• 1
  • 2
2013-10-22, 21:05
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chigster
Tjena FB satt och tänkte på den trend som på något sätt börjat synas under 2000-talet där det finns många "Super" feminister som avskyr männ för den ena eller andra anledningen. Tänker då att man borde ta sig en titt på sig själv då man som mans hatare inte är bättre än alla mansgrisar som förespråkar kvinnoförtryck och liknande.
Kan tilägga att jag har inget emot feminister och har själv feministiska åsikter inom min ideologi så som jämlikhet och liknande men det känns som att de feministiska extremisterna har tagit över.
Min fråga blir som följer: är det en stro grupp som är just manshatare eller är det en högljud minoritet som förespråkar en värld utan männ? Vad tror ni har har föranlagt dessa åsikter? Kan det finnas något större djup än endast blivit dåligt behandlad och dumpad av sin ex-macke?

Du får gärna förklara vad som är mansgrisigt för mig...
Som det ser ut idag, har det kämpats aktivt mot det så kallade patriarkatet i femtio år. Den etniskt svenske mannen går på sina tår för kvinnor, "för annars kan de känna sig kränkta".

Patriarkatet finns ej.

Den feministiska retoriken har fått styra våldsfrågor mm. i trettio år. Ändå behöver organisationer som ROKS högre anslag. Anslag till vadå? Manhatskampanjer? i det minst patriarkala landet i universum.
Lika få kvinnor mördas i sina hem varje år som för 30 år sedan. När feministerna fått diktera vilkåren för hur frågan skall hanteras, borde det väll ändå betyda att de baserat sin politik på felaktiga analyser i trettio år.

Jämför du sifrorna med Italien, så ser det likadant ut där. Italiens män är väll ändå bland de mest diviga, prestigefyllda snubbarna i universum.

Det är den feministiska analysen som får diktera, som är felaktig och folk dör i onödan. I verkligheten.
Att göra felaktiga analyser visar varken respekt eller hjälper riktiga offer.

Om vi män blev lite grisiga, säger ifrån skarpt mer kring feministtramset o.s.v. Så är jag övertygad om att kvinnors ohälsa skulle minska. Kvinnor skulle generellt känna sig mer lyckliga, när de ej tvingas in i en falsk offerfålla.
Senast redigerad av Tangentinkontinens 2013-10-22 kl. 21:07.
Citera
2013-10-22, 22:14
Medlem
Chigsters avatar
Min definition av mansgris skulle vara männ som nervärderar kvinnor eller allmänt har i stort generalliserat hela kvinnobefolkning och tycker dem är mindre värda och inte duger till något.
Citera
2013-10-22, 22:19
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Citat:
Min fråga blir som följer: är det en stro grupp som är just manshatare eller är det en högljud minoritet som förespråkar en värld utan männ? Vad tror ni har har föranlagt dessa åsikter? Kan det finnas något större djup än endast blivit dåligt behandlad och dumpad av sin ex-macke?
Jag tror att de som är verkliga manshatare, är en relativt liten grupp men dom skriker högt. Personligen så ogillar jag starkt den sortens feminister och tycker att de gör mera skada än ngt annat.
Jag tror att du får gå tillbaka ändå till deras uppväxt för att finna förklaringen till vf ngn blir manshatare.
Jag känner själv till ngr och har tom blivit utskälld av en då jag en gång tagit på mig parfym - ingen stark, otäck parfym- utan en mjuk, diskret doft som jag själv tyckte om men jag blev anklagad för att vilja behaga män och att jag därför var utan egen vilja. Jag blev inte sårad men jag tycker att det bevisar hur de överreagerar på det mesta.
Citera
2013-11-29, 10:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NotEnoughCowBell
Det patriarkala samhället tar just fram de mest extrema och manshatande feministerna, sätter de i rampljuset, just för att utöva makt; det handlar om att förminska den feministiska kampen.
För det första så tog patriartismen slut på 60 talet. För det andra så skriker dessa sk tok-femister så mycket och högt i media att ingen behöver plocka fram dessa enögda idioter!
Citera
2013-11-29, 10:52
Bannlyst
Citat:
Min definition av mansgris skulle vara männ som nervärderar kvinnor eller allmänt har i stort generalliserat hela kvinnobefolkning och tycker dem är mindre värda och inte duger till något.

På samma sätt som tex Fanny Åström raljerar över hur kassa män är?
Citera
2013-11-30, 20:30
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiolito
Och ja, extremister är givetvis lika illa oavsett vilken sida de står på.

Nja, det beror väl på om samhället stödjer extremismen eller inte ? Vänsterextremism och extremfeminism är trots allt accepterat av media och politiker uppe vid makten. Har man bara makten bakom sig känns det inte särskilt svårt att vara extremist.
Citera
2013-12-01, 00:36
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Kallar du dig feminist i Sverige så är du en manshatare svårare än så är det ju inte eftersom feminism som ideologi har spelat ut sin roll för länge sen och inte på något vis handlar om jämställdhet längre så handlar det om något annat, nämligen manshat.
Feminister som klagar på mansgrisar projicerar bara till 100% deras eget hat.

Jo, svårare än så är det.
Citera
2013-12-02, 09:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mojokii
Jo, svårare än så är det.

Nepp inte alls. När det kommer till feminister kan man vara precis hur kategorisk som helst.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in