2013-12-02, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Subventionerat cannabis och opium för alla män, hade antagligen fått den mest bångstyrige och äventyrslyste mannen att vilja sitta hemma och chilla med barnen istället.
Ja det kanske vore något! Legalisering av dessa substanser kanske främjar mäns lust att vara hemma.

Citat:
Ursprungligen postat av llol123
Barn, hem och liv är bådas ansvar i ett förhållande, oftast är det mannen som sliter på jobbet pga. lönen är bättre + det biologiska faktumet att kvinnan är specialutrustad med matfabrik för skrikande snorungar.
Fattar inte feminister det?

Så kan man ju också tänka. Att barnen är bådas ansvar men det kan bli annorlunda i en framtid. Könen har ju aldrig tidigare delat arbetsuppgifter helt och hållet så det kan ske en förändring här som gör att fler män än kvinnor tar mer ansvar för hemmet och barnen. Barn under tolv år mår många gånger bra av att någon är hemma när de kommer hem.
Citera
2013-12-02, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roi
Frågan är ju ifall detta gör att män får del av kvinnors positiva egenskaper, eller om vi bara blir allmänt dysfunktionella. Det verkar luta åt det senare.

Hur som helst verkar tråden nästan vara i linje med MGTOW och det jag snackar om här. Om man undviker att stödja maskineriet påskyndar man på dess haveri. Om man dessutom kan skaffa familj kan man hjälpa till att bygga grunden för något som kan ersätta det.

Problemet är väl att hemmapappor tappar ännu mer testosteron, så de lär bli svårt att lyckas med både barnuppfostran (testosteron ger en personlighetstyp som är bra på att sätta gränser), samt att behålla frugan. Krävs med andra ord en väldigt aktiv livsstil för att få det att fungera.

Män har högre testosteron än kvinnor så det är bra att de är hemma och sätter gränser för barnen.

Alla män kan springa en mil. Det finns barnvagna som man kan ha när man löper. Dessutom kan de passa varandras barn när de rör på sig för att behålla sin manlighet och fru.
Citera
2013-12-02, 14:49
Medlem
Jag tror att nyckeln ligger hos kulturvärlden. Ju fler tv-serier om lyckliga hemmapappor, desto fler som vill prova. Det hela är nog egentligen redan på gång, och har varit det ett tag. Precis som den surdegsbrödsbakande och köttkorvmalande mannen blivit ett ideal så är hemmapappor på frammarsch.
Citera
2013-12-02, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deriverbar
Jag tror att nyckeln ligger hos kulturvärlden. Ju fler tv-serier om lyckliga hemmapappor, desto fler som vill prova. Det hela är nog egentligen redan på gång, och har varit det ett tag. Precis som den surdegsbrödsbakande och köttkorvmalande mannen blivit ett ideal så är hemmapappor på frammarsch.

Kulturvärlden påverkar naturligtvis. Och utökade pappamånader. De pojkar som haft pappa hemma är naturligtvis också mer benägna att själva ta den rollen. Och inte är det helt för barn heller om pappa är hemma. Pappor är bra för sina barn. Det är min övertygelse.

Att de tar något jobb innan de får barn och när barnen blivit äldre ser jag dock som något som troligast blir fallet.
Citera
2013-12-02, 14:55
Medlem
Rois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Män har högre testosteron än kvinnor så det är bra att de är hemma och sätter gränser för barnen.

Alla män kan springa en mil. Det finns barnvagna som man kan ha när man löper. Dessutom kan de passa varandras barn när de rör på sig för att behålla sin manlighet och fru.
Nja, jag skulle snarare föreslå styrketräning och fullkontaktsport.

Grundfrågan är väl ifall kvinnor verkligen bara är en sämre version av män, eller ifall de har egenskaper som vi saknar. Egenskaper som kommer till pass när man uppfostrar barn.
Citera
2013-12-02, 14:57
Medlem
Rois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deriverbar
Den stora frågan är: skaffar dessa män familj i första taget? Dvs den andel som inte har karriärer.
Citera
2013-12-02, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roi
Nja, jag skulle snarare föreslå styrketräning och fullkontaktsport.

Grundfrågan är väl ifall kvinnor verkligen bara är en sämre version av män, eller ifall de har egenskaper som vi saknar. Egenskaper som kommer till pass när man uppfostrar barn.

Okej, det kan låta vettigt. På något sätt får män hålla sig i form för att fungera optimalt.

För att uppfostra barn bör bäst bör man klara av att tänka och ha känslor. Det är inget magiskt med detta som sitter ihop med brösten eller vaginan.

Dock tror jag att det alltid kommer att finnas män som jobbar fast de har barn men antalet hemmapappor kommer att öka så småningom. Det finns mycket som talar för det.
Citera
2013-12-02, 15:25
Medlem
Gubbskems avatar
Det vore ju underbart om alla män som blir fäder går hemma på heltid och alla moderna män som inte lyckas starta familj glider omkring med olika vikariat inom äldrevård och skola eller lever på soc/bidrag. Med tanke på att en massiv majoritet utav kvinnorna som utbildar sig på högskola även de inriktar sig på sociala jobb där staten står för lönerna så har vi receptet på en snabb välfärdskollaps och samhället kan äntligen få börja om på nytt. Välfärdsideologier skulle snabbt tyna bort när man återigen tvingas vara sin egen lyckas smed utan pappa statens stora skyddsnät.
Citera
2013-12-02, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbskem
Det vore ju underbart om alla män som blir fäder går hemma på heltid och alla moderna män som inte lyckas starta familj glider omkring med olika vikariat inom äldrevård och skola eller lever på soc/bidrag. Med tanke på att en massiv majoritet utav kvinnorna som utbildar sig på högskola även de inriktar sig på sociala jobb där staten står för lönerna så har vi receptet på en snabb välfärdskollaps och samhället kan äntligen få börja om på nytt. Välfärdsideologier skulle snabbt tyna bort när man återigen tvingas vara sin egen lyckas smed utan pappa statens stora skyddsnät.

Själv tycker jag att det vore bra om män jobbade när de inte har mindre barn. Och det med de saker de är intresserade av. Det blir nog svårt annars.

De är ju hemma och lär både sina döttrar och sina söner om sådant män är intresserade av. På det sättet får vi mer kvinnor som jobbar i privat sektor.
Citera
2013-12-02, 15:35
Medlem
Rois avatar
Citat:
Själv tycker jag att det vore bra om män jobbade när de inte har mindre barn. Och det med de saker de är intresserade av. Det blir nog svårt annars.

De är ju hemma och lär både sina döttrar och sina söner om sådant män är intresserade av. På det sättet får vi mer kvinnor som jobbar i privat sektor.
Fast då jobbar de inte med en karriär.

En alternativ modell är att män har karriär, skaffar en 20-åring när de är 30, låter henne stanna hemma med barnen, så kan hon skaffa en egen karriär när de vuxit upp.
Citera
2013-12-02, 15:42
Medlem
Citat:
Hur får vi män att anta sin moderna naturliga roll?

Hur enkelt som helst. Tvinga kvinnor att attraheras av dessa män. Så länge kvinnor väljer karriärsmän med makt så kommer män att sträva efter makt.

Det är kvinnorna som styr hur männen beter sig genom att belöna vissa beteenden.

Så ändra på kvinnorna så ändras männen automatiskt.

Lägg skulden där den hör hemma!
Citera
2013-12-02, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1Vis
Hur enkelt som helst. Tvinga kvinnor att attraheras av dessa män. Så länge kvinnor väljer karriärsmän med makt så kommer män att sträva efter makt.

Det är kvinnorna som styr hur männen beter sig genom att belöna vissa beteenden.

Så ändra på kvinnorna så ändras männen automatiskt.

Lägg skulden där den hör hemma!

Det är ju ett sätt att förändra det till att mer pappor blir hemma. Och det är ju fler pappor som är hemma med barn nu än för tjugofem år sedan. Hur det ser utom tjugofem år till vet vi inte, men jag tror att allt fler pappor blir mer hemma med barnen och hemmet.

Vadå för skuld pratar du om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in