Citat:
Ursprungligen postat av
Eerieye
Det beror ju helt på vad som står i domen - omöjligt att svara på frågan nu.
Jag såg f ö en annan grej i skriftväxlingen inför resningen. Åklagaren anförde att kroppen måste ha flyttats fort efter döden eftersom vissa karakteristiska ämnen börjar bildas efter 20 minuter. Men det stämmer inte eftersom dessa ämnen avsätts på föremål som är i kontakt med kroppen. Det är i detta fall sängkläderna mm vilka ju som bekant hade dumpats i samma paket som kroppen.
Det är anmärkningsvärt mycket brister i utredningen och i åklagarens olika resonemang. Jag gissar att FS frias.
Jag väljer att lita på vårt rättssystem, men det kanske är naivt.
Det är en intressant sak du tar upp, har också undrat hur det gått till minuterna efter mordet.
Rimligtvis blir Marina snabbt efter skottet inpackad i sängkläderna, redan i sovrummet (i sängen).
Blodfläcken tycker jag dock tyder på att mordet inte är planerat i detalj i förväg. Det är mycket blod i madrasserna. En del av detta blod hade säkert kunna förhindras med mer planering.
Hon har säkert också legat ett tag till när mördaren hämtat presenning och rep.
Känns som ett raseriutbrott. Frågan är bara vem i Marinas närhet som skulle ha anledning att bli så arg. FS ligger trots allt nära till hands.