2013-11-29, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattias.Petersen
Kanske har ställts innan men men.

Ni som nu har lyckats få en PS4'a. Hur är ljudet på fläktarna? Har hört en del som säger att den är jätte tyst vissa säger att det låter som en "jet motor" osv. någon som har en uppfattning om detta?
Jag tycker fläktarna är ganska höga men inte jättehöga. I alla fall när man lirar tex bf4. Inget man tänker på så direkt när man spelar. Jag är ju då van vid ps3's (mellanmodell) vet inte om den hade lite tystare fläktar?
2013-11-29, 22:58
Medlem
Fan vad less man blir. Idag får jag min efterlängtade PS4:a och givetvis är det bara strul. I 5 timmar kunde man inte logga in, och när det äntligen gick och jag började ladda ner ett spel så hängde sig konsolen. Allt frös fast i över 5 minuter, så jag startade om konsolen och sedan dess stänger den av sig självt stup i kvarten. Vid 9 av 10 gånger får den inte heller någon kontakt med kontrollen. Blir nog till att åka tillbaka med skiten och kräva pengarna tillbaka

Edit: Nu har jag fått igång den igen och spelet laddas ner som det ska. Hoppas innerligt att det är slut på problem nu. Kanske hängde det sig gång på gång för att det blev något fel i och med att deras servrar var kraftigt överbelastade?
Senast redigerad av kulspetspenna 2013-11-29 kl. 23:51.
2013-11-29, 22:59
Medlem
asnöjd med min konsol so far.

handkontrollen har mic inbyggd va? Så det är bara plugga in vilka lurar som helst i 3.5mm uttaget på kontrollen så har man både ljud och mic? Sjukt smidigt om det är så, fan vad jag hatat alla 122323 sladdar man behövt för varenda headset när ja lirat 360.
2013-11-29, 23:00
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iamjones
What? Så man måste skaffa den skiten på Ps4 nu? Det hade jag aldrig kunnat tänka mig

Hur kan du ens ha missat det?
2013-11-29, 23:13
Medlem
Fan jag måste säga att man älskar Ginza ändå, självklart hade dom ju skickat med en svensk elkabel i ytterkartongen som jag missade totalt! Så nu kan man koppla in gamla bettan igen också (PS3), har suttit och lirat FIFA 14 med polarn nu några timmar och satan vad bra det är, vilken skillnad mot current gen, segt att man inte kommer in på PSN bara ännu...
2013-11-29, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerbsandInk
asnöjd med min konsol so far.

handkontrollen har mic inbyggd va? Så det är bara plugga in vilka lurar som helst i 3.5mm uttaget på kontrollen så har man både ljud och mic? Sjukt smidigt om det är så, fan vad jag hatat alla 122323 sladdar man behövt för varenda headset när ja lirat 360.

Yes! Funkar asbra. "Håll in" PS-knappen på kontrollen för att få upp options om volym etc på handkontrollen.
2013-11-29, 23:24
Medlem
WalterSullivans avatar
Älskar konsollen, så sofistikerad och användarvänlig. Helt perfekt so far och jag trodde share grejen bara var en dum gimmick men nu gillar jag den stenhårt, riktigt kul o lägga upp bilder o videos direkt på facebook. Måste testa o streama sen

Märks jävligt tydligt att det är en del strul med PSN med att logga in och så idag, servrarna måste vara överfulla med alla som ska logga in. Jag var ju på webhallens nattöppning och under natten gick allt som på räls

Btw jag spelar AC Black Flag på skiva men den installerar ju även spelet automatiskt men sen när jag ska spela utan skiva så går det inte, måste man ha skivan för installerade spel?
Senast redigerad av WalterSullivan 2013-11-29 kl. 23:28.
2013-11-29, 23:30
Medlem
PUSClFERs avatar
Ni som besitter både en duglig PC, samt ett Playstation 4 - hur stor skillnad är det egentligen? Känns spelen som ett nytt andetag, eller känns det bara som att spelen har jobbat ikapp datorerna?
Inte bara grafikmässigt, utan rent allmänt.
2013-11-30, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Ni som besitter både en duglig PC, samt ett Playstation 4 - hur stor skillnad är det egentligen? Känns spelen som ett nytt andetag, eller känns det bara som att spelen har jobbat ikapp datorerna?
Inte bara grafikmässigt, utan rent allmänt.

Har bara testat nfs lite, visst är det snyggt men det går nog inte jämföra med en bra speldator. Är man bara ute efter att runka till bra grafik är pc alltid bästa valet. Konsol har mycke annat att erbjuda.
2013-11-30, 00:24
Medlem
cudders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
Btw jag spelar AC Black Flag på skiva men den installerar ju även spelet automatiskt men sen när jag ska spela utan skiva så går det inte, måste man ha skivan för installerade spel?
Självklart.
2013-11-30, 00:26
Medlem
Jag har fått error (NW-31485-1) när jag försöker logga in på psn.

Jag försökte även installera Killzone då ville de att man skulle uppdatera senaste systemuppdateringen vilket jag gjorde sedan när den var klar så skulle ps4 starta om vilket den aldrig gjorde utan bara blinkade blått så var tvungen att reseta den.

Nu funkar allt igen men kan inte komma in på psn eller spela offline.
2013-11-30, 00:48
Medlem
WalterSullivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cudder
Självklart.

Läste att dem skulle satsa stenhårt på att göra sig av med skivor så mycket som möjligt på next gen så tyckte det var rätt konstigt, när man köper spel i PSN store så blir dem konto låsta då antar jag?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in