2013-11-26, 00:07
Medlem
Ernst.Hugos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olympian
Helsingborg är landets fotbollshuvudstad. Död åt mff!

Ja. Er anrika historia och er blomstrande läktarkultur är ju något vi i Malmö, dom i AIK eller Göteborg avundas.

Att slippa använda både fingrar och tår för att räkna titlar måste vara en fröjd.
2013-11-26, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medicineraren
Nej det gör det inte. Det hänger väl lite ihop med att alla PK-vridna ska hitta fel överallt. Därför kommer sånt här upp då och då. Men det lägger sig lika snabbt.

Vi har ju till och med ändrat en ramsa för att man inte får säga jude längre.
(Bajen är dom bästa, blue saints.... .... och änglarna dom springer som värsta judepack.... Har blivit jävla pack.)

Får och får. Du får väl säga judepack om du tycker att de springer som judepack. Jag vet inte riktigt hur judepack springer så jag sjunger därmed jävla pack.
2013-11-26, 00:32
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erkan12
Får och får. Du får väl säga judepack om du tycker att de springer som judepack. Jag vet inte riktigt hur judepack springer så jag sjunger därmed jävla pack.

Jaha, nykläckt bajare?
2013-11-26, 00:34
Medlem
Olympians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ernst.Hugo
Ja. Er anrika historia och er blomstrande läktarkultur är ju något vi i Malmö, dom i AIK eller Göteborg avundas.

Att slippa använda både fingrar och tår för att räkna titlar måste vara en fröjd.
När tog ni fem i rad senast? Gott om tripplar i er historia eller?
2013-11-26, 00:49
Medlem
Citat:
1989 vann vi allsvenskan för femte året i rad, något varken ni eller någon annan klarat av. Superjippomatchen är det nog ingen annan än ni i heif som räknar som en titel.
2013-11-26, 06:21
Medlem
junkbords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
1989 vann vi allsvenskan för femte året i rad, något varken ni eller någon annan klarat av. Superjippomatchen är det nog ingen annan än ni i heif som räknar som en titel.

Inte ni heller..
2013-11-26, 07:50
Medlem
Citat:
Vad är detta nu då? 1985 vann iallafall Örgryte Allsvenskan efter en final mot IFK, när ska Malmö sluta räkna sina ligasegrar som titlar egentligen?
2013-11-26, 08:19
Medlem
junkbords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lime32
Vad är detta nu då? 1985 vann iallafall Örgryte Allsvenskan efter en final mot IFK, när ska Malmö sluta räkna sina ligasegrar som titlar egentligen?

Den dagen de går om IFK i antal SM-guld såklart.
På samma sätt som de tycker att marathontabellen var helt onödig när IFK låg etta, tycker de nu att den är av stor betydelse när de själva ligger etta.

Lillebrorskomplexet är stort bland mff:are.
2013-11-26, 08:59
Medlem
Ernst.Hugos avatar
Citat:

Har ni spelat 49 matcher utan förlust? I Allsvenskan dvs, inte division två där ni harvat runt hela er historia.

Jag har ganska många andra rekord jag kan lista. Saker ni i Bjuv bara kan drömma om.
2013-11-26, 09:26
Medlem
Andy.Solas19s avatar
Citat:
För helvete, 1989 vann Norrköping SM-Guld, sluta sprid er vidriga propaganda. Vi räknar titlar och inget annat, punkt. Hade serieformatet varit som så att den som kommer 1 i serien vinner titeln under den tiden kanske lagen hade lagt mer fokus på seriespelet, och därav hade vi fått se en annan utgång, förstår du?

Därför betyder era "ligasegrar" under den perioden inte ett skit och det borde till och med efterblivna skåningar förstå. Ni får er själva bara att framstå som den jobbiga lillebrodern som ska peka och skrika "kolla vad jag gjorde storebror, titta!!!" Lillebrorskomplex i dess finaste form och det sorgliga är att dom enda som inte förstår det är just Malmöfans. Just nu finns det mest SM-Guld i Göteborgs troféskåp, lev med de.
2013-11-26, 09:42
Medlem
Citat:
Den ramsan är gammal och en klassiker. Man ändrar inte på klassiker.
Tänk andra världskriget.
2013-11-26, 09:43
Medlem
LT10s avatar
Citat:
Vilka är dessa budskap?
''Guldet finns vid regnbågens slut''

''Norra stå - alltid här för Aik''

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto