Citat:
Ursprungligen postat av Alibabasson
Universum och människan och livet. Dessa maskineri som existerar är indikation nog.
Vad menar du egentligen med "indikation"? Att du ser något du inte kan komme med en heltäckande förklaring för, och sen kan du "indikativt" spekulera och gissa omkring kunskapsgapen.
Sånt blir ju mycket subjektivt.
Citat:
Men när vi förklarar saker beskriver vad dessa är och hur dessa funkar och har för funktion. Jag kan förklara för dig allt om bilbromsar och om varför de finns, vad de har för funktion, hur olika komponenter sitter ihop och mycket mer men vi kan ändå inte komma ifrån att bilbromsar har någon tillverkat.
Falsk analogi ocg cirkelargument. Det räckar inte med att låta "skapelse" "bevisa" en skapare och en skapare bevisa en skapelse.
Citat:
Jag tänker bara diskutera det trådstarten handlar om och du har valt att delta i den självmant därför har du två val. Antingen väljer du att diskutera saken i fråga eller också låta bli. Men diskussionen handlar inte om bevis.
Korrekt, du talar om subjektiva "indikationer".
Citat:
Du har hört både det ena och det andra. Det tror jag också att du har gjort men ha fåglar är vackra och naturen är vacker och det är universum och hela skapelsen också och nej det är inte trams.
Kan du också se det vackra i en katt som plågar möss eller djur (inklusiva människor) som törstar ihjäl?
Citat:
Förklaringar till varför bilbromsar finns, hur de funkar och vad de har för funktion innebär inte att en tillverkare saknas till bilbromsarna.
Vilket som sagt är en falsk analogi.
Citat:
Och varför skulle vi inte ha en förklaring till hur naturen funkar?
När kommer denna?
Citat:
Jag har ingen sak att presentera belägg för. Jag är här för att diskutera och inte ge dig eller någon annan bevis eller belägg.
Varför presenterar du då cirkelargument, falska analogier, Intelligent Design-konceptet och 'finetuning'?