Citat:
Ursprungligen postat av
Powergirl
Det är hemligstämplat. Ett nytt drag de kommit på.
Haha, ja det var ju en passande beskrivning med tanke på vad de pysslat med
Citat:
Jag hoppas och tror inte på någon uppryckning. Problemet för moderaterna är att i nuläget tvingas de ligga lågt. Höjer de svansföringen så går det med all sannolikhet ut över de övriga partierna i alliansen.
Skulle däremot ett av allianspartierna ramla ned rejält under 4% gränsen försöker de nog att sno även det som finns kvar av detta parti, vilket i sin tur vore bra för Sverige, eftersom det öppnar för andra konstellationer än den urvattnade blockpolitiken som nu bedrivs.
Tvingas ligga lågt? Hur tänker du då? Att de medvetet håller sig själva tillbaka i opinionen?
Jag tror de lider kraftigt av ett utbrett missnöje bland svenskar. Många svenskar är missnöjda med hur regeringen skött sitt jobb. Det märks då i opinionen, vilket är ett sorts mått på förtroende.
Jag är dock helt övertygad om att alliansen kommer stärka sin position när valrörelsen drar igång, och inte minst då debatterna sätter igång. Med andra ord då Löfven måste tvingas till att ta ställning i frågor och helt enkelt öppna käften. För även om många är missnöjda med regeringen, så är det nog samtidigt många som inte är övertygade av Löfven.
Huruvida alliansen kan återta tillräckligt mycket mark för att en tredje gång bilda regering vet jag inte. Känns åtminstone för mig som 50/50.
Det ser iaf ut att bli ett spännande valår, eftersom dödsrasisterna på en mandatperiod så i grunden förändrat spelplanen i den svenska politiken