2013-11-26, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surmumlan
Ledsen om toppmeny krossar din dröm om den kåta, tacksamma horan. Tycker istället ni borde lyssna på henne eftersom hon vet vad hon snackar om utifrån personlig erfarenhet. Det är vanligt att prostituerade är manshatare alt. ser ner på män. En del har valt att sälja sex av just den anledningen: de har negativa erfarenheter av män och vill genom att sälja sex känna att de kontrollerar/bestämmer reglerna. Andra får svårt att känna respekt för män som en direkt följd av att ha sålt sex. Inte så konstigt med tanke på att många män visar sina sämsta, mest patetiska sidor för den prostituerafe. Vad finns kvar att känna annat än förakt?
Lilla vännen jag har köpt lite för mycket sex och känner lite för många sexarbetare för att drömmen ens skall naggas i kanten av en sådan som dig och toppmeny, tyvärr.
Kåt och tacksam, ja du lilla vännen du har inte vart med om mycket i den verkliga värden.
Och hennes personliga erfarenhete faller ganska platt då man synar dessa.

Till skillnad mot er lever jag inte i en fantasi värld, och det jag har lärt mig i den verkliga världen är att kvinnor som du och Top…. Oavsett hur överbevisade ni är och hur fel ni än gör kommer ni aldrig att erkänna det.
Det är något för er att psykoanalysera… varför kan fanatiska kvinnor inte erkänna att de har fel fast de överbevisas, men män kan,……… nu pratar jag i generella termer, undantag finns .
Citera
2013-11-26, 14:19
Medlem
Citat:
Tycker istället ni borde lyssna på henne eftersom hon vet vad hon snackar om utifrån personlig erfarenhet.

Och jag har varit på månen. Allt jag skriver på internet är sant, true story, jag svär.
Citera
2013-11-26, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonnybg
Lilla vännen jag har köpt lite för mycket sex och känner lite för många sexarbetare för att drömmen ens skall naggas i kanten av en sådan som dig och toppmeny, tyvärr.
Kåt och tacksam, ja du lilla vännen du har inte vart med om mycket i den verkliga värden.
Och hennes personliga erfarenhete faller ganska platt då man synar dessa.

Till skillnad mot er lever jag inte i en fantasi värld, och det jag har lärt mig i den verkliga världen är att kvinnor som du och Top…. Oavsett hur överbevisade ni är och hur fel ni än gör kommer ni aldrig att erkänna det.
Det är något för er att psykoanalysera… varför kan fanatiska kvinnor inte erkänna att de har fel fast de överbevisas, men män kan,……… nu pratar jag i generella termer, undantag finns .

Lilla gubben. Du kan byta plats med mig i terapistolen en dag och se om du "känner" dina prostituerade på samma sätt efter att ha pratat med dem på djupet. Håller med used ovan, det är ofta något rätt trasigt med både den sexköpande mannen och den sexsäljande kvinnan/mannen. Jag gillar när folk är ärliga mot sig själva och mot omvärlden. Du kanske skulle prova någon gång?
Citera
2013-11-26, 19:01
Medlem
[quote=used66|46304257]har stor respekt för de flesta härinne (tro det eller ej...det är ju trots allt flashback) men det du skriver, 08 anna, tyder på kraftig försvarsmekanism...kom inte och hävda att du som liten tänkte "jag vill bli hora när jag blir stor"! alldeles oavsett om du säljer en gång per månad eller 20 gånger så är du ju hora. jag klandrar dig inte för det, inte alls. för egen del så har jag köpt sex och något är ju någonstans fel där. något gick fel tidigt. jag kan inte psykoanalysera mig själv men vill nog hävda att jag har ett större behov än många andra män när det gäller bekräftelse. fullkomligt skriker efter bekräftelse!

att då sätta på horor är den bästa kicken jag kan komma på (undviker dock i sverige då det är förbjudet) älskar att knulla och bekräftelsen kommer som en tsunami...

avslutningsvis vill i alla fall jag konstatera att det är "fel" någonstans på både torskar och horor! jag ligger inte sömnlös över detta men tror starkt på det jag skriver.[/QUOTE]

Måste tacka dig för din befriande ärlighet. Du och toppmeny är lika ärliga från era respektive horisonter: hon från sexsäljarens där hon på ett trovärdigt sätt tydliggör och öppet erkänner sina egna trasiga sidor, och du från ditt perspektiv där du fått syn på viktiga saker såsom bekräftelsebehov och andra svagheter. Det är något jag själv försöker att eftersträva i mina inlägg för att undvika att "sitta på höga hästar". Är det något jag inte tål är det människor som hycklar och inte vågar ifrågasätta sina egna beteenden. Det senare innebär troligen att de e.g. skäms för dem.
Citera
2013-11-26, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Hon gör givetvis som hon önskar. Jag uppmuntrar jobb och utbildning, annars skulle jag väl inte betala hennes college tuition till att börja med? Hon är en fri kvinna. Hon är absolut inte någon ägodel. Det är ju inte heller ett arabland hon kommer ifrån, där kvinnor förbjuds göra det mesta. Jag är heller ingen svartsjuk och kontrollerande person.

Givetvis fattar hon egna beslut. Jag vill ha en traditionell kvinna, men ingen slav. Vi eftersträvar samförstånd. Eftersom hon är ung och kommer från en annan kultur, så behöver hon dock välment vägledning i början. Inte bara av mig, utan från flera källor.

Det är naturligt att ha olika åsikter i en relation. Jag vill inte ha en nickedocka eller ett mähä. Jag vill ha en mjuk, varm och intelligent kvinna, med vilja och karaktär. Sexmissbruk? Nej, knappast. Men jag gillar sex med unga snygga tjejer. Blir jag riktigt förälskad och får skön och tillfredsställande sex av en ung vacker kvinna så ser jag inte behovet av horhus. Om hon inte gav sitt medgivande förstås. Men nu talar vi om en hypotetisk situation, eftersom vi inte kommit dit. Ja, pengarna ger makt, men att jag försörjt henne gör också att hon känner kärlek och respekt till mig. Det ligger i kulturen. Det är det jag eftersträvar, inte underdånighet. Att visa respekt är att de facto ha makt, men att inte missbruka den. Sådant förstår intelligenta kvinnor att uppskatta.

Nej, jag har inget behov av den maktkänsla du talar om. Jag är bekräftelsesökande, precis som alla andra. En kvinna som kommer från den bakgrunden har ett annat perspektiv på livet än en svensk kvinna, och vet att uppskatta och älska en man som ställt upp för henne när det blåste kallt.

Frågor på det?

Ja, en massa frågor på det. Men detta är inte rätt plats. Så bra att det finns kvinnor du kan köpa dig en illusion av äkta kärlek samman med. På det sättet fyller ju fattigdom och ojämlikhet onekligen sin funktion. För att vita, västerländska män ska få känna sig bekräftade! Fantastiskt. Du betalar för den bekräftelsen, och för att inte tappa potensen ihop med en kvinna som är mer lik dig själv. Du har aldrig själv reagerat på att du har ett extremt dikotomt tänkande kring det du kallar "kvinnligt" och "svenskt"? För att vara en slumrande sverigedemokrat kan jag inte låta bli att småle åt ditt närmast rasistiska sätt att utdela sparkar åt "svenska" kvinnor som du utrustat med allehanda häxliknande egenskaper, uppenbarligen färgade av dina egna personliga erfarenheter av svek och motgång i det förgångna...

Jag väntar på den dagen du går in på relationsforumet och ärligt berättar om hur djupt och osjälviskt du älskar din filippinska kvinna som nu både jobbar på bank och har fullt av såväl manliga som kvinnliga svenska vänner....
Citera
2013-11-26, 23:07
Medlem
Citat:
Lilla gubben. Du kan byta plats med mig i terapistolen en dag och se om du "känner" dina prostituerade på samma sätt efter att ha pratat med dem på djupet. Håller med used ovan, det är ofta något rätt trasigt med både den sexköpande mannen och den sexsäljande kvinnan/mannen. Jag gillar när folk är ärliga mot sig själva och mot omvärlden. Du kanske skulle prova någon gång?
Finns väl ingen som är fullt psykiskt frisk om man gräver djupt nog, ärligt.
Hur har du tänkt att vi skall lösa detta, om vi leker med tanken att du har rätt

Menar ärligt att vi kan lagstadga bort sexlust hos män ….och kanske öka hos kvinnor för att få balans?
Eller skall vi ligga i soffan på statens bekostnad varje gång man blir kåt.
Kanske vi skall instifta tok doktors akut runt krogarna.
Om nu anledningen till att män köper sex och kvinnor säljer är en psykisk åkomma, tycker du man skall kunna sjukskriva sig varje gång lusten att köpa sex faller på.
Skall vi spärra in alla sexsäljare på dårhus med full ersättning för förlorad arbetsförtjänst, eller göra dem till långtidssjukskrivna och samma då med män som återkommande köper sex.
Vi kan bara konstatera att den Svenska modellen inte funkar och vi har nu enligt dig konstaterat att det är psykiska fel på alla män som köper sex = Svenska staten straffar systematisk män med psykiska åkommor.
Jag vet inte vars ni skulle vilja landa med detta, som inte blir en fantasivärld.

Låt höra din lösning.
Citera
2013-11-26, 23:17
Medlem
K..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toppmeny
Som jag nämnt tidigare, så ja, det är en massa som inte stämmer med mig. Mycket av detta har jag kunnat härleda till min uppväxt och händelser tidigare i livet.

Rummet där jag sitter och skriver det här är välstädat och fint. Precis som mitt eget yttre. Men mitt inre kan nog beskrivas som ett trasigt kaos. Att hålla ihop ytan/fasaden inför andra (och mig själv)hjälper mig att hålla ihop. För låter jag det bli en synlig spricka, synlig för andra runt omkring, finns det en risk att dom försöker tränga in och jag är livrädd för att min fasad ska krackelera och falla isär, för då har jag ingenting kvar som kan hålla ihop mitt trasiga inre. Det är ett skydd. Precis som att inte släppa andra människor nära inpå är ett skydd, både mot att inte bli sårad och mot att inte riskera att synliggöra sitt trasiga inre. För vem vill visa sig svag för andra?

Nästan alla människor har händelser i sin bakgrund som påverkar en, som bidragit till att just du är den du är. Vi är självklart inte endast styrda av detta då vi även har en egen förmåga att förändra våra liv. Men som vissa påstår, att vi inte formas av både yttre och inre faktorer och omständigheter och att allt istället handlar och sker utifrån den egna egentliga viljan är bara skitsnack.

Jag tror inte att någon en dag bara bestämmer sig för att börja sälja sex för att sex är skönt och pengar är trevligt att ha. För då skulle vi ha betydligt fler sexsäljande kvinnor i Sverige. Men det är trots allt otänkbart för majoriteten.

Måste då alla som säljer sex ha samma typ av bakgrund, varit med om samma händelser tidigare i livet? Nej absolut inte, men vi kan säkert hitta många gemensamma nämnare och när dessa sammanfaller i olika kombinationer och "samspelar" med specifika yttre omständigheter så är det mycket troligt att benägenheten för att "välja" att sälja sex ökar.
Nu förstår jag ditt syfte lite bättre än tidigare.

Jag tror att många prostituerade kan ha precis samma bakgrund som du men att de fått sex neutraliserat. Anledningen till att Sverige inte har fler prostituerade tror jag beror på att det är olagligt. Detta resulterar till att horor blandas med kriminella vilket i sin tur kan leda till droger (eller i vilken kombination du vill). Men bakgrunden tror jag kan vara så "enkel" som du beskriver din. Men som sagt så tror jag att den stora faktorn är att de fått sex neutraliserat.

"[...] för att sex är skönt och pengar är trevligt att ha."
Detta tror jag helt ärligt är den största faktorn. Varför finns det så många människor som spelar på lotto? Utan att hänvisa till något så tror jag dels att det beror på spänningen och dels av lockelsen av att få en förmögenhet utan att behöva slita för det. Har man en väldigt avslappnad attityd kring sex och samtidigt vill ha pengar (eller är en entrepreneursskalle) så är det enda steget att våga vara olaglig.

Sist vill jag säga: TROR jag
Citera
2013-11-26, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonnybg
Finns väl ingen som är fullt psykiskt frisk om man gräver djupt nog, ärligt.
Hur har du tänkt att vi skall lösa detta, om vi leker med tanken att du har rätt

Menar ärligt att vi kan lagstadga bort sexlust hos män ….och kanske öka hos kvinnor för att få balans?
Eller skall vi ligga i soffan på statens bekostnad varje gång man blir kåt.
Kanske vi skall instifta tok doktors akut runt krogarna.
Om nu anledningen till att män köper sex och kvinnor säljer är en psykisk åkomma, tycker du man skall kunna sjukskriva sig varje gång lusten att köpa sex faller på.
Skall vi spärra in alla sexsäljare på dårhus med full ersättning för förlorad arbetsförtjänst, eller göra dem till långtidssjukskrivna och samma då med män som återkommande köper sex.
Vi kan bara konstatera att den Svenska modellen inte funkar och vi har nu enligt dig konstaterat att det är psykiska fel på alla män som köper sex = Svenska staten straffar systematisk män med psykiska åkommor.
Jag vet inte vars ni skulle vilja landa med detta, som inte blir en fantasivärld.

Låt höra din lösning.

I den här tråden diskuteras bakomliggande faktorer till prostitution. Att du hela tiden kommer in på sexköpslagen säger ganska mycket om din egen ovilja att titta på dig själv och dina egna bekymmer. Eller lastar du sexköpslagen för att du har problem att definiera sexualitet som något annat än en handelsvara? Att du ser det som mannens rätt att ha sex med kvinnor med sämre ekonomisk ställning, att mannens personliga kåthet på något vis är en mänsklig rättighet att utöva, även om det sker med en kvinna som mår psykiskt riktigt dåligt (vilket övertygande forskning visar att de flesta prostituerade gör), alt. tom är dittvingad?

De bakomliggande faktorerna till prostitution handlar om att det finns en maktobalans mellan könen som handlar om att kvinnor från barnsben lär sig att deras kroppar är till för mannen, och att mannen indoktrineras med att tro att han bara är "man" om han lägrat x antal snygga brudar. I tider av fattigdom och trångmål i en människas liv är det just de här högst personliga sakerna (i andra fall njurar eller andra organ) som hon tvingas att sälja. De bakomliggande faktorerna till prostitution handlar om ren desperation (läs reportaget om manliga, heterosexuella killar som säljer sig till smygbögar), tvång och psykisk ohälsa. I de mer förlåtande fallen om bekräftelsesökande/inre tomhet från såväl säljare som köpare.

Men det handlar lika mycket om sexköparnas bristande empati och förmåga att se sin egen del i någonting som är långt mycket värre än att barn får sy kläder i fabriker i Bangladesh. (Vad skulle du själv tycka var värst? Om din dotter sydde byxor dagarna i ända, eller om hon slickade gubbarslen? I say no more...)

Personligen så är jag ingen straffivrare ens då det gäller seriemördare. Jag har alltid hävdat att vård, av kompetenta, icke-dömande terapeuter, är att föredra om man vill åstadkomma förändringar. Dock är det vanskligt att behandla människor som inte vill bli hjälpta, alt. som inte har den empatiska förmågan att förstå sitt eget och andras beteende. Därför behövs också lagar för att tydliggöra vilka beteenden som är önskvärda i ett samhälle. Och om sexköpslagen kan hjälpa några män att få sy på sitt eget beteende när de blir ertappade och därigenom själva önskar stöd i att förändra sig, så är det väl jättebra! Bättre än i Tyskland och Holland där gangbanging med flatratebrudarna som kommer hem totalt traumatiserade till sina hemländer, är mer regel än undantag, och där känslan skam öht inte existerar (vilket trafficking-människorna gnuggar sina pengakåta händer över)....
Citera
2013-11-27, 00:08
Medlem
Citat:
I den här tråden diskuteras bakomliggande faktorer till prostitution. Att du hela tiden kommer in på sexköpslagen säger ganska mycket om din egen ovilja att titta på dig själv och dina egna bekymmer. Eller lastar du sexköpslagen för att du har problem att definiera sexualitet som något annat än en handelsvara? Att du ser det som mannens rätt att ha sex med kvinnor med sämre ekonomisk ställning, att mannens personliga kåthet på något vis är en mänsklig rättighet att utöva, även om det sker med en kvinna som mår psykiskt riktigt dåligt (vilket övertygande forskning visar att de flesta prostituerade gör), alt. tom är dittvingad?

De bakomliggande faktorerna till prostitution handlar om att det finns en maktobalans mellan könen som handlar om att kvinnor från barnsben lär sig att deras kroppar är till för mannen, och att mannen indoktrineras med att tro att han bara är "man" om han lägrat x antal snygga brudar. I tider av fattigdom och trångmål i en människas liv är det just de här högst personliga sakerna (i andra fall njurar eller andra organ) som hon tvingas att sälja. De bakomliggande faktorerna till prostitution handlar om ren desperation (läs reportaget om manliga, heterosexuella killar som säljer sig till smygbögar), tvång och psykisk ohälsa. I de mer förlåtande fallen om bekräftelsesökande/inre tomhet från såväl säljare som köpare.

Men det handlar lika mycket om sexköparnas bristande empati och förmåga att se sin egen del i någonting som är långt mycket värre än att barn får sy kläder i fabriker i Bangladesh. (Vad skulle du själv tycka var värst? Om din dotter sydde byxor dagarna i ända, eller om hon slickade gubbarslen? I say no more...)

Personligen så är jag ingen straffivrare ens då det gäller seriemördare. Jag har alltid hävdat att vård, av kompetenta, icke-dömande terapeuter, är att föredra om man vill åstadkomma förändringar. Dock är det vanskligt att behandla människor som inte vill bli hjälpta, alt. som inte har den empatiska förmågan att förstå sitt eget och andras beteende. Därför behövs också lagar för att tydliggöra vilka beteenden som är önskvärda i ett samhälle. Och om sexköpslagen kan hjälpa några män att få sy på sitt eget beteende när de blir ertappade och därigenom själva önskar stöd i att förändra sig, så är det väl jättebra! Bättre än i Tyskland och Holland där gangbanging med flatratebrudarna som kommer hem totalt traumatiserade till sina hemländer, är mer regel än undantag, och där känslan skam öht inte existerar (vilket trafficking-människorna gnuggar sina pengakåta händer över)....
Ok
Du anser att de bakomliggande anledningarna till prostitution är fattigdom, tvång kombinerat med traumatisk uppväxt förhållanden eller psykisk sjukdom m.m.
Jag tycker bara det är märkligt att jag inte stött på så många av ovan kategori.
Att du haft i soffan en del är väl ganska naturligt då du söker efter dessa.

Jag anser att driften att tjäna stora pengar är den största då de flesta kvinnor med ett fördelaktigt utseende kan få lågbetalda jobb, baserat på de jag mött.

Om min dotter blir så girig och inte kan nöja sig med att bo i en förorts skunkig lägenhet med ett lågbetalt jobb, och för att få leva det goda livet väljer att sälja sex, så må så vara.
Det måste som vuxen människa vara hennes fria val att göra, vare sig jag gillar det eller inte.

Maktbalans, vilket trams.
Skulle sexlusten vara den omvända skulle män som strävar efter det goda livet sälja sex.
Så här ser verkligheten ut http://www.alltomstockholm.se/stadsliv/article4084410.aos
Hur många killar tror du har 500 damer som vill träffa han efter några timmar.
Citera
2013-11-27, 22:08
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ja, en massa frågor på det. Men detta är inte rätt plats. Så bra att det finns kvinnor du kan köpa dig en illusion av äkta kärlek samman med. På det sättet fyller ju fattigdom och ojämlikhet onekligen sin funktion. För att vita, västerländska män ska få känna sig bekräftade! Fantastiskt. Du betalar för den bekräftelsen, och för att inte tappa potensen ihop med en kvinna som är mer lik dig själv. Du har aldrig själv reagerat på att du har ett extremt dikotomt tänkande kring det du kallar "kvinnligt" och "svenskt"? För att vara en slumrande sverigedemokrat kan jag inte låta bli att småle åt ditt närmast rasistiska sätt att utdela sparkar åt "svenska" kvinnor som du utrustat med allehanda häxliknande egenskaper, uppenbarligen färgade av dina egna personliga erfarenheter av svek och motgång i det förgångna...

Jag väntar på den dagen du går in på relationsforumet och ärligt berättar om hur djupt och osjälviskt du älskar din filippinska kvinna som nu både jobbar på bank och har fullt av såväl manliga som kvinnliga svenska vänner....

Problemet med dig är att du är både sexualmoralistisk och relationsnormativ. Vi lever inte i en perfekt värld, och både jag och de här tjejerna ser hellre att något händer under vår livstid, än att vänta in i döden. Det är en pragmatisk lösning för att förverkliga varandras drömmar. Dessutom har jag upptäckt att jag som man finner ett stort nöje i att skydda och försörja en kvinna. Förmodligen är detta evolutionärt nedärvt. Känslan man får är oerhört svår att beskriva, men den kan utmålas som en sammandragande känsla av ömhet i magtrakten, och ett behov av att sköta om... Så att utmåla sexköpare och sugardaddys som monster, och motparten som offer är alldeles för endimensionellt. Det är du som har ett dikotomt tänkande och saknar nyanser.
Citera
2013-11-28, 22:48
Medlem
Anledningen till att jag säljer sex är att jag älskar sex för det första. De perioder då jag inte sålt sex har jag alltid haft mycket sex ändå med en eller flera olika partners.

Jag gör det även för pengarnas skull. Jag lever inget lyxliv men jag behöver inte heller må dåligt och oroa mig för pengar. Det mesta utav pengarna sparar jag till framtiden. Jag hade kunnat leva utan dessa extrapengar men jag trivs väldigt bra med detta valet och det känns skönt att veta att jag har en backup inför framtiden.

Sen kan man spekulera hur mycket man vill om hur trasig jag är och vad som hänt mig tidigare i livet osv. Varför jag tänder på att träffa nya och okända män. Varför jag gillar att bli tillfredsställd och att tillfredsställa. Varför jag älskar att få orgasm och se och njuta av att någon annan får orgasm tillsammans med mig.

Någon undrade varför man tolkade ordet trasig som något negativt, lite konstigt tycker jag. Trasig har väl aldrig varit något positivt? Trasig är väl något som gått sönder? Något som är dysfunktionellt? Något som är fel? Varför ska man inte tolka ordet trasigt som något negativt? Varför ska man inte ta illa vid sig när någon säger att man är trasig för att man gillar olika än denne?

Jag är (givetvis) feminist själv och tycker att alla människor ska få välja att leva och göra som dom vill och mår bra av (så länge som inte skadar andra). De som sårar och skadar är de människor som dömer ut och ser ner på andra bara för dom själva inte förstår eller tycker annorlunda. Det är inte kunderna.

Nu gick jag kanske lite ifrån ämnet, men nu vet ni i alla fall varför jag själv säljer sex, lycka till med skolarbetet nu, jag hoppas att det blir en nyanserad bild av yrket för alla är vi olika och de som vet mest om varför vi säljer är just vi som säljer, inte dom som står utanför.
Citera
2013-11-28, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sagaescort
Anledningen till att jag säljer sex är att jag älskar sex för det första. De perioder då jag inte sålt sex har jag alltid haft mycket sex ändå med en eller flera olika partners.

Jag gör det även för pengarnas skull. Jag lever inget lyxliv men jag behöver inte heller må dåligt och oroa mig för pengar. Det mesta utav pengarna sparar jag till framtiden. Jag hade kunnat leva utan dessa extrapengar men jag trivs väldigt bra med detta valet och det känns skönt att veta att jag har en backup inför framtiden.

Sen kan man spekulera hur mycket man vill om hur trasig jag är och vad som hänt mig tidigare i livet osv. Varför jag tänder på att träffa nya och okända män. Varför jag gillar att bli tillfredsställd och att tillfredsställa. Varför jag älskar att få orgasm och se och njuta av att någon annan får orgasm tillsammans med mig.

Någon undrade varför man tolkade ordet trasig som något negativt, lite konstigt tycker jag. Trasig har väl aldrig varit något positivt? Trasig är väl något som gått sönder? Något som är dysfunktionellt? Något som är fel? Varför ska man inte tolka ordet trasigt som något negativt? Varför ska man inte ta illa vid sig när någon säger att man är trasig för att man gillar olika än denne?

Jag är (givetvis) feminist själv och tycker att alla människor ska få välja att leva och göra som dom vill och mår bra av (så länge som inte skadar andra). De som sårar och skadar är de människor som dömer ut och ser ner på andra bara för dom själva inte förstår eller tycker annorlunda. Det är inte kunderna.

Nu gick jag kanske lite ifrån ämnet, men nu vet ni i alla fall varför jag själv säljer sex, lycka till med skolarbetet nu, jag hoppas att det blir en nyanserad bild av yrket för alla är vi olika och de som vet mest om varför vi säljer är just vi som säljer, inte dom som står utanför.

Jag tror att toppmeny menar att många av sexköparna här inne har svårt att se att tjejerna de sätter på inte alltid mår så bra psykiskt, eftersom de mycket dikotomt anser att "trasighet" är något som syns utanpå, då de tror att det är samma sak som psykiskt sjuka. Jag själv värderar inte en människa som haft det tufft i livet och därigenom fått sina sår och skavanker, som bättre eller sämre än någon annan. Dock tycker jag alltid att det är viktigt att vi människor reflekterar över våra livsval och varför vi handlar som vi gör och gärna på ett lite djupare plan än "jag gillar att knulla snygga tjejer" eller "jag gillar att få bekräftelse". Gäller både sexsäljare och sexköpare, liksom läkare, psykologer, jurister och alla andra. Kanske i synnerhet i alla yrken där vi samverkar nära med andra människor.

Du säger att du är lycklig med det du gör och det är bara att gratulera. Samtidigt insinuerar du att det finns orsaker till att du hamnat där du hamnat och jag gissar på att din bakgrund inte är helt irrelevant för det val du gjort. Frågan blir isåfall mer om du tycker att du lever ett liv sådant du vill, med fungerande relationer och band till människor samt att du får ut något mer än en orgasm då och då och pengar. Kort sagt: bidrar prostitutionen till att du på ålderns höst kan se tillbaka på ditt liv med människor vid din sida som inte bara gav dig kortsiktig bekräftelse?

Sen hanterar vi alla vår "trasighet" på olika sätt. Förnekar du att det är vanligt att tjejer och killar i din bransch faktiskt inte mår så där jättebra och troligen inte gjorde det innan de började sälja heller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in