2013-11-24, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surmumlan
Ledsen om toppmeny krossar din dröm om den kåta, tacksamma horan. Tycker istället ni borde lyssna på henne eftersom hon vet vad hon snackar om utifrån personlig erfarenhet. Det är vanligt att prostituerade är manshatare alt. ser ner på män. En del har valt att sälja sex av just den anledningen: de har negativa erfarenheter av män och vill genom att sälja sex känna att de kontrollerar/bestämmer reglerna. Andra får svårt att känna respekt för män som en direkt följd av att ha sålt sex. Inte så konstigt med tanke på att många män visar sina sämsta, mest patetiska sidor för den prostituerafe. Vad finns kvar att känna annat än förakt?
som vanligt pratar du om sånt som du inte vet någonting om + att alla vet vi att toppmenyn inte är någon prostituerad
Citera
2013-11-24, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Flickvän, javisst... Vem ger inte sin flickvän gåvor, och vilken flickvän är inte lite statusjägare? Linjen mellan prostitution och förhållande är i liknande fall oerhört otydlig. Pengarna köper inte tjejen eller sexet, det köper bara en plats längre fram i kön. Gillar hon inte att umgås med mig, eller anser att jag är attraktiv (vilket hon gör) så finns gott om alternativ.

Ja, även jag kan faktiskt ha en altruistisk sida, och ge utan krav på motprestation. Men handlar det om stora åtaganden under lång tid, så önskar jag givetvis något i gengäld. Jag uppfyller hennes drömmar, och hon mina. Svårare än så är det inte. Blir vi alltmer förälskade under förloppet och fördjupar relationen, så är det bara trevligt. Jag ser seriöst på det hela, hon också.

Vet du, jag blir inte ett dugg förvånad att du ser på relationer på detta sätt, som en ekonomisk transaktion. Det blev ganska tydligt när du svarade i tråden om vilka värden sexköparen sätter för högst. Där gjorde du också klart att du gärna ingår i relationer med kvinnor som intar en traditionell roll. Jag antar att det blir svårt för dig att vara i relation med en jämställd kvinna som arbetar och har åsikter som skiljer sig från dina. Det mest troliga är att du får potensproblem med sådana kvinnor eller börjar se på dem som "män" och känner dig underlägsen/kastrerad. En del män med sexuella problem fungerar på det sättet.

Så därför behöver du leta allt längre ner på BNP- och jämställdhetsstegen, för med fattigdom följer ofta att kvinnorollen är allt mer onyanserad och outvecklad. För män som dig är världs-fattigdomen därmed en utomordentlig ursäkt att få agera "altruistiskt", dvs att genom pengars makt upprätthålla känslan av överlägsenhet och dominans. E.g. är det inget större fel i det, om alla inblandade är lyckliga.

Problemen brukar dock uppstå när kvinnorna tagits till Sverige och inser att deras liv är mer kringskurna, omgärdade med andra slags regler än svenskornas. Och den där altruismen brukar inte sträcka sig längre än till att mannen gärna fortsätter med sina sexresor till Berlin eller andra städer, thaimassage-besök m.m, mer eller mindre öppet för sina kvinnor. Samtidigt som inte riktigt samma sociala koder gäller för den "importerade" frun... Och här börjar vi komma in på något viktigt - nämligen många sexköpande mäns oförmåga att leva i jämställda relationer.

Jag skulle nog vilja påstå att sexköp för män i Sverige handlar om en rädsla/underlägsenhetskänsla för starka kvinnor och att prostitutionens orsaker i detta land handlar mycket om att en del kvinnor, inte sällan de som ser ner på män, utnyttjar den där svagheten för ekonomiska skäl. Det är dock få kvinnor/tjejer som startar i den här branschen som inte själva har farit illa före detta beslut, och det vet jag av egen erfarenhet då jag arbetat med unga tjejer som sålt sex.
Citera
2013-11-24, 17:35
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surmumlan
Vet du, jag blir inte ett dugg förvånad att du ser på relationer på detta sätt, som en ekonomisk transaktion. Det blev ganska tydligt när du svarade i tråden om vilka värden sexköparen sätter för högst. Där gjorde du också klart att du gärna ingår i relationer med kvinnor som intar en traditionell roll. Jag antar att det blir svårt för dig att vara i relation med en jämställd kvinna som arbetar och har åsikter som skiljer sig från dina. Det mest troliga är att du får potensproblem med sådana kvinnor eller börjar se på dem som "män" och känner dig underlägsen/kastrerad. En del män med sexuella problem fungerar på det sättet.

Så därför behöver du leta allt längre ner på BNP- och jämställdhetsstegen, för med fattigdom följer ofta att kvinnorollen är allt mer onyanserad och outvecklad. För män som dig är världs-fattigdomen därmed en utomordentlig ursäkt att få agera "altruistiskt", dvs att genom pengars makt upprätthålla känslan av överlägsenhet och dominans. E.g. är det inget större fel i det, om alla inblandade är lyckliga.

Problemen brukar dock uppstå när kvinnorna tagits till Sverige och inser att deras liv är mer kringskurna, omgärdade med andra slags regler än svenskornas. Och den där altruismen brukar inte sträcka sig längre än till att mannen gärna fortsätter med sina sexresor till Berlin eller andra städer, thaimassage-besök m.m, mer eller mindre öppet för sina kvinnor. Samtidigt som inte riktigt samma sociala koder gäller för den "importerade" frun... Och här börjar vi komma in på något viktigt - nämligen många sexköpande mäns oförmåga att leva i jämställda relationer.

Jag skulle nog vilja påstå att sexköp för män i Sverige handlar om en rädsla/underlägsenhetskänsla för starka kvinnor och att prostitutionens orsaker i detta land handlar mycket om att en del kvinnor, inte sällan de som ser ner på män, utnyttjar den där svagheten för ekonomiska skäl. Det är dock få kvinnor/tjejer som startar i den här branschen som inte själva har farit illa före detta beslut, och det vet jag av egen erfarenhet då jag arbetat med unga tjejer som sålt sex.

Jag kan bara konstatera att din syn på Sverige som den bästa modellen för kvinnor är helt felaktig. Du är trångsynt och nedlåtande. Kvinnor i andra länder som får syssla med familj och barn är fan så mycket mer lyckliga. Dessutom består ditt inlägg i övrigt mest av fria fantasier.

Just nu hjälper jag med ekonomiska medel min tjejs far att bygga upp sitt raserade hus, så att familjen och alla syskon kan få skydd. För någon vecka sedan hjälpte jag till med mat när folk svälte. Ja, jävlar vilken maktkick jag får av det. En riktig tyrann är jag... Tror du det på fullaste allvar? Jag bryr mig om de här fina människorna jag lärt känna. Dessutom visar de något som svenskor inte förmår i sin feministiska dimma: uppskattning, tacksamhet och glädje.

Människor som lever på marginalen ser saker som de är: en skål ris är en skål ris, och tak över huvudet är, tak över huvudet. Då är feministiska strukturer fullständigt oviktiga. Det är inte osannolikt att jag kommer att äkta någon av dessa underbara unga kvinnor någon dag. De rör vid mitt hjärta.
Senast redigerad av WordWarrior 2013-11-24 kl. 17:42.
Citera
2013-11-24, 18:39
Medlem
Citat:
Jag kan bara konstatera att din syn på Sverige som den bästa modellen för kvinnor är helt felaktig. Du är trångsynt och nedlåtande. Kvinnor i andra länder som får syssla med familj och barn är fan så mycket mer lyckliga. Dessutom består ditt inlägg i övrigt mest av fria fantasier.

Just nu hjälper jag med ekonomiska medel min tjejs far att bygga upp sitt raserade hus, så att familjen och alla syskon kan få skydd. För någon vecka sedan hjälpte jag till med mat när folk svälte. Ja, jävlar vilken maktkick jag får av det. En riktig tyrann är jag... Tror du det på fullaste allvar? Jag bryr mig om de här fina människorna jag lärt känna. Dessutom visar de något som svenskor inte förmår i sin feministiska dimma: uppskattning, tacksamhet och glädje.

Människor som lever på marginalen ser saker som de är: en skål ris är en skål ris, och tak över huvudet är, tak över huvudet. Då är feministiska strukturer fullständigt oviktiga. Det är inte osannolikt att jag kommer att äkta någon av dessa underbara unga kvinnor någon dag. De rör vid mitt hjärta.

Är din tjej prostituerad, det vill säga att hon tar betalt för tillfälliga sexuella kontakter med män, med tanke på att du sitter och fläker ut henne och hennes familj i en tråd som handlar om just prostitution?
Citera
2013-11-24, 20:34
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toppmeny
Är din tjej prostituerad, det vill säga att hon tar betalt för tillfälliga sexuella kontakter med män, med tanke på att du sitter och fläker ut henne och hennes familj i en tråd som handlar om just prostitution?

Jag fläker inte ut någon. Det finns inte ens ett namn. Hon kan vara vem som helst bland miljoner. Egentligen är det du, inte jag, som ska besvara frågan om hon är prostituerad eller inte. Syftet var givetvis att visa att relationer där sex bytes mot fördelar kan se olika ut, och att de bakomliggande orsakerna kan variera. Kvinnor har en tendens att tända på den som beskyddar dem. Det är en grundläggande instinkt.
Citera
2013-11-24, 22:25
Medlem
Citat:

Har jag någonsin sagt att Sverige är den bästa modellen för kvinnor? Har själv barn och vet vad moderskapet gör för en...! Jag har aldrig avundats män, eller önskat mig en plats högst upp i hierarkierna. Däremot uppskattar jag, liksom de flesta andra svenska kvinnor, en man som tål att jag har egna åsikter, intressen och som gärna delar på sysslorna hemma. Det finns många sådana män i det här landet, tack och lov. Och så finns det män som du, WordWarrior, som måste köpa kärlek på postorder av kvinnor som står dig i evig tacksamhetsskuld. Ingen skugga faller på dem, och inte på dig heller, om du kan besvara nedanstående frågor på ett trovärdigt sätt.

Jag undrar bara hur långt den här "altruismen" sträcker sig? När du tar hit en av dessa unga, oskuldsfulla flickor... kommer hon att få jobba? Kommer hon att få gå ut och träffa svenska kvinnor, gå på krogen med sina väninnor utan dig och göra sig fin, eller kommer du att fortsätta att se henne som en ägodel? Kommer hon att få fatta egna beslut om stort och smått, eller behöver du finnas där för att "vägleda" henne så att hon inte gör något som går emot din vilja? (Man förleds ju lätt att tro att det är så du önskar se dina kvinnor med tanke på ditt resonemang ovan) Vad händer när hon säger emot dig första gången? Har hon rätt att göra det, med tanke på allt du har "offrat" för henne? Hur långt sträcker sig e.g. pengarnas makt, blir jag nyfiken på? För du kan inte neka till att pengarna onekligen ger dig ett visst övertag i den här "relationen"? Och hur blir det med ditt eget ansvar för ditt eget sexmissbruk? Kommer du att sluta köpa horor i Berlin och Thailand bara för att du har en filippinska vid din sida?

Att jag ställer de här frågorna beror på att jag i allra högsta grad tycker att det här är grundbulten i prostitution och dess bakomliggande faktorer: människor som behöver känna att de köper sig makt över individer/grupper av sämre psykisk och socioekonomisk status. Och ibland omvänt; trasiga kvinnor som dragits i skiten så till den grad att de tappat all respekt för människor och som gärna slår mynt av deras förmenta närhetsbehov, allt för att uppleva att de besitter en viss kontroll över det förflutnas gärningsmän.
Citera
2013-11-25, 14:02
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ingen skugga faller på dem, och inte på dig heller, om du kan besvara nedanstående frågor på ett trovärdigt sätt.

Citat:
Jag undrar bara hur långt den här "altruismen" sträcker sig? När du tar hit en av dessa unga, oskuldsfulla flickor... kommer hon att få jobba? Kommer hon att få gå ut och träffa svenska kvinnor, gå på krogen med sina väninnor utan dig och göra sig fin, eller kommer du att fortsätta att se henne som en ägodel?

Hon gör givetvis som hon önskar. Jag uppmuntrar jobb och utbildning, annars skulle jag väl inte betala hennes college tuition till att börja med? Hon är en fri kvinna. Hon är absolut inte någon ägodel. Det är ju inte heller ett arabland hon kommer ifrån, där kvinnor förbjuds göra det mesta. Jag är heller ingen svartsjuk och kontrollerande person.

Citat:
Kommer hon att få fatta egna beslut om stort och smått, eller behöver du finnas där för att "vägleda" henne så att hon inte gör något som går emot din vilja? (Man förleds ju lätt att tro att det är så du önskar se dina kvinnor med tanke på ditt resonemang ovan)

Givetvis fattar hon egna beslut. Jag vill ha en traditionell kvinna, men ingen slav. Vi eftersträvar samförstånd. Eftersom hon är ung och kommer från en annan kultur, så behöver hon dock välment vägledning i början. Inte bara av mig, utan från flera källor.

Citat:
Vad händer när hon säger emot dig första gången? Har hon rätt att göra det, med tanke på allt du har "offrat" för henne? Hur långt sträcker sig e.g. pengarnas makt, blir jag nyfiken på? För du kan inte neka till att pengarna onekligen ger dig ett visst övertag i den här "relationen"? Och hur blir det med ditt eget ansvar för ditt eget sexmissbruk? Kommer du att sluta köpa horor i Berlin och Thailand bara för att du har en filippinska vid din sida?

Det är naturligt att ha olika åsikter i en relation. Jag vill inte ha en nickedocka eller ett mähä. Jag vill ha en mjuk, varm och intelligent kvinna, med vilja och karaktär. Sexmissbruk? Nej, knappast. Men jag gillar sex med unga snygga tjejer. Blir jag riktigt förälskad och får skön och tillfredsställande sex av en ung vacker kvinna så ser jag inte behovet av horhus. Om hon inte gav sitt medgivande förstås. Men nu talar vi om en hypotetisk situation, eftersom vi inte kommit dit. Ja, pengarna ger makt, men att jag försörjt henne gör också att hon känner kärlek och respekt till mig. Det ligger i kulturen. Det är det jag eftersträvar, inte underdånighet. Att visa respekt är att de facto ha makt, men att inte missbruka den. Sådant förstår intelligenta kvinnor att uppskatta.

Citat:
Att jag ställer de här frågorna beror på att jag i allra högsta grad tycker att det här är grundbulten i prostitution och dess bakomliggande faktorer: människor som behöver känna att de köper sig makt över individer/grupper av sämre psykisk och socioekonomisk status. Och ibland omvänt; trasiga kvinnor som dragits i skiten så till den grad att de tappat all respekt för människor och som gärna slår mynt av deras förmenta närhetsbehov, allt för att uppleva att de besitter en viss kontroll över det förflutnas gärningsmän.

Nej, jag har inget behov av den maktkänsla du talar om. Jag är bekräftelsesökande, precis som alla andra. En kvinna som kommer från den bakgrunden har ett annat perspektiv på livet än en svensk kvinna, och vet att uppskatta och älska en man som ställt upp för henne när det blåste kallt.

Frågor på det?
Senast redigerad av WordWarrior 2013-11-25 kl. 14:06.
Citera
2013-11-25, 17:28
Medlem
used66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 08.anna
Självklart vet ni ju bäst. Vad vet jag som bara är en "trasig stackars hora"?

*suck*

har stor respekt för de flesta härinne (tro det eller ej...det är ju trots allt flashback) men det du skriver, 08 anna, tyder på kraftig försvarsmekanism...kom inte och hävda att du som liten tänkte "jag vill bli hora när jag blir stor"! alldeles oavsett om du säljer en gång per månad eller 20 gånger så är du ju hora. jag klandrar dig inte för det, inte alls. för egen del så har jag köpt sex och något är ju någonstans fel där. något gick fel tidigt. jag kan inte psykoanalysera mig själv men vill nog hävda att jag har ett större behov än många andra män när det gäller bekräftelse. fullkomligt skriker efter bekräftelse!

att då sätta på horor är den bästa kicken jag kan komma på (undviker dock i sverige då det är förbjudet) älskar att knulla och bekräftelsen kommer som en tsunami...

avslutningsvis vill i alla fall jag konstatera att det är "fel" någonstans på både torskar och horor! jag ligger inte sömnlös över detta men tror starkt på det jag skriver.
Citera
2013-11-25, 23:39
Medlem
K..s avatar
Citat:
Och vad är det som inte stämmer?
Vad är det som inte stämmer med dig tycker jag mer och mer blir en intressant fråga. Har du själv någon störning? Hypomani? Aspergers? Hur ser ditt liv ut? Är du känslokall eller har du inte hittat rätt människa - och varför? Har du någon konstig fetish - och vad beror det på? Hur ser ditt rum ut där du skriver det här? Stökigt (du är en trasig människa) eller väldigt rent (du är en människa med ett inre kaos). Vad gör dina vänner och familj undertiden som du skriver dina inlägg?

Reflektera över dig själv innan du ser ner på alla.

F. ö. Jag har aldrig köpt sex och kommer aldrig göra det. Men man behöver inte vara särskilt smart för att förstå varför vissa väljer att göra det.
Citera
2013-11-26, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K..
Vad är det som inte stämmer med dig tycker jag mer och mer blir en intressant fråga. Har du själv någon störning? Hypomani? Aspergers? Hur ser ditt liv ut? Är du känslokall eller har du inte hittat rätt människa - och varför? Har du någon konstig fetish - och vad beror det på? Hur ser ditt rum ut där du skriver det här? Stökigt (du är en trasig människa) eller väldigt rent (du är en människa med ett inre kaos). Vad gör dina vänner och familj undertiden som du skriver dina inlägg?

Reflektera över dig själv innan du ser ner på alla.

F. ö. Jag har aldrig köpt sex och kommer aldrig göra det. Men man behöver inte vara särskilt smart för att förstå varför vissa väljer att göra det.

Som jag nämnt tidigare, så ja, det är en massa som inte stämmer med mig. Mycket av detta har jag kunnat härleda till min uppväxt och händelser tidigare i livet.

Rummet där jag sitter och skriver det här är välstädat och fint. Precis som mitt eget yttre. Men mitt inre kan nog beskrivas som ett trasigt kaos. Att hålla ihop ytan/fasaden inför andra (och mig själv)hjälper mig att hålla ihop. För låter jag det bli en synlig spricka, synlig för andra runt omkring, finns det en risk att dom försöker tränga in och jag är livrädd för att min fasad ska krackelera och falla isär, för då har jag ingenting kvar som kan hålla ihop mitt trasiga inre. Det är ett skydd. Precis som att inte släppa andra människor nära inpå är ett skydd, både mot att inte bli sårad och mot att inte riskera att synliggöra sitt trasiga inre. För vem vill visa sig svag för andra?

Nästan alla människor har händelser i sin bakgrund som påverkar en, som bidragit till att just du är den du är. Vi är självklart inte endast styrda av detta då vi även har en egen förmåga att förändra våra liv. Men som vissa påstår, att vi inte formas av både yttre och inre faktorer och omständigheter och att allt istället handlar och sker utifrån den egna egentliga viljan är bara skitsnack.

Jag tror inte att någon en dag bara bestämmer sig för att börja sälja sex för att sex är skönt och pengar är trevligt att ha. För då skulle vi ha betydligt fler sexsäljande kvinnor i Sverige. Men det är trots allt otänkbart för majoriteten.

Måste då alla som säljer sex ha samma typ av bakgrund, varit med om samma händelser tidigare i livet? Nej absolut inte, men vi kan säkert hitta många gemensamma nämnare och när dessa sammanfaller i olika kombinationer och "samspelar" med specifika yttre omständigheter så är det mycket troligt att benägenheten för att "välja" att sälja sex ökar.
Citera
2013-11-26, 10:34
Medlem
FuckedUpSeriouslys avatar
Citat:
Rummet där jag sitter och skriver det här är välstädat och fint. Precis som mitt eget yttre. Men mitt inre kan nog beskrivas som ett trasigt kaos. Att hålla ihop ytan/fasaden inför andra (och mig själv)hjälper mig att hålla ihop. För låter jag det bli en synlig spricka, synlig för andra runt omkring, finns det en risk att dom försöker tränga in och jag är livrädd för att min fasad ska krackelera och falla isär, för då har jag ingenting kvar som kan hålla ihop mitt trasiga inre. Det är ett skydd. Precis som att inte släppa andra människor nära inpå är ett skydd, både mot att inte bli sårad och mot att inte riskera att synliggöra sitt trasiga inre. För vem vill visa sig svag för andra?

Jag hoppas att du inte har sex med nån annan än ev partner, för i så fall blir du utnyttjad.
Citera
2013-11-26, 11:24
Medlem
Citat:
Vad innebär "i sina sinnens fulla bruk" för dig?

Det behövs självklart ingen psykoanalys för att inse att människan och dennes beslut påverkas av tidigare händelser i livet likväl som andra omständigheter. Men låt höra hur du tror att lite olika tankegångar kan vara hos en person som bestämmer sig för att sälja sex. Eller du tror inte att det beslutet föregås av en tankeprocess hos individen och att denna tankeprocess ser olika ut för alla, beroende just på hur personen formats under livets gång och hur den nuvarande livssituationen ser ut?

Sinnes fulla bruk..
En människa som inta kan fatta sina egna beslut utan som tvingas eller genom yttre påverkan att fatta beslut som kanske inte annars skulle fattas.
Som exempel, en gammal neddrogad senil människa som enkelt manipuleras att testamenterar allt till sjöterskan.

Det mesta människor gör går att härleda till uppväxt/tidigare händelser i livet, om man vill.
Vad jag inte begriper är om vi skall se sexsäljare som offer, som tvingas för att få mat på bordet eller för att de inte har något val att göra det som de gör.
Hur skall vi se på andra människor som gör saker av samma anledning, män som rånar och begår våldshandlingar o.s.v.
Ar dessa offer som vi skall känna ömkan för ? eller slänga i fängelse för att de är män som inte kan sälja sex.
Hur skall vi dra gränserna på allt detta, vem skall dra gränserna ..tant gredeling i god diktatorisk anda?

Som jag ser det, i en idealvärld där alla är likställda, har lika mycket kapitalvaror, där driften att ha mer inte finns, där alla jobbar för gemensamma mål, där kommer sexarbete förmodligen vara så minimalt som det kan bli.
Det vi pratar om är drömmen om kommunism, som jag kan tycka är en mycket god tanke men är i praktiken ogenomförbar.
Människor kommer alltid sträva efter att få mer, de flesta jobbar andra rånar och begår andra brott, andra går över lik i affärsvärlden och vissa säljer sex, allt utifrån de förutsättningar de har.

Jag tror sådana som du måste lära er att acceptera att det är en skillnad mellan tvång/trafficking och frivillig drift/strävan att få det bättre och att sexarbete alltid kommer att finnas så länge människan strävar efter mer.
Den Svenska modellen är ett bra bevis på att man inte kan förändra vissa saker, man se den som ett bevis för att….
Man inte kan skapa en moralisk syn i ett öppet samhälle genom att lagstadga.
Man inte kan eliminera prostitution.
Man inte kan förhindra någon att köpa sex.
Man inte kan minska trafficking genom att förbjuda sexköp.
Det man gör idag är bara prestige, man vill inte förlora ansiktet genom att erkänna att den Svenska modellen inte funkar och att den snarare försämrar för sexarbetarna och de utsatta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in