2013-11-30, 20:38
Bannlyst
vad tycker ni om den nya konsolen jämfört med föregångaren, vilka skillnader finns?
2013-11-30, 20:40
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zvennen
vad tycker ni om den nya konsolen jämfört med föregångaren, vilka skillnader finns?
Kontrollen skiljer mycket, sen är systemet mycket snabbare och det är enkelt att skifta mellan program och spel. Grafiken är betydligt bättre. Sen är det många nya små smarta funktioner, t.ex att man kan låta den vara ansluten till internet medan den är i stand-by vilket betyder att du kan använda appen för att ladda ner spel. Detta är skönt om ett spel kommer ut klockan 12 på natten så är det färdigt när du vaknar på morgonen.
2013-11-30, 21:22
Medlem
Är det många som använder sin miconline i tex bf4 och online övht, tycker det är tyst hela tiden. På den gamla goda xboxtiden så var det många som språkade med varandra?

Sedan undrar jag om det är möjligt att streama film och musik eller skulle det komma en patch senare?
2013-11-30, 22:22
Medlem
Nemions avatar
Kanske bara jag som tycker det, men är det inte fruktansvärt segt att ladda ner ifrån Playstation Store?
Försöker ladda ner Trine 2 men det är fan 9timmar kvar tills det är klart.

Sitter ändå med 24mbit (jag vet att det inte är mycket) så det borde gå snabbare, då det inte ligger på över 3gig.
2013-11-30, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemion
Kanske bara jag som tycker det, men är det inte fruktansvärt segt att ladda ner ifrån Playstation Store?

Sitter ändå med 24mbit (jag vet att det inte är mycket) så det borde gå snabbare, då det inte ligger på över 3gig.

Inget problem jag har, kanske inte jättesnabbt med trine 2 tog 15 min. Laddade även ner COD, 31gb och det tog 90 min.
2013-11-30, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Facemash
Är det många som använder sin miconline i tex bf4 och online övht, tycker det är tyst hela tiden. På den gamla goda xboxtiden så var det många som språkade med varandra?

Sedan undrar jag om det är möjligt att streama film och musik eller skulle det komma en patch senare?

Jag har alltid micen på, kanske skiter många i det just nu då den medföljande är ganska värdelös.
2013-11-30, 22:46
Medlem
StonedSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
Sen är det många nya små smarta funktioner, t.ex att man kan låta den vara ansluten till internet medan den är i stand-by vilket betyder att du kan använda appen för att ladda ner spel. Detta är skönt om ett spel kommer ut klockan 12 på natten så är det färdigt när du vaknar på morgonen.

Kan man med PS3 också.
2013-11-30, 23:02
Medlem
MagnusJ666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemion

Skumt jag kör trådlöst 200 Mbit och laddade hem Contrast 2,6 GB på kanske 5-10 minuter.
2013-11-30, 23:18
Medlem
Nemions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusJ666
Skumt jag kör trådlöst 200 Mbit och laddade hem Contrast 2,6 GB på kanske 5-10 minuter.

Väldigt konstigt. Jag kör fan på trådat med!
Aja, det får väll stå och ladda över natten då så man kan spela lite imorn istället!
2013-11-30, 23:28
Medlem
cudders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
Läste att dem skulle satsa stenhårt på att göra sig av med skivor så mycket som möjligt på next gen så tyckte det var rätt konstigt
Det är ju dock inte relevant. Köper du ett tv-spel på skiva så måste du självklart ha skivan när du ska spela. Annars hade man bara skickat runt ett exemplar bland sina polare så att alla fick det installerat utan kostnad.

Det du har läst måste ju ha handlat om att dom vill sälja fler digitala kopior av spelen istället för fysiska, inte att du ska slippa ha skivan du köpt i när du ska spela.
2013-12-01, 04:41
Medlem
MartinStLouiss avatar
Hur tycker ni att "touchplattan" på handkontrollen fungerar? Är den ens nödvändig i dem spel ni äger?
2013-12-01, 05:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [SIC]
Har du ps+? Det går att spara via molnet utöver hårdsparningar som laddas in automatiskt när du trycker in en ny hdd/ssd.
Funkade ursmidigt på ps3an men media måste du kopiera över som vanligt.

Hur är första intrycket förresten?

Sorry, missade ditt svar.

Jo, spelens sparade data förstår jag hamnar i molnet. Men själva installationerna är det jag tänker på. Är ju rätt segt om man har 10-15 installerade spel från skiva eller nedladdade, och så måste man göra om allt det. Tänkte om man kunde kopiera över allt till en större disk i datorn när man byter.

Första och andra intrycket är bara bra! Inga spel ute än som jag fastnat vid dock, resogun är lite kul. Kontrollen är underbar. Älskar nya sättet man kan mata in text med kontrollen!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in