2012-10-16, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Artikeln är läsvärd, underhållsfaktorn är hög. Man leds först att tro att det ska komma fakta som stödjer ett uttalande om romer, men sen...
Ja det börjar utveckla sig till underhållning på hög nivå! "Elin Grelsson-Med verkligheten som fiende" kunde kanske vara titeln på hennes (framtida?)självbiografi...
Citat:
Ursprungligen postat av Giganthemulen
Artikeln om romerna och svt debatt var nog det mest snömosiga och förvirrade jag läst på länge.
Nytt grepp av fru Almestad att benämna debatter som inte faller henne i smaken för slaskdebatter med krav på att de skall förbjudas.
Frågan är om kollektivboendet inte har utlöst någon form av psykos. Att bo 5 pers i en lgh kan göra vem som helst tokig.
Har hon inte en hel del gemensamt med Lisa Bjurvald? Förbjud och censurera...
Angående psykoser så kan man ju fundera över hur de andra fyra i kollektivet mår och deras psykiska status. Stackars krakar...
Citera
2012-10-16, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
Ja det börjar utveckla sig till underhållning på hög nivå! "Elin Grelsson-Med verkligheten som fiende" kunde kanske vara titeln på hennes (framtida?)självbiografi...

Har hon inte en hel del gemensamt med Lisa Bjurvald? Förbjud och censurera...
Angående psykoser så kan man ju fundera över hur de andra fyra i kollektivet mår och deras psykiska status. Stackars krakar...

Jo, liknar en mini-Bjurwald, minus expo kopplingen.
En av de andra i kollektivet är ju hennes man så han mår väl som han förtjänar
Citera
2012-10-16, 14:16
Medlem
artikeln var konstig på så sätt att hon ville visa hur osanningar som att invandrare skulle vara en belastning, att det finns ett maxtak för antalet det går att ta emot i sverige och att vi idag är nära gränsen är osanningar som inte bör få utrymme.
men med samma retorik så går det ju att hävda att formuleringar av typen 'invandrare är en tillgång för sverige' också är att fara med osanningar efter som det mig veterligen inte är vetenskapligt belagt.
Citera
2012-10-16, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giganthemulen
Artikeln om romerna och svt debatt var nog det mest snömosiga och förvirrade jag läst på länge.
Nytt grepp av fru Almestad att benämna debatter som inte faller henne i smaken för slaskdebatter med krav på att de skall förbjudas.
Frågan är om kollektivboendet inte har utlöst någon form av psykos. Att bo 5 pers i en lgh kan göra vem som helst tokig.

Hon har av allt att döma haft problem innan kollektivboendet:

Grelsson mår dåligt 2011:
Citat:
”Jag har kämpat väldigt länge med att begreppsliggöra mitt psykiska mående. Att skapa en sjukdomsbild kring det, någonting som är oavhängigt mig själv.”
” Hur kom det sig att jag ägnade hela januari åt att gråta redan när jag steg upp på morgonen, ligga i fosterställning och skaka av ångest och sitta i väntrum på akutpsyk?”
https://www.flashback.org/sp29520712

Grelssons karriär som twittrare startade på psyket, från hennes twitter:
Citat:
@elingrelsson Det är viktigaste anledningen till att jag började twittra. Mina tidigaste tweets är skrivna på en psykiatrisk vårdavdelning. 16 Mar
Citat:
@elingrelsson Dock att sjukdomen inte är jag. Befinner mig ju betydligt oftare på politiska möten än hos psykiatrin i Gällivare.16 Mar
https://www.flashback.org/sp29565499

Grelssons värld är fylld av bitterhet, irritation och märkliga frågeställningar:
Citat:
"Jag har också ofta lämnat barnmorskemottagningar med en bitterhet över att tillhöra det kön som förväntas besöka sådana instanser regelbundet. Jag har känt en irritation över att mitt könsorgan och min könstillhörighets sexuella hälsa blir så undersökt, kartlagd, diskuterad och omhändertagen medan män och deras kukar problemfritt kan gå igenom livet utan något vårdfokus alls."
https://www.flashback.org/sp29017377

Det är tråkigt att Grelsson mår dåligt, men frågan är om hon inte borde tillfriskna innan hon tillåts skriva krönikor likt de som länkats.
Citera
2012-10-16, 20:46
Medlem
Citat:
"Jag har också ofta lämnat barnmorskemottagningar med en bitterhet över att tillhöra det kön som förväntas besöka sådana instanser regelbundet. Jag har känt en irritation över att mitt könsorgan och min könstillhörighets sexuella hälsa blir så undersökt, kartlagd, diskuterad och omhändertagen medan män och deras kukar problemfritt kan gå igenom livet utan något vårdfokus alls."

Om det inte hade legat något vårdfokus på Elin Grelssons fitta hade hon gnällt på det.
Citera
2012-10-16, 23:44
Medlem
Kontrapunktens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
http://www.gp.se/kulturnoje/1.109714...erordnas-fakta

Edit:
Attans! Pucktvåa
Artikeln är läsvärd, underhållsfaktorn är hög. Man leds först att tro att det ska komma fakta som stödjer ett uttalande om romer, men sen...

Citat:
Men den breda majoriteten av svenskar är för en stor invandring och fri abort, tycker att diskriminering är fel och anser att man inte ska säga ”svarting”. Varför är frågorna ens intressanta att ta upp?

Kul att hon i den här meningen gör sig skyldig till det fenomen som rubriken adresserar. Hon är fruktansvärt, vad ska man säga... volatil?

Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Hon har av allt att döma haft problem innan kollektivboendet:

Det är tråkigt att Grelsson mår dåligt, men frågan är om hon inte borde tillfriskna innan hon tillåts skriva krönikor likt de som länkats.

Att döma av hennes nästintill hypokondriska beteende så kan man dra slutsatsen att tösen inte drabbats av någon mild depression, utan att hon snarare verkar lida av en djupt rotad psykologiskt störning.
Citera
2012-11-05, 18:41
Medlem
Kontrapunktens avatar
I dagens krönika i GP:s kulturdel berättar Elin hur hon "sörjer en svunnen tid". Det gör vi nog alla, men i Elins fall handlar det (föga förvånande) om 70-talet och populärpolitiken Hon drömmer om att vara en 40-talist och att, tillsammans med sina systrar, stå på barrikaderna och skrika "ned med patriarkatet".

Att delta i 68-revolterna är nog allt en våt dröm för de flesta vänstermuppar. Inklusive Elin.
Citera
2012-11-05, 18:49
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrapunkten
I dagens krönika i GP:s kulturdel berättar Elin hur hon "sörjer en svunnen tid". Det gör vi nog alla, men i Elins fall handlar det (föga förvånande) om 70-talet och populärpolitiken Hon drömmer om att vara en 40-talist och att, tillsammans med sina systrar, stå på barrikaderna och skrika "ned med patriarkatet".

Att delta i 68-revolterna är nog allt en våt dröm för de flesta vänstermuppar. Inklusive Elin.

Patetisk artikel. Inget fel i att sitta och vara nostalgisk hemma på sin kammare och fantisera om svunna tider tillsammans med en pava rött, men har det något värde i en tidning? Vill en vuxen människa som menar sig vara en seriös skribent stoltsera med sådant? Nej, Elin, torka du tårarna och skriv om riktiga saker istället.

Jävla fruntimmer alltså...
Senast redigerad av snillet_1 2012-11-05 kl. 18:51.
Citera
2012-11-05, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrapunkten

Jo det är precis vad man kunde föreställa sig!
Höll på att smälla av i morse när jag läste hennes så kallade krönika. Efter Palme-filmen sitter hon ensam kvar i biofåtöljen och storgråter:
Citat:
När eftertexterna börjar rulla rinner tårarna. Inte på det där klädsamma sättet, som de kanske gör när man sett någonting som berör. Jag sitter ensam kvar i biofåtöljen och fulgråter och snörvlar på ett pinsamt ohejdbart vis.
http://www.gp.se/kulturnoje/1.111843...ig-har-upplevt
Kan inte bestämma mig för om detta är tragiskt och beklämmande eller istället kanske riktigt underhållande...
Citera
2012-11-07, 19:26
Medlem
Det är iofs helt obegripligt vad hon egentligen menar med det nedanstående. Men frågan är istället om hon är bisexuell? Öppen åt alla håll? Knullas det hej vilt där i kollektivet?
Citat:
Äter bakfyllefrukost på Kardemumma där jag och exmannen rodnar och ler menande på samma sätt över servitrisen med de smala, bleka armarna och mörklockiga håret. Ska man ta det som ett tecken på självförtroende när man har samma tjejsmak som någon som man varit tillsammans med?
Här är hon ute på söndagspromenad och möter till och med Janne Josefsson:
http://elingrelsson.se/category/janne-josefsson/
Citera
2013-07-04, 20:29
Medlem
"Förhoppningsvis sommarens enda gubbchock".

http://www.gp.se/kulturnoje/1.180496...n-musikkunskap

Peter Schéle var dagens sommarvärd i P1. Som ett brev på posten går hon igång i GP och är närmast chockad över att man släpper fram en sommarpratare som till synes inte är uttalad feminist, politiskt korrekt eller har psykiska besvär.
Citera
2013-11-24, 17:01
Medlem
Elin meddelar i dagens pappers-GP att hon nu lämnar Göteborg och flyttar till Stockholm! Göteborg är att gratulera och Stockholm får påfyllning med ytterligare en PK-it. Ska vi tippa att hon bosätter sig på Södermalm?
Hon har iaf de senaste månaderna sörjt såväl sin tandläkare, sin vårdcentral, som personalen på Pressbyrån och gud-vet-allt...
Väntar det kanske ett krönikörjobb på Aftonhoran tro?
Senast redigerad av adolfhilter 2013-11-24 kl. 17:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in