2013-11-28, 22:25
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Vem säger att det stod så i dessa sms?

Var det inte något liknande, med den innebörden, som MB mindes att sms:en handlade om?
Citera
2013-11-28, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Backa 10-20 sidor och läs, efter att du läst #1 och försök inte få en sammanfattning av 56000 inlägg. Inte av mig i alla fall, för det går fan inte. Så många olika teorier...

Sen kan du läsa FUPen åxå och tala om vad du själv tror. För det är ju det vi gör i tråden, spekulerar i möjliga scenarion.
Som jag skrev innan så har jag inte haft möjlighet till att gå igenom fupen som är rätt lång. Jag ville absolut inte ha en sammanfattning på 56000 inlägg utan höra vad ni trodde om benen som är inne på fb nu. Jag skrev även att jag ville höra vad man hade för tänk ang benens plasering. Har du problem med att svara så kan du bara gå ner och lösa nästa meddelande för jag fick inget svar från dig på mina frågor ändå
Citera
2013-11-28, 22:29
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imcereal
Ja, men alltså.. Inget DNA, eller spår överhuvudtaget, har lett till ytterligare en gärningsman... Det är en rätt viktig grej att förhålla sig till. Men om det skulle va så att han exempelvis bara har varit med i "slutskedet", så sitter man väl inte i förhör efter förhör i ett halvår och nekar, för att sedan sätta sig i rättsalen och fortsätta att skydda den andra gärningsmannen? Det är väl då klart man erkänner och säger "det var han som gjorde det, jag var bara med i slutskedet"?

Kanske inte om man har en pakt med någon, och dessutom står i underläge hierarkiskt, toppat med ett par diagnoser.
Citera
2013-11-28, 22:31
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Therezze
Som jag skrev innan så har jag inte haft möjlighet till att gå igenom fupen som är rätt lång. Jag ville absolut inte ha en sammanfattning på 56000 inlägg utan höra vad ni trodde om benen som är inne på fb nu. Jag skrev även att jag ville höra vad man hade för tänk ang benens plasering. Har du problem med att svara så kan du bara gå ner och lösa nästa meddelande för jag fick inget svar från dig på mina frågor ändå

Jag måste bara lägga mig i, håller med den du kommenterar nu. 56000 inlägg är väl lite väl mycket begärt att någon ska läsa, så jag uppmanar dig att läsa enbart om benens placering, klart mycket lindrigare, tippar på att det endast handlar om 4000 inlägg, om du börjar nu kanske du är klar till frukost,,,,på tisdag nästa vecka. pup!
Citera
2013-11-28, 22:35
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Menar du att någon kan ha använt VB mobil och sms:at till MB något om att "hon är knäpp" syftandes på VB mor?

Har sms från VB till MB med det innehållet bekräftats ? Eller är det ett obekräftat påstående från MB ?
Citera
2013-11-28, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag måste bara lägga mig i, håller med den du kommenterar nu. 56000 inlägg är väl lite väl mycket begärt att någon ska läsa, så jag uppmanar dig att läsa enbart om benens placering, klart mycket lindrigare, tippar på att det endast handlar om 4000 inlägg, om du börjar nu kanske du är klar till frukost,,,,på tisdag nästa vecka. pup!
Och samma sak gäller dig. Ang sms så är det bara ord från MB men du kanske ska läsa om fuben?
Citera
2013-11-28, 22:38
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Har sms från VB till MB med det innehållet bekräftats ? Eller är det ett obekräftat påstående från MB ?
Det är ett obekräftat påstående. Det har inte gått att återskapa SMS VB <-> MB 4 maj.
Citera
2013-11-28, 22:39
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ja, men alltså.. Inget DNA, eller spår överhuvudtaget, har lett till ytterligare en gärningsman... Det är en rätt viktig grej att förhålla sig till. Men om det skulle va så att han exempelvis bara har varit med i "slutskedet", så sitter man väl inte i förhör efter förhör i ett halvår och nekar, för att sedan sätta sig i rättsalen, där man riskerar livstid, och fortsätta att skydda den andra gärningsmannen? Känns orimligt att ta på sig allt själv, utan man säger väl då "det var han som gjorde det, jag var bara med i slutskedet"?
Vem var den skäggige mannen som stängde sovrumsfönstret? Finns en vittnesuppgifter som säger detta. Vad man än tycker om KJ så är han en psykiskt störd kille som inte tänker som icke störda. Han och advokaten satsade på att få honom friad. Innan detta är över kommer han att erkänna brott mot griftefriden. Det hela är inte över innan den feta damen sjunger.
Citera
2013-11-28, 22:39
Moderator
OYs avatar
Citat:

MB är den enda källan till vad sms:en handlade om, bekräftelse eller inte, har du ett bättre förslag på vad sms:en handlade om? Åtminstone har vi något att utgå ifrån.
Citera
2013-11-28, 22:41
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Therezze
Och samma sak gäller dig. Ang sms så är det bara ord från MB men du kanske ska läsa om fuben?

Har jag påstått att det är vad sms:en handlade om? Nej, det har jag inte, jag ställde en fråga baserad på MB vittnesmål, vad är ditt problem?
Citera
2013-11-28, 22:43
Medlem
Citat:
Jag känner mig inte säker på att VB öht varit i KJ:s bostad eftersom ingen sett henne komma dit eller lämna den, och då kan man ju förutsätta att inte heller mobilen varit i KJ:s lägenhet den här eftermiddagen/kvällen. Om VB fråntogs sin mobil i ett tidigt skede kan någon åkt runt med den för att vilseleda mordutredarnas spårning när den dagen kommer, och inget motsäger väl att mobben kan ha befunnit sig på andra sidan älven.

Jag är inte heller så säker på att KJ hämtade upp VB. På utsatt tid. Snarast tvärtom. Han var sällan i tid. VB hann skicka 3 sms, var är du osv. Hon var otålig.

Men snabb i sms:en. Hon kanske hann bli upplockad av någon annan. Först.

När KJ väl kommer dit. Koncentrerar han sig på att se VB komma ut ur porten. Det är vad han förväntar sig. Vilken hon inte gör.

Därför kommer han så noga ihåg den den äldre damen som istället öppnar porten och går ut med sin rullator.

Det lägger han märke till. Och vidhåller vid förhören. Hela tiden.

Så utöver hans egen utsaga. Vet man att han hämtade VB, att hon befann sig hos honom?

Hon fanns under den mastuppkopplingen.
Citera
2013-11-28, 22:46
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ja, men alltså.. Inget DNA, eller spår överhuvudtaget, har lett till ytterligare en gärningsman... Det är en rätt viktig grej att förhålla sig till. Men om det skulle va så att han exempelvis bara har varit med i "slutskedet", så sitter man väl inte i förhör efter förhör i ett halvår och nekar, för att sedan sätta sig i rättsalen, där man riskerar livstid, och fortsätta att skydda den andra gärningsmannen? Känns orimligt att ta på sig allt själv, utan man säger väl då "det var han som gjorde det, jag var bara med i slutskedet"?

Jo, det gör man alldeles säkert om man hyser hopp om att bli frikänd då bevisläget egentligen inte är tillräckligt stark för fällande dom på alla åtalspunkter - dvs ytterst en fråga vilket ställningstagande man tror att hovrätten väntas göra. Men en fällande tingsrättsdom är under uppsegling och jag misstänker att KJ, när denna är ett faktum, kommer spricka upp och branda sina medbrottslingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in