Citat:
Det där är nonsens, tror jag inte ett ögonblick på. Han hittade på att han hade druckit precis som han hittade på att de hade sex.
Hunden tror jag han bar ner till älven, han är inte så klen som han vill ge intryck av och det var inte långt.
Att han ljuger om mycket är tydligt när man hör honom på ljudfilerna (tack för dessa!).
Hunden tror jag han bar ner till älven, han är inte så klen som han vill ge intryck av och det var inte långt.
Att han ljuger om mycket är tydligt när man hör honom på ljudfilerna (tack för dessa!).
Jag har hört rätt mycket på ljudfilerna (också tack till dig som fixade dem) och håller med dig. En sak jag reagerar på och det gjorde jag redan när jag läste förhören är att han ofta ljuger om saker som han liksom vill använda som bevis för att han är på ett visst sätt. Saker han egentligen inte hade behövt ljuga om. Och när han får följdfrågor blir han helt ställd.
Visst, vi vet ju inte om han ljuger om alla de här "småsakerna" och han misstänks vara medicinerad vilket säkert påverkar, men jag får ändå en känsla av att han ljuger mycket totalt i onödan. Som bara har gjort det jobbigare för honom. Vissa saker han inte kommer ihåg tror jag faktiskt på men med tanke på hur få gånger de haft sex, t ex, så tycker jag det är underligt att han minns alla andra detaljer när hon satt i soffan och pluggade osv men knappt någonting om sexet.
Jag håller med dig om det här med hur mycket han hade druckit och likaså sexet. Varför ljuga om detta? Det med dricka förstår inte jag. Först tänkte jag, aha, killen har druckit sex öl rätt snabbt och har varit full när VB varit där men det vill han inte erkänna för då kan de tro att han gjort det i ett fylleryck. Jag tänkte att det var därför han ville få in att han "bara" hade druckit en öl under hela tiden hon hade varit hemma hos honom och sen fem öl på en halvtimme. Men nu undrarjag om han varit full överhuvudtaget den kvällen. Personligen förstår jag inte varför han ljuger om detta. Sen säger han att han brukar köra bil när han är full. Ännu en gång en sån där sak för att han ska framstå som ärlig. " - Jag erkänner minsann och är ärlig och varför skulle jag säga att jag kört full om jag inte var full. " Den delen förstår inte jag. Varför är detaljen att han varit full så viktig för honom? Har jag missat något? Visst han kan kanske tala sanning men det känns inte så. Åtminstone inte det här med fem öl på en halvtimme. Det hade brorsan och hans vän upptäckt.
Det med att han haft sex är också en onödig lögn, om det nu är en lögn som det känns som under förhören. Men det är säkert för att han vill att polis ska tro att de hade det bra och att de hade en nära relation. Varför skulle han mörda någon som han har det med? Själv tror jag det är precis tvärtom och det är därför han ljög om det. Han ville ha sex den kvällen, fick inte det, och något gick fel efter det. Fan, nu får han fan erkänna så att man får reda på dessa detaljer.

Dags att sova, slumrar bara fram en massa spekulationer och frågor så här mitt i natten.
den gången hade jag tydligen varit riktigt bra dock och killen var mycket nöjd med natten.... ja alltså innan han blev förorättad över att jag i princip bara hade luddiga minnen att vi eventuellt haft sex men inget mer detaljerat än så.