Johanna Frändén hyllar i sin senaste krönika den fransyska som uttryckligen sagt att hon ångrar att hon blivit mamma och dessutom har valt att skriva en bok om det där hon uppmanar andra kvinnor till att inte begå hennes "misstag". Det är enligt Johanna väldigt modigt gjort. I samma krönika predikar hon i vanlig ordning vilka offer kvinnor är för sin fertilitet och hur de mer eller mindre förföljs av de olika mamma- och familjetidskrifterna.
Det är ingen hemlighet att Frändén sedan tidigare avskyr män och kärnfamiljer - i synnerhet vita sådana - men nu vill hon alltså kreditera mammor som explicit ångrar sitt föräldraskap efter det att man satt sin avkomma till världen. Är detta en uppmaning till kvinnor att bryta sig loss ifrån barnen de satt till världen på samma sätt som männen de lovat att älska i nöd och lust?
Senast redigerad av Homo.Germanicus 2013-11-28 kl. 18:53.
Är du kvinna själv måntro? Nej tänkte det. Det är inte jag heller men att samhället har en större press på att kvinnor ska vilja ha barn än vad män utsätts för är ett faktum. Frändén har rätt och det handlar inte om någon om kärnfamiljfientlighet utan helt enkelt om man kan göra ett val utan att ständigt behöva förklara sig.
Snarare ett påpekande om att kvinnor har lika rätt som män att slippa skaffa barn.
Och att någon går ut och erkänner att det faktiskt finns något som heter kvinnlig ånger gällande barn, är helt ok, enligt mig, betyder inte att hon är en dålig förälder för det.
När ska man sluta smutskasta alla män som inte vill ha barn då? Om en man skrev att hans barn var hans livs misstag, skulle folk hylla honom eller se honom som en hemsk människa? Speciellt om han sa det öppet så att barnen hörde det...
Senast redigerad av Klockan3 2013-11-28 kl. 18:45.
Är du kvinna själv måntro? Nej tänkte det. Det är inte jag heller men att samhället har en större press på att kvinnor ska vilja ha barn än vad män utsätts för är ett faktum. Frändén har rätt och det handlar inte om någon om kärnfamiljfientlighet utan helt enkelt om man kan göra ett val utan att ständigt behöva förklara sig.
Press från vem? Frändén utgör själv del av det etablissemang som på löpande band spyr ur sig propaganda över hur eftersträvansvärt det är att som kvinna undvika tvåsamhet och låta sitt genetiska arv självdö.
Kvinnor må leva under större biologisk press då deras fertilitet inte varar lika länge som mannens men de har samtidigt en helt annan kontroll över huruvida de kan välja att reproducera sig eller inte än vad männen har.
Senast redigerad av Homo.Germanicus 2013-11-28 kl. 18:45.
Vilken satans kärring. Det är BIOLOGISKT att kvinnor ska vilja ha barn - Det har inget med samhällets "tryck" att göra.
Om det finns ett antal patetiska kvinnor som inte vill ha barn så visst. Skit i det. Ingen tvingar dessa avatarer till mänskligheten.
Men att se ner på kärnfamiljen och barnafödandet är ett direkt Anti-Europeiskt fenomen som syftar till att sänka barnafödandet bland vita européer,
vilket jag tror alla vet var det leder till..
Jag är inte själv läst "fransyskans" texter men jag gillar inte det jag hört. Om man nu kan ångra att man skaffar barn, så säger man det inte högt. Hur förträffligt självupptagen får man vara?!!
Däremot är det nog en hel del kvinnor som inte gör ett aktivt val att skaffa barn utan gör det p.g.a. att det förväntas av dem, eller av att "gör det nu innan det är försent"/"du kommer ångra dig"-propagandan. Så lite motpropaganda kan ju vara trefligt, särskilt eftersom att jag personligen tycker att relationer och barnaskapande ska vara ett aktivt val.
Däremot vet jag inte var alla dessa konspirationsteorier kommer i från eller vem som skulle tjäna på dem...
"se ner på kärnfamiljen och barnafödandet är ett direkt Anti-Europeiskt fenomen som syftar till att sänka barnafödandet bland vita européer,
vilket jag tror alla vet var det leder till.."
Det är väl fantastiskt att någon vågar gå ut och säga att om man egentligen inte vill ha barn, så borde man inte skaffa barn, oavsett vad normen är. Barn mår väl oftast bra mycket bättre hos föräldrar som verkligen vill ha dem än hos människor som egentligen inte gillar barn, men skaffat ett par bara för att "man borde".
Har aldrig upplevt att någon tittat snett på eller ifrågasatt en kille som sagt att han inte tycker om barn, eller själv vill ha barn. I min erfarenhet tas dock ses det dock ganska snett på och ifrågasätts när kvinnor säger det samma.
Ärligt talat, vem i hela världen förlorar på att kvinnor som inte vill eller är lämpliga att bli mammor faktiskt låter bli att bli mammor? Förstår verkligen inte hur det kan vara så provocerande...?
Rakt igenom vidrig bok och rakt igenom vidrig krönika.
Citat:
Det finns förstås en massa historier där ute, men att uttryckligen önska sina barn ogjorda är att bryta ett kontrakt med samhället som aldrig riktigt går att återupprätta igen.
Nej ditt jävla klappmongo det handlar om det sagda barnet man satt till världen som inte ska behöva känna så och höra/läsa det där för att hennes morsa är en psykstörd narcissist utan konsekvenstänk.
Däremot vet jag inte var alla dessa konspirationsteorier kommer i från eller vem som skulle tjäna på dem...
"se ner på kärnfamiljen och barnafödandet är ett direkt Anti-Europeiskt fenomen som syftar till att sänka barnafödandet bland vita européer,
vilket jag tror alla vet var det leder till.."
Man försöker undertrycka och bryta upp vita kärnfamiljer av samma anledning som man vill undetrycka etnisk/nationell identitet & kollektivism genom att fylla vita nationer med massa kultur- och rasfrämmande människor. Det handlar om att nedmontera nationalstaterna och centralisera makten över de olika landgränserna till den plutokratiska eliten. Detta bisarra dominansbegäret hämtar näring i den judiska ideologien och gynnar suprematistiska talmudiska judar samt den icke-judiska finansiella elit som valt att alliera sig med dem.
Senast redigerad av Homo.Germanicus 2013-11-28 kl. 21:49.
Rakt igenom vidrig bok och rakt igenom vidrig krönika.
Nej ditt jävla klappmongo det handlar om det sagda barnet man satt till världen som inte ska behöva känna så och höra/läsa det där för att hennes morsa är en psykstörd narcissist utan konsekvenstänk.
Du har inte läst något av vad fransyskan skrivit eller sagt, eller hur?
Hon är väldigt tydlig med att hon älskar sina barn, och verkligen inte på något sätt önskar den ogjorda, men att om hon visste vad hon vet idag när hon var yngre hade hon inte skaffat barn. Inte för att barnen är dåliga ungar, utan för att hon själv inte känner sig som en särskilt bra mamma. Barn förtjänar att ha föräldrar som vill vara föräldrar, och det önskar hon att hennes barn också hade fått ha.