2013-12-01, 00:50
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Vill påpeka att de knapphändiga dokumenten som är lämnade är inte direkt utrymme för fantasin att springa iväg med då det är långt ifrån fullständigt. Det är bara små delar av vad som ska väntas komma i domstolsförhandlingen i HR. Jag har däremot läst nästan allt i materialet så jag kan säga att har man inte läst allt finns det inget utrymme för att klargöra eller fastställa ett dugg.
Det blir gissningar och inget annat. Det är mycket material som tillkommit sen sista HR rundan.

Det man kan konstatera utan fullständigt material är dock att HD beviljat resning och det säger en del.
Du är inte den ende som läst allt. Det finns fler som också har underlag och dessutom kanske mer underlag än vad du sitter på. Så du är inte specifik på något sätt..men vi tolkar olika.

En del har Texasmentalitet medans andra ser mer rättssäkert.
Citera
2013-12-01, 00:54
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Vill påpeka att de knapphändiga dokumenten som är lämnade är inte direkt utrymme för fantasin att springa iväg med då det är långt ifrån fullständigt. Det är bara små delar av vad som ska väntas komma i domstolsförhandlingen i HR. Jag har däremot läst nästan allt i materialet så jag kan säga att har man inte läst allt finns det inget utrymme för att klargöra eller fastställa ett dugg.
Detta uttalande bekräftar i sådana fall att det verkligen saknas analys av dessa hårstrån.
Annars hade vi nog fått höra det, inte sant Magoo.

De viktigaste spåren kommer självklart från fyndet av kvarlevorna och dess omgivning.

Att man undlåtit att utreda detta, det viktigaste beviset för att fälla en gärningsman, finns ingen möjlighet att kompensera med vare sig Kode N, bankomater eller peruker.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icecoldice
Då har ju du varit där då alltså?
Ljug inte för mig. Allt pekar på att dessa ovikta 500 lappar som staplade upp sig i den ständigt blacka FS plötsligt överfulla plånbok inte tillhörde HAN då.
Jag har berättat att jag har varit vid Adenmarks, har du missat det? Jag ljuger väl aldrig för dig, kära icecoldice.

Åtta sedlar, varav fyra från ett årtal, och fyra från ett annat årtal, tyder på allt annat än två uttag efter varandra i samma bankomat.

Ovikta? Har du sett bilden på sedlarna?
Citera
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Du är inte den ende som läst allt. Det finns fler som också har underlag och dessutom kanske mer underlag än vad du sitter på. Så du är inte specifik på något sätt..men vi tolkar olika.

En del har Texasmentalitet medans andra ser mer rättssäkert.

Slasken och det där äldre materialet är förlegat för länge sedan. Om du vill påskina att du har lite blad från den. Den saknar värde i dag totalt. Det är nog så att du har din verklighet som rimmar illa med det faktum som framstår. Det va samma i Schurrer, och nu här, så det där går inte hem. Texas rättssystem hade varit bra i detta fallet med en injektion.

Citat:
Ljug inte för mig. Allt pekar på att dessa ovikta 500 lappar som staplade upp sig i den ständigt blacka FS plötsligt överfulla plånbok inte tillhörde HAN då.

Man ska titta på allt i Hovrätten så som rastplats, fyndplats, och hemmet i Spekeröd.
Det blir alltså att resa runt för att bilda sig den uppfattningen om platserna. Bankomaten i anslutning till allt annat är således uppenbart vem som tagit och stulit pengarna från Marina.

Det bars och släpades ut en hel del från Marina av Fredrik, så likplundringen va ganska omfattande.,
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-01 kl. 00:59.
Citera
2013-12-01, 00:55
Bannlyst
Citat:

Vem har påstått att sedlarna är ovikta, polisen eller åklagaren ?
Citera
2013-12-01, 01:00
Bannlyst
Citat:
Rättssäkerheten är till för att säkra oss vanliga och skötsamma människor ifrån bidragshorande parasiter.
Jag vill inte stå i Ica kassan vetandes att en en mördare står efter mig med den mördades ovikta sedlar i sin plånbok köpandes barnolja och servetter.

Igen: Vem har påstått att sedlarna är ovikta ?
Citera
2013-12-01, 01:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag har berättat att jag har varit vid Adenmarks, har du missat det? Jag ljuger väl aldrig för dig, kära icecoldice.

Åtta sedlar, varav fyra från ett årtal, och fyra från ett annat årtal, tyder på allt annat än två uttag efter varandra i samma bankomat.

Ovikta? Har du sett bilden på sedlarna?
Sedlarna brukar vara ovikta när dessa kommer ut ur springan.
Det var väl det jag visste. Du shoppade väl loss medans du ändå var där då?
Ja just det. Fredr!k hade ju för vana att spara på sina slantar. Hur mycket var det nu i månaden han fick ifrån BL.A. mig?
Citera
2013-12-01, 01:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Igen: Vem har påstått att sedlarna är ovikta ?
Jag.
Citera
2013-12-01, 01:07
Bannlyst
Citat:
Jag.

Mmm.

Kolla FUP324, de 4 nedersta sedlarna.
Ser de ovikta ut, som om de kom ur en uttagsautomat ?
Citera
2013-12-01, 01:09
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Jag.

Det finns i det nya materialet vad det gäller uttaget av pengarna från Marinas bankkonto.
Man har mycket mer i det än vad som framgick sist. Jag tror nog att man ska förhålla sig till den delen av fallet som har det verkliga i fallet, så man hamnar rätt. Det har ju visat sig innan hur fel allt kan bli.

Jag tänker på blodvolymen.
Och på vittnesuppgifter om rampen.
Om att det inte blir resning.
Om hur Fredrik inte fick sms från Marinas telefon osv.
Hur oskyldig Fredrik är.
Att Borgar inte sett något i huset osv.
Och mycket mycket mer det är alltså ett helt annat läge nu, så detaljerna är ganska ovidkommande om man ser på det.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-01 kl. 01:12.
Citera
2013-12-01, 01:09
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Slasken och det där äldre materialet är förlegat för länge sedan. Om du vill påskina att du har lite blad från den. Den saknar värde i dag totalt. Det är nog så att du har din verklighet som rimmar illa med det faktum som framstår. Det va samma i Schurrer, och nu här, så det där går inte hem. Texas rättssystem hade varit bra i detta fallet med en injektion.

Man ska titta på allt i Hovrätten så som rastplats, fyndplats, och hemmet i Spekeröd.
Det blir alltså att resa runt för att bilda sig den uppfattningen om platserna. Bankomaten i anslutning till allt annat är således uppenbart vem som tagit och stulit pengarna från Marina.

Det bars och släpades ut en hel del från Marina av Fredrik, så likplundringen va ganska omfattande.,
Angående Arbogafallet så nämnde målsägande E att hon sett sig själv komma in och hitta sig själv liggande på golvet, och det är ju inte något utpekande på CS. Men det kommer väl så småningom en resning 2.

Nu finns hår i emballaget i Marinafallet och det är nog besvärande för åklagaren att inte SKL kunnat utröna från vem håret kommer ifrån.
Dessutom finns ett oidentifierat fingeravtryck på sängen som anses vara brottsplats och där har heller inte åklagaren gått till botten med att spåra från vem som avsatt fingeravtrycket.
Citera
2013-12-01, 01:12
Bannlyst
Citat:
Det finns i det nya materialet vad det gäller uttaget av pengarna från Marinas bankkonto.
Man har mycket mer i det än vad som framgick sist. Jag tror nog att man ska förhålla sig till den delen av fallet som har det verkliga i fallet, så man hamnar rätt. Det har ju visat sig innan hur fel allt kan bli.

Jag synar nog din bluff.
Det materialet skulle då finnas i "Yttrande med åtalsjustering och bevisuppgift i hovrättens mål B 4677-13"

Vart hittar du det där ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in