2013-08-26, 13:14
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Ett till pm från samma användare som tidigare:

Ska man anta att den där Jesper som Susa*ne Ede*ärn D*vid talar om är avförd från utredningen och de delarna därför finns i slasken? Eller kan polisen verkligen ha missat att följa upp det!?

Finns ju en och annan Jesper om man tittar bland Facebook-vännerna, fast efter den här historien kan man väl misstänka att en eventuell Jesper som verkligen varit inblandad lär ha plockat bort de vännerna från Facebook illa kvickt. Där vill jag alltså verkligen akta mig för att hänga ut någon...
Citera
2013-11-26, 19:48
Medlem
Hovrätten sänker straffen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17913460.ab
Citera
2013-11-26, 20:05
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnson88

Ganska oväntat att hovrätten ändå sänker straffen. Det brukar ju vara tingsrätterna som är generösa med straff och fram för allt, straffrabatter.

Från aftonbladet.

En 21-årig man döms till sex års fängelse, en 20-årig man till fyra år. En 18-årig man, som redan avtjänat ungdomsvård, döms till ungdomstjänst.En av männens pappa, 50 år, skjutsade de övriga till brottsplatserna. Han döms till två års fängelse.

Pyromanligan har bland annat anlagt en brand på en gård i Ytterjärna i mars, där ett 70-tal kor brann inne. Domen innehåller även en lång rad andra brott – som rånförsök, misshandel, skadegörelse, bilstöld och brott mot lagen om brandfarliga och explosiva varor.

Som vanligt kommer de kriminella avskummet undan lättvindigt. Ungdomstjänst är ett jävla aber och borde ersättas med riktigt straffarbete i något mygginfesterat träsk i Norrlands inland. Jag kan garantera att det håller fler människor borta från kriminalitet än att hjälpa till hos frälsningsramen ett par timmar i veckan och prata med någon från socialen.
Citera
2013-11-26, 21:54
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnson88

Ganska väntat att hovrätten ändå sänker straffen. Det var ju Svea hovrätt som var på tapeten, där brukar det frias och sänkas straff mer än nån annanstans, känns det som.
Citera
2013-11-27, 23:16
Medlem
Moruroas avatar
I branden på Nibble gård förstördes värden för 45 miljoner kronor och 70 kor fick utstå ett oerhört lidande när de brändes inne. Hovrätten anser ändå INTE att branden skall anses som grov mordbrand, utan bara som mordbrand och sänker straffet för 21-åringen från tio år till sex år!

Isåfall; när är en mordbrand grov???
Citera
2013-11-28, 07:20
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moruroa
I branden på Nibble gård förstördes värden för 45 miljoner kronor och 70 kor fick utstå ett oerhört lidande när de brändes inne. Hovrätten anser ändå INTE att branden skall anses som grov mordbrand, utan bara som mordbrand och sänker straffet för 21-åringen från tio år till sex år!

Isåfall; när är en mordbrand grov???

Jag tror att det kan ha att göra med att branden inte innebar någon direkt fara för människoliv. Har dock inte läst domen. Måste erkänna att det blir lite spännande, eller vad man ska kalla det, att se vad CED lyckats tänka ut för hämndplan mot samhället när han släpps ut. "De ska få betala, vänta bara"....killen är pure evil!
Toni kan jag tänka mig slå ihjäl någon på fyllan eller liknande
Citera
2015-02-20, 17:35
Medlem
vanligajags avatar
Någon som sitter på information om pyromanligans nuvarande sysselsättning ? Den imbecilla fadern lär vara utomhus eftersom han bara fick två år. Han och sonen T*ny fortfarande folkbokförda på Bodast*gen i Södertälje.
Citera
2015-03-28, 18:40
Medlem
Quarrels avatar
LT: Nibble gård reser sig ur askan
Citat:
– Det var inte gården som brann utan byggnader. Gården står vi på nu och människorna och bönderna som verkar här finns kvar. Men jag vill ändå skänka en tanke till de djur som dog och till de människor som låg bakom branden och som nu fått sitt straff enligt lag. Jag hoppas även att de fått den hjälp de behöver, sa han.
Citera
2015-11-30, 22:33
Medlem
Maulcas avatar
Dom Södertälje tingsrätt

https://minfil.org/6b89k1bbb2/B_939-13_Mordbrand.pdf
Citera
2022-09-15, 21:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Ah! Sett till TK:s egna bravader är ju hans trovärdighet som vittne inte direkt överväldigande men det är ju väldigt intressant att han ändå ville "bistå polisen" i fallet med Västergårdshallen...
Har du kvar fupen och domarna?
Citera
2022-09-15, 21:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Maulca
Dom Södertälje tingsrätt

https://minfil.org/6b89k1bbb2/B_939-13_Mordbrand.pdf
Kan du lägga upp handlingarna på nytt, om du har dem kvar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in