2013-11-25, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Det beror ju helt på vad som står i domen - omöjligt att svara på frågan nu.

Jag såg f ö en annan grej i skriftväxlingen inför resningen. Åklagaren anförde att kroppen måste ha flyttats fort efter döden eftersom vissa karakteristiska ämnen börjar bildas efter 20 minuter. Men det stämmer inte eftersom dessa ämnen avsätts på föremål som är i kontakt med kroppen. Det är i detta fall sängkläderna mm vilka ju som bekant hade dumpats i samma paket som kroppen.

Det är anmärkningsvärt mycket brister i utredningen och i åklagarens olika resonemang. Jag gissar att FS frias.

Jag väljer att lita på vårt rättssystem, men det kanske är naivt.

Det är en intressant sak du tar upp, har också undrat hur det gått till minuterna efter mordet.
Rimligtvis blir Marina snabbt efter skottet inpackad i sängkläderna, redan i sovrummet (i sängen).

Blodfläcken tycker jag dock tyder på att mordet inte är planerat i detalj i förväg. Det är mycket blod i madrasserna. En del av detta blod hade säkert kunna förhindras med mer planering.
Hon har säkert också legat ett tag till när mördaren hämtat presenning och rep.

Känns som ett raseriutbrott. Frågan är bara vem i Marinas närhet som skulle ha anledning att bli så arg. FS ligger trots allt nära till hands.
Citera
2013-11-25, 13:25
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Renasanningen
Mordet, och gm, är väl kartlagda.

Återigen knepet att hänvisa till diffust material!

Och så svärta ner mordoffret igen...

VEM går på detta?

Substans saknas.
Klarlagt är det inte eftersom rättegången inte börjat och åklagaren eller försvaret har än inte mötts i rond 3.

Men av det som hitills framkommit i bilagor till HD så ska det bli en spännande match där åklagaren skall upp till bevis.

Edit: Vaddå svärtas? Det var ju Ms liv som finns fakta på i slasken.
Citera
2013-11-25, 13:30
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin

Det är en intressant sak du tar upp, har också undrat hur det gått till minuterna efter mordet.
Rimligtvis blir Marina snabbt efter skottet inpackad i sängkläderna, redan i sovrummet (i sängen).

Blodfläcken tycker jag dock tyder på att mordet inte är planerat i detalj i förväg. Det är mycket blod i madrasserna. En del av detta blod hade säkert kunna förhindras med mer planering.

Känns som ett raseriutbrott. Frågan är bara vem i Marinas närhet som skulle ha anledning att bli så arg. FS ligger trots allt nära till hands.

Inpackning behövdes inte, för vovven markerar bara på föremål som varit i kontakt med en död person. Alltså inte på levrat blod och inte på en kvarhängande doft i rummet.

Det jag vill ha sagt är att kroppen kan ha legat orörd ganska länge. Ända tills likstelhet inträder. Och det är väl en hel natt, tror jag.
Citera
2013-11-25, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Har polis ställt frågan ifall männen köpt sexupplevelser av M ?

Citat:
Klarlagt är det inte eftersom rättegången inte börjat och åklagaren eller försvaret har än inte mötts i rond 3.

Men av det som hitills framkommit i bilagor till HD så ska det bli en spännande match där åklagaren skall upp till bevis.

Var i slasken står det att Marina sålde sexupplevelser?
Fram med fakta nu eller sälla dig för evigt med trollen.
Citera
2013-11-25, 13:33
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Inpackning behövdes inte, för vovven markerar bara på föremål som varit i kontakt med en död person. Alltså inte på levrat blod och inte på en kvarhängande doft i rummet.

Det jag vill ha sagt är att kroppen kan ha legat orörd ganska länge. Ända tills likstelhet inträder. Och det är väl en hel natt, tror jag.
Det här med polisens jyckar ska nog tas med en nypa salt. I T.Q fallet så markerade en likhund på allt som inte hade med lik att göra.
Citera
2013-11-25, 13:36
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Var i slasken står det att Marina sålde sexupplevelser?
Fram med fakta nu eller sälla dig för evigt med trollen.
Det står ingenstans att hon sålde sex men hon har en presentationsida om sina intressen.

Utifrån det och hennes sexkontakter så borde polis ställa en enkel nyfiken fråga till de män hon haft kontakt med, om de betalt för att leka med M.
Citera
2013-11-25, 13:39
Medlem
Citat:

Ah, du menar så. Intressant!
Citera
2013-11-25, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Renasanningen
Mordet, och gm, är väl kartlagda.

Återigen knepet att hänvisa till diffust material!

Och så svärta ner mordoffret igen...

VEM går på detta?

Substans saknas.

Citat:

Kartlagt står det i citatet ovan. Självklart blir det klarlagt vid rättegången, för denna gång...

Ja, osubstantierad nedsvärtning av värsta märke.
(osubstantierad hitte-på "hemlig" info duger alltså inte...)

Det är rätt uppfattat.
Senast redigerad av Renasanningen 2013-11-25 kl. 13:50.
Citera
2013-11-25, 13:44
Medlem
Citat:
Det står ingenstans att hon sålde sex men hon har en presentationsida om sina intressen.

Utifrån det och hennes sexkontakter så borde polis ställa en enkel nyfiken fråga till de män hon haft kontakt med, om de betalt för att leka med M.

Nähä. Varför blandade du in slasken då? För att verka viktig?
Citera
2013-11-25, 13:46
Medlem
Citat:

Det står ingenstans alltså?

Hitte-på alltså...

I nedsvärtningssyfte.

Kommer inte att funka: erfarna, "hårdnästa" jurister ser snabbt, mycket snabbt, vem som är "fågel eller fisk"...

Nu har dem haft flera år på sig att fundera på varför FS fortfarande varit fri, så länge...
Citera
2013-11-25, 14:27
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Fetat:
Är det inte bl.a. det domstolen nu kommer att avgöra? Menar du att man inte ens ska försöka?
Nej, det vore väl det bästa för FS, men inte för oss andra.

Jag antar att Marina hade långt fler kontakter än så, många av mina vänner har tusentals "vänner" på facebook. Var går den gränsen?

Alla? De som hade kontakt senast? De närmsta geografiskt?
Var går gränsen när man kan anse att polisen har uteslutit alla rimliga alternativ... dels för dig, dels för en domstol?
Jag påstår inte att alla tänkbara GM ska avföras. Jag kunde ha utfört dubbelmordet i Flakeböle, men det är inte rimligt. I Flakeböle såg domstolen en rimlig alternativ GM, och avförde denne. I Spekeröd har polisen identifierat 33 alternativa GM och påstår sig ha avfört dem. Jag påstår att det inte är rimligt att göra det efter två år. Många kan inte ens uppge var de befann sig vid försvinnandet, än mindre uppvisa alibi.
Citat:
Det lär inte bli en promenadseger för den vinnande parten oavsett vad, det kan vi nog redan nu klargöra.
Jag tycker det är bra att detta blir prövat nu, när omständigheterna finns för handen.

Frågan är:
Om FS frias. Kommer det accepteras av dig?
Om FS fälls. Kommer det accepteras av dig?

Jag svarar ja på båda frågorna. Vad svarar du?
Fnurran, Quarrel: Vad svarar ni?
Varför ska jag acceptera en dom, när du inte accepterar två domar?
Citat:

Du litar inte på vårt rättsystem när säkerhetsventilen resning måste till för att du ska acceptera en dom.
Citera
2013-11-25, 15:17
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Det beror ju helt på vad som står i domen - omöjligt att svara på frågan nu.

Jag såg f ö en annan grej i skriftväxlingen inför resningen. Åklagaren anförde att kroppen måste ha flyttats fort efter döden eftersom vissa karakteristiska ämnen börjar bildas efter 20 minuter. Men det stämmer inte eftersom dessa ämnen avsätts på föremål som är i kontakt med kroppen. Det är i detta fall sängkläderna mm vilka ju som bekant hade dumpats i samma paket som kroppen.

Det är anmärkningsvärt mycket brister i utredningen och i åklagarens olika resonemang. Jag gissar att FS frias.
Likdoften finns kvar.
Desinformation som vanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in