Citat:
Ursprungligen postat av
Grishnac
Jag är inte helt enig tyvärr. Den är i högsta grad aktuell.
Dessutom är vi väl ute på ganska osäker mark här eftersom allt vi egentligen har diskuterat i den här tråden är SO....
Aktuell som en viss del inom Zonen, ja, det kanske den är. Men dess användningsområde är inte att inneha nån skyddad plats för regering m.m även om den sedermera säkerligen skulle kunna fungera att mobilisera vid om de övriga, tänkta platserna för militär och stats ledning skulle bli röjda exempelvis.
Inte helt smidigt att sätta viktiga personer i samma berg som det denna anläggning verkade som ursprungligen.
Men nåväl, konstigare saker har skett, jag tror dock inte denna spelade något större kort som en backup RB anläggning.
Ja, allt är SO men det går givetvis att diskutera SO objekt lite smidigt.
skogarnasbiskop; givetvis är alla nybörjare nångång men det som skrämmer mig mest är att det öppet skrivs vart allt ligger och fel personer får reda på det, beger sig dit och förstör eller dyligt. Sländan är ett perfekt exempel på en fin anläggning i malpåse, fel människor får reda på det, plockar all koppar till länspumpar, vattenledningar, elledningar m.m och nu är den förevigt plomberad, hade säkerligen sett annorlunda ut idag om det inte gått till så som det gick, anläggningar försvinner på löpande band ändå och snart är hela cirkusen med kalla krigets bergsgömmor ett minne blott.
Väl mött!