Citat:
Ursprungligen postat av
Chigster
Tjena FB satt och tänkte på den trend som på något sätt börjat synas under 2000-talet där det finns många "Super" feminister som avskyr männ för den ena eller andra anledningen. Tänker då att man borde ta sig en titt på sig själv då man som mans hatare inte är bättre än alla mansgrisar som förespråkar kvinnoförtryck och liknande.
Kan tilägga att jag har inget emot feminister och har själv feministiska åsikter inom min ideologi så som jämlikhet och liknande men det känns som att de feministiska extremisterna har tagit över.
Min fråga blir som följer: är det en stro grupp som är just manshatare eller är det en högljud minoritet som förespråkar en värld utan männ? Vad tror ni har har föranlagt dessa åsikter? Kan det finnas något större djup än endast blivit dåligt behandlad och dumpad av sin ex-macke?
Du får gärna förklara vad som är mansgrisigt för mig...
Som det ser ut idag, har det kämpats aktivt mot det så kallade patriarkatet i femtio år. Den etniskt svenske mannen går på sina tår för kvinnor, "för annars kan de känna sig kränkta".
Patriarkatet finns ej.
Den feministiska retoriken har fått styra våldsfrågor mm. i trettio år. Ändå behöver organisationer som ROKS högre anslag. Anslag till vadå? Manhatskampanjer? i det minst patriarkala landet i universum.
Lika få kvinnor mördas i sina hem varje år som för 30 år sedan. När feministerna fått diktera vilkåren för hur frågan skall hanteras, borde det väll ändå betyda att de baserat sin politik på felaktiga analyser i trettio år.
Jämför du sifrorna med Italien, så ser det likadant ut där. Italiens män är väll ändå bland de mest diviga, prestigefyllda snubbarna i universum.
Det är den feministiska analysen som får diktera, som är felaktig och folk dör i onödan. I verkligheten.
Att göra felaktiga analyser visar varken respekt eller hjälper riktiga offer.
Om vi män blev lite grisiga, säger ifrån skarpt mer kring feministtramset o.s.v. Så är jag övertygad om att kvinnors ohälsa skulle minska. Kvinnor skulle generellt känna sig mer lyckliga, när de ej tvingas in i en falsk offerfålla.