2013-11-29, 15:41
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Och på pendelparkeringen av alla ställen. Det är ju där man tittar först och mest noggrant i en sådan situation.

Om vi rent hypotetetiskt antar att det var FS som gjorde detta, var i h-e hade han då bilen under tiden?
Och hur tog han sig ur polisens förvar natten 4-5 augusti?
Citera
2013-11-29, 15:43
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Han påstås ju ha en dubbel personlighet?

Men det är ju själva fan att (ordnings-) polisen inte besvärade sig med att svänga in där för att kolla så fort bilen blev lyst.
Senast redigerad av Eerieye 2013-11-29 kl. 15:46.
Citera
2013-11-29, 15:44
Bannlyst
Citat:

Det är mera intressant hur han ska ta sig ur polisens förvar den här gången.
Citera
2013-11-29, 16:00
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Det går att diskutera utan att stärka argumenten med kränkningar. Jag påstår inte annat än att "Chryslern" stod på parkeringsplatsen väster om spåren. RJ beskriver färdvägen på samma sätt som jag, såhär: https://maps.google.se/maps?saddr=Stationsv%C3%A4gen&daddr=58.019034,11.8 366682+to:Ok%C3%A4nd+v%C3%A4g&hl=sv&ie=UTF8&ll=58. 019032,11.834872&spn=0.006671,0.013733&sll=58.0190 66,11.83573&sspn=0.006671,0.013733&geocode=FVBUdQM doai0AA%3BFdpMdQMd_Jy0ACktpVBpmm9FRjExUwTPzWh_GA%3 BFXJRdQMd6pq0AA&t=h&mra=dme&mrsp=0&sz=16&via=1&z=1 6 eller såhär: https://maps.google.se/maps?saddr=Vallenv%C3%A4gen&daddr=58.019034,11.836 6682+to:Ok%C3%A4nd+v%C3%A4g&hl=sv&ie=UTF8&sll=58.0 19032,11.834872&sspn=0.006671,0.013733&geocode=FYh SdQMdkq20AA%3BFdpMdQMd_Jy0ACktpVBpmm9FRjExUwTPzWh_ GA%3BFXJRdQMd6pq0AA&t=h&mra=dme&mrsp=0&sz=16&via=1 &z=16 (Från A till B). Möjligen såg han den från början av järnvägsbron, men då måste han ha vänt sig bakåt. Återigen:
Citat:
Han körde över gamla järnvägsbron och tittade in på baksidan av pendelparkeringen, men där stod endast en transportbil med släp.
(egen fetstil)
Hur kunde han inte se "Chryslern" från den vägen eftersom den var skymd av träd.

Han var specifikt ute och letade efter Marinas bil, och du tror att han såg en liknande bil utan att kolla om det var Marinas om han var osäker.

Nej, RJ beskriver inte färdvägen på det vis som du försöker utmåla utan han passerade först förbi pendelparkeringen längs med LV 574 och såg den Chrysler-liknande bilen stå parkerad just där MJ:s bil återfanns dagen efter. Därefter åkte han upp över järnvägsbron och passade på att titta på bakre delen av pendelparkeringen, vilken är skymd av träd ifrån LV 574, och kunde där bara konstatera en transportbil med släp. Han uppger själv att han aldrig har sett MJ:s bil och att han bara tror sig veta hur en sådan bil ser ut samt att han inte valde att köra in på parkeringen för noggrannare titt.

Var du får påståendet om att RJ skulle ha uppgett att han inte kunde se "Chryslern" bara för att den skulle vara skymd av träd vet jag inte.

Den väg som du dessutom försöker hävda att RJ skulle ha åkt är ingen väg utan infarten till två stycken fastigheter med gemensam gårdsplan. Jag tror inte att de skulle uppskatta att ha bilister som använder deras gårdsplan som genomfartsväg.

Du är helt ute och cyQlar.
Citera
2013-11-29, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Jaja, suck.
Men om vi nu återgår till sakfrågan så var det nedanstående påstående det handlade om.

Och det konstaterades att du inte känner FS och inte heller har kontakt men någon annan person som känner FS.
Jag är nöjd med det svaret. Tack.

Bra! Nöjd här också:

Du känner honom inte och har inte läst på.

Till skillnad från somliga:

En hel del har utomordentlig kännedom om FS.

T.ex. ledamöter i HR.

De ser den mycket tydliga bilden av en mördare.
Citera
2013-11-29, 16:09
Medlem
KluvenTungas avatar
Att FS inte viker sig en tum i senaste förhöret ska naturligtvis bli intressant att följa om det samtidigt möjliggörs att beslå honom med lögner på grund av detta i rättegången. Jag tror inte FS kommer ha råd med några lögner där, även fast jag är övertygad om att han kommer göra sitt bästa i att försöka.

Redan nu undrar jag hur tråden kommer utvecklas vid fällande dom, om det då (vilken redan finns) uppstår en än mer sammansvetsad "grupp" som kommer jobba för (ännu en) resning. Det hände i Arbogafallet och kan säkert hända i Spekerödsfallet. Några postare har redan utmärkt sig. Slaskklubben bl.a.
Citera
2013-11-29, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jorick
Det är mera intressant hur han ska ta sig ur polisens förvar den här gången.

Ja, kan nog inte hända, i varje fall om man får tro GW Persson som kallar honom

krake, en krake som inte skulle klara att fly.

Att fly, antingen genom att ljuga sig ur den mycket prekära situationen,

eller till och med fysiskt bryta sig ut, är inget som FS klarar. Det kräver

övergripande planering och förmåga att se konsekvenser, något som

aktuell mördare saknar resurser till. Demonstreras tydligt av mordet.
Senast redigerad av Renasanningen 2013-11-29 kl. 16:23.
Citera
2013-11-29, 16:14
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Nej, RJ beskriver inte färdvägen på det vis som du försöker utmåla utan han passerade först förbi pendelparkeringen längs med LV 574 och såg den Chrysler-liknande bilen stå parkerad just där MJ:s bil återfanns dagen efter. Därefter åkte han upp över järnvägsbron och passade på att titta på bakre delen av pendelparkeringen, vilken är skymd av träd ifrån LV 574, och kunde där bara konstatera en transportbil med släp. Han uppger själv att han aldrig har sett MJ:s bil och att han bara tror sig veta hur en sådan bil ser ut samt att han inte valde att köra in på parkeringen för noggrannare titt.

Var du får påståendet om att RJ skulle ha uppgett att han inte kunde se "Chryslern" bara för att den skulle vara skymd av träd vet jag inte.

Den väg som du dessutom försöker hävda att RJ skulle ha åkt är ingen väg utan infarten till två stycken fastigheter med gemensam gårdsplan. Jag tror inte att de skulle uppskatta att ha bilister som använder deras gårdsplan som genomfartsväg.

Du är helt ute och cyQlar.
Jag påstod inte att RJ har uppgett att "Chryslern" var skymd av träd. Lägg inte ord i min mun.

Om han inte var säker på att "Chryslern" inte var Marinas bil, varför kollade han inte om han var ute och letade efter Marinas bil?

Den södra infarten ser ut som om den går till en tomtmark, men inte den norra https://maps.google.se/maps?saddr=Vallenv%C3%A4gen&daddr=58.019034,11.836 6682+to:Ok%C3%A4nd+v%C3%A4g&hl=sv&ie=UTF8&ll=58.01 891,11.837828&spn=0.001668,0.003433&sll=58.019032, 11.834872&sspn=0.006671,0.013733&geocode=FYhSdQMdk q20AA%3BFdpMdQMd_Jy0ACktpVBpmm9FRjExUwTPzWh_GA%3BF XJRdQMd6pq0AA&t=h&mra=dme&mrsp=0&sz=16&via=1&z=18& layer=c&cbll=58.019,11.838006&panoid=s5oBSEO4rDAXY G7w62-udA&cbp=12,317.15,,0,3.23. Så han kan ha kört in och ut samma väg.
Citera
2013-11-29, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Det är lågt av dig att påstå att det finns FS kramare som baserar sina inlägg utifrån fakta och rättssäkerhet.

I detta fall finns det ca 50 män som polis inte undersökt och vid tidpunkten för mordet så var M desperat av att vilja bjuda in män hem till sig. Och det är fakta som hämtats från utredningen.

Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Att FS inte viker sig en tum i senaste förhöret ska naturligtvis bli intressant att följa om det samtidigt möjliggörs att beslå honom med lögner på grund av detta i rättegången. Jag tror inte FS kommer ha råd med några lögner där, även fast jag är övertygad om att han kommer göra sitt bästa i att försöka.

Redan nu undrar jag hur tråden kommer utvecklas vid fällande dom, om det då (vilken redan finns) uppstår en än mer sammansvetsad "grupp" som kommer jobba för (ännu en) resning. Det hände i Arbogafallet och kan säkert hända i Spekerödsfallet. Några postare har redan utmärkt sig. Slaskklubben bl.a.

Det fetade:

Ja, det finns ju en grupp, sedan länge, av FS kramare, om man får tro Tulpanpernilla ovan. Den blir nog mer sammansvetsad nu när FS snart har fått sin rättmätiga dom.

Och det är ju viktigt att "alla" kan kämpa, inom lagen, för sin syn på rättvisa, Arbogafallet är ju ett utmärkt exempel, oavsett det extrema illamående DET fallet OCKSÅ framkallar...

Men någon resning kommer inte att beviljas i detta fall... Däremot kanske "någon" skulle behöva en del besök kommande år, nåt drygt decennium eller så?
Senast redigerad av Renasanningen 2013-11-29 kl. 16:30.
Citera
2013-11-29, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Jaha så dina påståenden om FS psyke är fria spekulationer.
Då förstår jag varför inget går ihop.

Tvärtom. Bilden stämmer väldigt bra, bilden av en mördare, den är utmärkt väl dokumenterad

och kusligt entydig.

Det utesluter dock inte beslut om psykundersökning när man beslutat fälla honom.

Vilket kommer att ske snart, om än en smula försenat av ev. undersökning...
Citera
2013-11-29, 16:28
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Jag påstod inte att RJ har uppgett att "Chryslern" var skymd av träd. Lägg inte ord i min mun.

Om han inte var säker på att "Chryslern" inte var Marinas bil, varför kollade han inte om han var ute och letade efter Marinas bil?

Den södra infarten ser ut som om den går till en tomtmark, men inte den norra https://maps.google.se/maps?saddr=Vallenv%C3%A4gen&daddr=58.019034,11.836 6682+to:Ok%C3%A4nd+v%C3%A4g&hl=sv&ie=UTF8&ll=58.01 891,11.837828&spn=0.001668,0.003433&sll=58.019032, 11.834872&sspn=0.006671,0.013733&geocode=FYhSdQMdk q20AA%3BFdpMdQMd_Jy0ACktpVBpmm9FRjExUwTPzWh_GA%3BF XJRdQMd6pq0AA&t=h&mra=dme&mrsp=0&sz=16&via=1&z=18& layer=c&cbll=58.019,11.838006&panoid=s5oBSEO4rDAXY G7w62-udA&cbp=12,317.15,,0,3.23. Så han kan ha kört in och ut samma väg.

Det är alltså någon annan som skriver inlägg under ditt nick?
Citat:
Återigen:
Citat:
Han körde över gamla järnvägsbron och tittade in på baksidan av pendelparkeringen, men där stod endast en transportbil med släp.
(egen fetstil)
Hur kunde han inte se "Chryslern" från den vägen eftersom den var skymd av träd.

Det går faktiskt inte att tolka ditt inlägg på något annat vis än så. Att du inte förstår att RJ med endast avser enbart den bakre delen av pendelparkeringen, den som är skymd ifrån LV 574, är väl inte mitt fel? Annars hade han väl uttryckt sig annorlunda och påtalat att han inte kunde se något alls på hela pendelparkeringen och inte specifikt för en viss del av densamma.

Ja, han kan ha kört in och vänt på Stationsvägen men då passerar han fortfarande inte längs med pendelparkeringen initialt och sedan kör över den gamla järnvägsbron. Det enda vis detta kan ske på är ifall han först kommer norrifrån på LV 574.
Citera
2013-11-29, 16:30
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Renasanningen
Bra! Nöjd här också:

Du känner honom inte och har inte läst på.

Till skillnad från somliga:

En hel del har utomordentlig kännedom om FS.

T.ex. ledamöter i HR.

De ser den mycket tydliga bilden av en mördare.
Vi får hoppas att det också är påhitt, annars kommer en förestående rättegång att ogiltigförklaras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in