Citat:
Ursprungligen postat av
Bazsy
Då har vi ungefär lika många svar som föredrar brunt som burgundy
Känns då som att jag gör inget fel hur jag än väljer (speciellt eftersom jag tänker köpa flera par så snart ekonomin tillåter).
Då återstår det bara en fråga: Vad tycker ni om skorna som jag skrev om först? (Skoabs Carmina Adelaide) Just detta finns i båda brunt och burgundy. Passar den typen av skor med min klädstil eller ska jag kika på någon annan stil?
Carmina är ett mycket prisvärd val i allmänhet (bra jobbat med avtalet Skoaktiebolaget), och deras Adelaides är ju båda mycket fina. Oxford dessutom - fungerar bra t om upp till mörk (blå, grå) kostym. Bra val så långt, helt klart. Dessutom precis lagom 'spektakulära' även för dina förmodligen skoignoranta kollegor, så räkna med ett par 'schyssta skor' även från dem, vilket ju alltid är trevligt när du köpt dina dyraste par någonsin.
Om det sen passar din stil kan du säkerligen själv bäst bedöma. Gå till butiken och prova dem med dina lite mera dressade jobbchinos, känn efter och fråga den kunniga personalen. Känns det fint så slå till på den av de två du gillar bäst.
//TLM