Flashback bygger pepparkakshus!
2013-11-27, 16:27
Medlem
kebabsvarvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndrewBernard
J.Press ochDrake's har en del, om de är till ett bra pris får du avgöra själv. Tycker du inte det kan du ju alltid ebaya
Skillnaden på en billig fluga och en från t.ex Drake's gör det värt de extra slantarna! I alla fall om den är på lite rea .
Citera
2013-11-27, 19:42
Medlem
AndrewBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabsvarv
Skillnaden på en billig fluga och en från t.ex Drake's gör det värt de extra slantarna! I alla fall om den är på lite rea .

Det håller jag verkligen med om
Citera
2014-12-17, 21:25
Medlem
Vad ska jag ha för fluga till...?

Hejsan

Jag ska på en middag på fredag och har bestämt mig för att ha följande:
Marinblå Kavaj
Beiga byxor
ljusblå skjorta (prickig, småååå små prickar)

Jag undrar vad för fluga jag ska ha till skjortan. Om det inte finns många val till en ljusblå skjorta så kan jag istället ha en vit skjorta. Vad för fluga ska jag ha då?

Tacksam för svar, Svara så fort som möjligt
Senast redigerad av NoqSa 2014-12-17 kl. 21:51.
Citera
2014-12-17, 21:46
Medlem
Bult3ns avatar
Jag skulle säga en röd fluga. En rätt så skarp röd också skulle jag säga, så det sticker ut lite!
Citera
2014-12-17, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bult3n
Jag skulle säga en röd fluga. En rätt så skarp röd också skulle jag säga, så det sticker ut lite!

Ja en röd fluga passar till en vit skjorta men jag är inte så säker om den passar till en ljusblå (lite prickig ) skjorta
Eller har du några erfarenheter av det här?
Citera
2014-12-17, 21:54
Medlem
Decinhos avatar
Samma färg som kavajen. Blir sällan fel.
Citera
2014-12-17, 22:05
Medlem
banan-pyjamass avatar
Om du måste ha fluga så tycker jag att du ska köra på en spetisig klubbrandig eller en i något grövre material ex: http://bergbergstore.com/accessories/bowties/rosette-wool-silk-bow-tie-rust-blue.html
Citera
2014-12-18, 10:19
Medlem
Pörrs avatar
Sammanfogat trådar.

/Moderator
Citera
2014-12-30, 23:35
Medlem
blomodlarens avatar
Har köpt mig en riktig fluga, då jag inte vill skämmas på nyårsafton. Dock så får jag inga riktigt till knuten. Min fluga blir för bred (stor?). Vad gör jag för fel?
Citera
2014-12-30, 23:57
Medlem
AndrewBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomodlaren
Har köpt mig en riktig fluga, då jag inte vill skämmas på nyårsafton. Dock så får jag inga riktigt till knuten. Min fluga blir för bred (stor?). Vad gör jag för fel?

Menar du att den blir för avlång när du drar åt?
Citera
2014-12-31, 00:00
Medlem
Sapphiruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomodlaren

Om flugans delar ska matcha någorlunda så borde den väl bara bli ungefär en storlek? Eller menar du att du har för mycket fluglängd (i brist på bättre ord) med dig när du knyter och den blir mycket sned/asymmetrisk? I så fall kanske du kan justera den lite med något spänne om det finns? Det är lite knepigt att få till en bra fluga i början, men bara du får till rätt storlek så brukar det gå bra sen.
Citera
2014-12-31, 00:15
Medlem
blomodlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndrewBernard
Menar du att den blir för avlång när du drar åt?
Ja precis. Det blir bredare än mitt käkparti.

Citat:
Ursprungligen postat av Sapphirus
Om flugans delar ska matcha någorlunda så borde den väl bara bli ungefär en storlek? Eller menar du att du har för mycket fluglängd (i brist på bättre ord) med dig när du knyter och den blir mycket sned/asymmetrisk? I så fall kanske du kan justera den lite med något spänne om det finns? Det är lite knepigt att få till en bra fluga i början, men bara du får till rätt storlek så brukar det gå bra sen.

Det finns ett spänne, har dock dragit åt det till max. Kanske behöver sy till den lite? Eller kanske går att hålla ihop den med en säkerhetsnål eller liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in