2013-11-29, 12:58
Medlem
[SIC]s avatar
Alltså är det någon annan än mig som märkt av AI:n? Nästan samtliga har en diffus personlighetskluvning med värmesökande missiler.

Häromdagen tex så gjorde jag ett uppdrag, klarade det och gick tillbaks till freeroam. Väl där (mitt i vildaste öken kan jag tillägga) så kommer en ensam AI i en sentinel xs längs grusvägen (jag går på andra sidan vägen, lite utanför tom) och tro fan att fanskapet accar upp och rammar mig i en u-sväng för att sedan fortsätta tillbaka där han kom ifrån som om ingenting har hänt medans min gubbe ligger och sprattlar på backen.

Så har det sett ut dom senaste dagarna och troll nivån på AI:n är förbluffande. Inte ens en player kan lyckas med dom bedrifterna när man kör och AI:n promt ska ramma en från alla håll och kanter.
Citera
2013-11-29, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [SIC]
Alltså är det någon annan än mig som märkt av AI:n? Nästan samtliga har en diffus personlighetskluvning med värmesökande missiler.

Häromdagen tex så gjorde jag ett uppdrag, klarade det och gick tillbaks till freeroam. Väl där (mitt i vildaste öken kan jag tillägga) så kommer en ensam AI i en sentinel xs längs grusvägen (jag går på andra sidan vägen, lite utanför tom) och tro fan att fanskapet accar upp och rammar mig i en u-sväng för att sedan fortsätta tillbaka där han kom ifrån som om ingenting har hänt medans min gubbe ligger och sprattlar på backen.

Så har det sett ut dom senaste dagarna och troll nivån på AI:n är förbluffande. Inte ens en player kan lyckas med dom bedrifterna när man kör och AI:n promt ska ramma en från alla håll och kanter.
Och hur ska man fatta vad AI är? avskyr när folk skriver förkortningar och tror att alla ska förstå
Citera
2013-11-29, 13:34
Medlem
piovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jensolsson92
Och hur ska man fatta vad AI är? avskyr när folk skriver förkortningar och tror att alla ska förstå

Artificiell Intelligens, om man inte förstår något som någon säger föreslår jag att googla.
Så slipper man låta otrevlig
Citera
2013-11-29, 14:00
Medlem
Citat:

Sentinel XS chaufförerna är helt psyk, dom kör hur dom vill, mot rödljus, byter fil hur som helst, u-svängar hit och dit! Sjukt störande men lite småkul när man ser dom ute och köra och dom inte är ute efter en själv. Dom kör som alla andra AI brukar göra på missions, fast på freeroam, allt för att störa en.
Citera
2013-11-29, 15:19
Medlem
När jag ska gå in på onlineläget så står det

"The Rockstar game services has failed to sync to play GTA Online. Please return to Grand Theft Auto V and try again later."

Det gick inte igår heller..

Vad är detta? någon annan som har det likadant?
Citera
2013-11-29, 15:21
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
När jag ska gå in på onlineläget så står det

"The Rockstar game services has failed to sync to play GTA Online. Please return to Grand Theft Auto V and try again later."

Det gick inte igår heller..

Vad är detta? någon annan som har det likadant?
Japp, jag fick samma problem häromdagen.

För mig hjälpte det genom att slå på UPnP i routern.
Citera
2013-11-29, 15:38
Medlem
JMKKs avatar
Hur gör man för att spela GTA 5 online? Jag är totalt nybörjare på detta. Jag har registrerat mig på rockstar games men jag fattar ingenting av allt innehåll på den siten.
Citera
2013-11-29, 15:53
Medlem
coffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JMKK
Hur gör man för att spela GTA 5 online? Jag är totalt nybörjare på detta. Jag har registrerat mig på rockstar games men jag fattar ingenting av allt innehåll på den siten.
I pausmenyn i spelet går du till Online-fliken.
Citera
2013-11-29, 16:27
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JMKK

Citat:
Ursprungligen postat av coffe
I pausmenyn i spelet går du till Online-fliken.
Det är lättare att välja gubbe i "gubb-hjulet".
Karaktären som är längst ner tar dig till online-läget.
Medan de övriga är Franklin, Michael och Trevor. (Så att du förstår vad jag menar JMKK)
Citera
2013-11-29, 17:39
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:

Efter jag kört ett uppdrag för nån dag sedan och spawnade i öknen så kommer plötsligt en bil sladdande på grusvägen och börjar skjuta från bilen. Kan mycket väl ha varit en Sentinel xs för det var en sån sportmodell..=p

En AI alltså, inte en spelare.
Citera
2013-11-29, 18:54
Medlem
[SIC]s avatar
Citat:
AI & NPC är mycket vanliga förkortningar inom gaming. AI fick du en förklaring på och NPC står för Non Player Character vilket är ungefär samma lika.

Man lär sig nåt nytt varje dag

EDIT: Är det bara XS som löper amok mot er?.. hm. Enligt dom senaste dagarna är det samtliga bilar allt från Mini cooper till vad fan som helst

Det mest störande är när man kommer mot en korsning och bilen framför girar höger eller vänster så enligt simpel logik kör man om på andra sidan men gång på gång så fintar den och rammar en 180 i i bilen och vilket i 99,9% resulterar i en 180 graders spinoff

Byt namn från GTA till 180 grader troll elite

EDIT2: Kan tilläggaa att AI drivers skötte sig med en väldigt bra uppdtatering med att följa trafikreglier tills nu.
Senast redigerad av [SIC] 2013-11-29 kl. 19:15.
Citera
2013-11-30, 02:09
Medlem
danne9king9s avatar
Är det bara jag som haft massor av lagg och annat skit senaste veckan?
Tex försvinner gubbar och bilar när man närmar sig. Gatorna kan va helt tomma på bilar och folk någon timme ibland. Även om man ska sno en bil så slits föraren ut men sen försvinner bilen.
Sjukt irriterande när man är jagad osv och behöver en bil och när man väl hittar en så försvinner den när man kliver i.
Har inte haft så här tidigare. Varför kommer allt sånt här nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in