Citat:
Han är född lögnare tror jag, och även om han är kliniskt ren från droger så fattar han inte att han är körd. Han nekar till och med då man filmat honom då han begick bedrägeri och stal pengar på grannens bankkort. Han nekar så mycket och ljuger att man satt förklaringsbörda på honom.
Det händer sällan kan jag tala om. Schurrer rök på den också, så ibland visar rättsväsendet sig på sin bästa sida. Jag är väldigt för det här med att en del ska förklara sig, och helst såna som denna typen som uppenbart sitter och hittar på och låtsas att han inget minne har.
Talar en domstol om förklaringar är man redan ansedd som lögnare, och det straffar sig.
Det händer sällan kan jag tala om. Schurrer rök på den också, så ibland visar rättsväsendet sig på sin bästa sida. Jag är väldigt för det här med att en del ska förklara sig, och helst såna som denna typen som uppenbart sitter och hittar på och låtsas att han inget minne har.
Talar en domstol om förklaringar är man redan ansedd som lögnare, och det straffar sig.
Det fetade: Ja, en livsstil som lögnare, tydligt beskriven, till att börja med, av hans egen mor. Sedan blandmissbruk (= förlust av hjärnvävnad): Inte ens avgiftning kan ersätta förlorad mental förmåga. Sådan innebär bland annat brist på flexibilitet, t.ex. att inse: "nu är jag avslöjad, totalt, även HD pekar ut mej som lögnare, med hela handen, bäst att jag kör en mer trovärdig story, med i varje fall inslag av sanning." För det är ju vad duktiga lögnare gör...
Men är ju bra för rättvisan, detta att HR "får" en åtalad som "är sig själv", som motsvarar beskrivningen i FUP, som helt uppenbart är skyldig, utan tvekan, till det som beskrivs i belastningsregistret.
För, du har rätt som vanligt förstås: det blir som för S. (som för övrigt också har en "beundrarklubb").
Fällning.