Citat:
Ursprungligen postat av
Sepiritz
Hur kan man se på vårt enorma universum och tro att det blivit skapat av en Gud som bara agerat i ett litet område i mellanöstern och beordrar oss att inte onanera?
Om vi nu bara diskuterar en intelligent skapargud så varför skulle man tro att så är fallet? Jag har inte sett några indikationer på det. Allt i vår värld kan nog slutligen förklaras på ett naturalistiskt sätt. Kan man inte tycka att en trädgård är vacker utan att tro att alver planterat den?
Du har förbisett innebörden av mitt inlägg. Inlägget handlar inte om Allah, Jesus eller jive. Även om jag själv tror på den Gud som du refererar till ville jag inte inblanda
'de etablerade religionerna som jag har påpekat i trådstarten. Jag pratar om en skapare utan att hänvisa till någon specifikt område eller religion. Men du vill ändå lägga ord i munnen på mig och säger att du inte vill tro på en skapare som har agerat i mellanöstern.
Hur som helst. Jag tror själv på den Guden som har ''agerat i mellanöstern'' Och det finns förklaringar till även det men tråden skulle inte handla om de etablerade religionen utan om en skapare och ens egna känslor och inre röst i förhållande till denna skapare.