2013-12-02, 12:41
Medlem
Vilpins avatar
Varifrån kommer detta uttryck "att mfa", jo såhär ligger det till. I ett gammalt spel som heter Diablo 2 så kan man "Magic Finda" dvs döda monsters med magic find gear på. Så att mfa irl går till ungefär såhär: du har ingenting hemma men är sugen på en. Du letar igenom hela rummet och röker allt som möjligtvis kan likna en liten brun bit eller luktar suspekt.

Jag har gjort några rejäla "barkbåtar" som jag brukar kalla dem:

Avklippta roaches + Dragon-krydda - Damm från golvet som såg lovande ut
Blev riktigt sänkt på den.

Man kan lätt hitta en 0.4a i en lägenhet. Om man röker ofta dvs. Och inte städar så ofta eller bra...
Citera
2013-12-02, 12:46
Medlem
Normalliserads avatar
Sure, när man va 14
Citera
2013-12-02, 12:47
Medlem
Om man nu röker joints ofta och fimpar dem i en askburk kan man ju ta isär dem och lägga ihop till en ny...
Citera
2013-12-02, 12:49
Medlem
Vilpins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Earlybud
Om man nu röker joints ofta och fimpar dem i en askburk kan man ju ta isär dem och lägga ihop till en ny...
Inte riktigt att mfa att kolla i askburken
Citera
2013-12-02, 12:57
Medlem
Låter som att om man ägnar sig åt att "mfa" så bör man nog se över sina rökvanor.
Översätt det till alkohol, hur många springer runt och slickar ur sina gamla ölburkar .. slickar på insidan plasten på nån gammal vintetra som legat i återvinningen ett tag osv. Lite smått pundar/alkisvarning på det kanske ?
Citera
2013-12-02, 13:24
Medlem
Flaggeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vilpin
Varifrån kommer detta uttryck "att mfa", jo såhär ligger det till. I ett gammalt spel som heter Diablo 2 så kan man "Magic Finda" dvs döda monsters med magic find gear på. Så att mfa irl går till ungefär såhär: du har ingenting hemma men är sugen på en. Du letar igenom hela rummet och röker allt som möjligtvis kan likna en liten brun bit eller luktar suspekt.

Jag har gjort några rejäla "barkbåtar" som jag brukar kalla dem:

Avklippta roaches + Dragon-krydda - Damm från golvet som såg lovande ut
Blev riktigt sänkt på den.

Man kan lätt hitta en 0.4a i en lägenhet. Om man röker ofta dvs. Och inte städar så ofta eller bra...
Haha, du är spelskadad
Citera
2013-12-02, 13:25
Medlem
Vilpins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flagged
Haha, du är spelskadad
D2 4 lyfe
reset var ju den 26e

Citat:
Ursprungligen postat av PiCk^NiCk
Låter som att om man ägnar sig åt att "mfa" så bör man nog se över sina rökvanor.
Översätt det till alkohol, hur många springer runt och slickar ur sina gamla ölburkar .. slickar på insidan plasten på nån gammal vintetra som legat i återvinningen ett tag osv. Lite smått pundar/alkisvarning på det kanske ?
ja, att mfa är ett kriterie för att ens klassas som en pundare :P
Citera
2013-12-02, 13:29
Medlem
mangenuss avatar
Tycker som ovanstående. Jag ska inte förneka att jag gått på jakt efter småbitar när det har vart torrt men finner man sig på knä rotandes bland dammråttor så tycker jag att bruket har gått till missbruk.

Det jobbiga är ju när man inte kan sova och är torr, då går hjärnan på högvarv och påminner en ständigt om hur skönt det skulle vara med en gås. Jag ska sluta med godnattare totalt nu tror jag. Känns så dumt att behöva en substans varje gång man ska sova.
Citera
2013-12-02, 14:19
Medlem
Vilpins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangenus
Tycker som ovanstående. Jag ska inte förneka att jag gått på jakt efter småbitar när det har vart torrt men finner man sig på knä rotandes bland dammråttor så tycker jag att bruket har gått till missbruk.

Det jobbiga är ju när man inte kan sova och är torr, då går hjärnan på högvarv och påminner en ständigt om hur skönt det skulle vara med en gås. Jag ska sluta med godnattare totalt nu tror jag. Känns så dumt att behöva en substans varje gång man ska sova.
Mitt råd till dig: gå till en läkare!

De kan skriva ut bra grejer som hjälper dig med sömnen!
Citera
2013-12-02, 14:27
Medlem
mangenuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vilpin
Mitt råd till dig: gå till en läkare!

De kan skriva ut bra grejer som hjälper dig med sömnen!
Fast då blir det benzo istället för cb. Ännu sämre i min mening.

Anledningen just nu är typ stress/depression/arbetslöshet, mycket bättre att ta tag i grunden på problemen. Är ganska säker på att sömnproblemen fixar sig när jag fått ordning på livet.
Citera
2013-12-02, 15:01
Medlem
Vilpins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangenus
Fast då blir det benzo istället för cb. Ännu sämre i min mening.

Anledningen just nu är typ stress/depression/arbetslöshet, mycket bättre att ta tag i grunden på problemen. Är ganska säker på att sömnproblemen fixar sig när jag fått ordning på livet.
Nej du skulle få sömnmedicin?
Citera
2013-12-02, 15:20
Medlem
man får ju inte glömma att ta på sig 2 st nagelring och chance guards annars kan det bli lite jobbigt att hitta ngt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in