 42" idag och det känns för litet när jag spelar. Jag är ganska inställd på 55" men är orolig att det kommer kännas litet, det ser ganska litet ut i affärer men när jag höftar mot min 42" så är det ju stor skillnad. Finns det risk att man tycker det är för litet från 2,5-3m? Bör jag gå på sämre bildkvalitet och sikta på 60-65"?

Funktioner
SmartTV funktioner är inte alls viktigt, har Apple tv och kommer nog bygga en HTPC så jag känner inget behov av appar och sånt tjaffs. Bildkvalitet är allt!

LED vs Plasma
I och med att jag ska spela på den så vill jag gärna slippa oroa mig för inbränningar, även om risken är liten. Sen har jag lite svårt för hur ljussvaga plasmor är, stör mig alltid på det när jag ser dom i butiker, även att bilden är väldigt fin och naturlig på dom. Här är det alltså LED som gäller.

Pris
Helst vill jag komma undan med 10-15tkr, men kan sträcka mig lite till om det gör stor skillnad. Vi kan sätta 20tkr som tak.

Så! Vad rekommenderar ni?

http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/TXP55VT60Y/panasonic-55-3d-smart-viera-plasma-tv-tx-p55vt60y

http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/KDL55W905ABAE/sony-55-3d-smart-led-tv-kdl-55w905a

Någon av dessa två hade jag helt klart köpt! Om nu 55" är bra för dig,
Citera
2013-12-02, 21:41
Medlem
Drevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackes33
Godkväll!

Jag är på jakt efter en tv till mitt nya PS4. Jag har försökt själv och lyssnat på dessa säljare men de har nu sålt mig två stycken skräp TVs som inte dög och har lämnats tillbaka. Så nu frågar jag er!

Vad jag vill ha:
En gaming TV! Inget störigt input lag eller "hack" som jag har fått på de två senaste som jag fick byta.
Behövs verkligen inget 3D eller något liknande! Ska endast användas till spel och en del fotbollstittande.
Full HD givetvis.
Hade gärna sett den finns på en affär som SIBA t.ex så man kan snabbt och smidigt byta vid behov men inget krav.

Siba säljer en lg plasma på 42" för 2890kr
Jag har en själv, bra bild och jag har inget att klaga på
Citera
2013-12-02, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsing
http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/TXP55VT60Y/panasonic-55-3d-smart-viera-plasma-tv-tx-p55vt60y

http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/KDL55W905ABAE/sony-55-3d-smart-led-tv-kdl-55w905a

Någon av dessa två hade jag helt klart köpt! Om nu 55" är bra för dig,

Sonyn är helt klart intressant. Plasma går bort, som sagt. Vad tror du om 55" på 2,5-3m då? Finns det risk att det känns litet efter ett tag?
Citera
2013-12-03, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mackes33
Godkväll!

Vad jag vill ha:
Full HD givetvis.

En LED från Sony är väl det som anses "bäst" för spel, dock vet jag inte hur det är i de prisklasserna du rör dig i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in