2013-12-02, 01:28
Medlem
Grodaifickans avatar
Varför har de gjort pappa Ben korkad för?
Citera
2013-12-02, 01:31
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodaifickan
Varför har de gjort pappa Ben korkad för?

Pappan ska väl alltid vara korkad...? Tänk bara på Sunes jul, Tjuvarnas jul, Mysteriet på Greveholm osv.

Någon måste vara lite dum för att få till det komiska och när man har ungar som publik så blir det gärna någon av de vuxna som får den rollen. Inte så politiskt korrekt att ta mamman så då finns det bara en kandidat kvar...
Citera
2013-12-02, 01:59
Medlem
KenLoachs avatar
Måste säga att jag är väldigt positivt överraskad efter första avsnittet!

Trodde hoppet var helt förlorat där ett tag när det var Allram Eest, En decemberdröm och Lasse-Maja.. Men jag tycker att det börjar ta sig igen! Fantastiskt kul. Imorgon ska jag äta skumtomtar och ta mig ett par pepparkakor för att förstärka mysfaktorn!
Citera
2013-12-02, 05:05
Avslutad
Jag är positivt överaskad hur bra julkalender är detta år. Jag gilar ju Sunes Jul,Greveholm säsong 1 och 2 och När Karusellerna Sover . Sen dess har jag inte gillat andra julkalender fram tills nu. Bra första avsnitt vill se mer Snart börjar ju andra delen.
Citera
2013-12-02, 08:07
Medlem
JBugsters avatar
Tycker julkalendern är fantastiskt lovande hittills! Första året sedan jag var liten grabb som jag är riktigt exalterad inför nästa avsnitt. Älskar verkligen Fredde Granberg i rollen som Ben! Får dock mersmak, vill se honom mer!
Citera
2013-12-02, 08:52
Medlem
JoonaToivios avatar
Instämmer med hyllningskören. Positivt överraskad.

Innan förra årets julkalender - som var skitbra - så har jag inte sett någon sedan Håkan Bråkan. Men i och med att Mysteriet På Greveholm 2 var så bra så ger jag givetvis denna en rejäl chans.
Citera
2013-12-02, 09:10
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Pappan ska väl alltid vara korkad...? Tänk bara på Sunes jul, Tjuvarnas jul, Mysteriet på Greveholm osv.

Någon måste vara lite dum för att få till det komiska och när man har ungar som publik så blir det gärna någon av de vuxna som får den rollen. Inte så politiskt korrekt att ta mamman så då finns det bara en kandidat kvar...
Att ta mamman hade ju verkligen varit politiskt korrekt...
Citera
2013-12-02, 09:20
Medlem
Kul avsnitt idag, gillade framförallt hur de drev med statsministern, i böckerna hette han väl Tage Urlander eller något sånt?

Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Att ta mamman hade ju verkligen varit politiskt korrekt...
Svårt att utläsa om du är ironisk eller inte i text så jag ursäktar om jag missuppfattade, men det hade ju blivit ramaskri om kvinnan i serien var korkad och pappan den smarte och rationelle.
Citera
2013-12-02, 09:25
Medlem
MrWilsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoonaToivio
Instämmer med hyllningskören. Positivt överraskad.

Innan förra årets julkalender - som var skitbra - så har jag inte sett någon sedan Håkan Bråkan. Men i och med att Mysteriet På Greveholm 2 var så bra så ger jag givetvis denna en rejäl chans.

Tyckte inte att Greveholm 2 var så värst bra. Den som var året innan däremot: Tjuvarnas Jul. Den var faktiskt riktigt bra. Den hade en Dickens-känsla över sig.
Citera
2013-12-02, 09:26
Medlem
Dagens avsnitt var bra idag, hoppas det håller i sig. Det är ju uppenbarligen något med den där räven som flickan springer och klappar, hoppas bara att den inte får liv och börjar prata.

Noterade också att det fanns ett sagogryn kvar. Skulle flickan (vad heter hon?) äta upp det har hon inget kvar till hemresan!
Citera
2013-12-02, 10:33
Medlem
Badios avatar
De fick ju till den perfekta PK-familjen idag när statsministern höll tal i tv.
Vit kvinna & mörk man samt 3 ungar och alla satt med mobilen/surfplattan. Ingen kollade på tv:n.
Citera
2013-12-02, 14:55
Medlem
Varför känner jag igen rösten på han som ristade runstenen så jäkla mycket?

Hon som spelar tjejen på muséet är riktigt duktig, men de två Hedenhös-barnen är fan farligt nära "jävla barnskådisar"-territoriet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in