Nikotin->Alkohol->Alprazolam->Cannabis(gillade inte det, nu är det okej någon gång ibland)->Amfetamin->Tramadol/tradolan/Kodein->Subutex->Svamp->Concera/ritalin/Medikinett->allehanda piller.
Ganska stort missbruk av amfetaminet/benzon.
Nu enbart en holk var tredje månad/lite öl/whiskey ibland.
Hej jag håller på att göra en rapport om ungdomar med narkotikamissbruk och ska till att göra en enkät men jag kommer inte på några bra frågor som man kan ha med. Skulle verkligen uppskatta all hjälp jag kan få!
socker, teobromin (finns i choklad), koffein
>
Nikotin
>
Resten (många saker introducerades under en väldigt kort tidsperiod, ordningen är som följd inte riktigt möjlig att minnas)
Hej jag håller på att göra en rapport om ungdomar med narkotikamissbruk och ska till att göra en enkät men jag kommer inte på några bra frågor som man kan ha med. Skulle verkligen uppskatta all hjälp jag kan få!
"Ungdomar med narkotika missbruk" är ett väldigt brett ämne...
Vilken/Vilka frågeställningar planerar du att avhandla?
Avgränsningar?
Syfte med rapporten?
Hypotes?
Söker du orsaker?
Hur det är att leva som?
Åtgärder/behandlingar?
Vilken nivå av rapport? vem gav dig denna uppgift? (skola/arbete? utbildningsnivå?)
Edit: Vill också ge förslaget att kanske ge denna fråga en egen tråd, då det kanske är något off topic här, samt fler hittar det och kan kanske bidra
Senast redigerad av Blue-Hat-cat 2013-11-22 kl. 00:45.
Ännu en update efter 2 år, 5 månader och 13 dagar senare har jag prövat en rätt stor mängd nya på listan. Har haft 2-3 "halvlugna" år med inte mycket pund, mest röka och nykter så har jag ändå lyckats pröva fler olika sorts droger på detta senaste halvår än vad jag någonsin tidigare gjort.
En del av dem har knappt gett effekt och en del har jag inte gillat alls, sen finns det guldkorn också (allt IV som går):
Alkohol (16 år gammal) > Tobak (första ciggen ca en kvart efter första ölen) > Cannabis (2.5 år efter alkoholdebuten) > Svamp (ca 2.5 år efter första gången med cannabis)
Började med att drack fålle och boffade bensin, ruset man får efter ihärdigt inhalerande av ångorna var ganska psykedeliskt, och det gillade jag och mina polare. Sen kom ju rökat in i bilden när jag var 16 men började inte röka cannabis dagligen förens två år senare, efter min första egna planta. Skunk
no 1. Skit fett. DXM hade fått en stor plats i min själ när jag var 17, värd ett försök om man har missat. Med DXM så kom ju alla andra hallucinogener upp, LSD, Svamp, 2c-E, meskalin, ayahuascha och en massa skumma RCs så klart.
Det var när tramadolpulver var lagligt och det blev nästa grej, helt klart. Hela grejen typ.
Men så började jag att få EP anfall så jag la ner. Provat det mesta by now. Jag tog subutex för att det hade liknande effekter som tramadol, och var dessutom riktigt billigt när man körde små doser.
Jag fastnade i den situationen ett tag, ca 6 månader var jag första gången beroende av sub. Men det har tyvärr hänt 2 gånger till. Sista gången gjorde så att frun sen 8 år tillbaka gjorde slut.
Efter det har det blivit en hel del blandmissbruk men jag försöker akta mej för opiater nu för tiden.
Cannabisen har varit en trogen följeslagare hela tiden.
Senast redigerad av gonzorocker 2013-11-23 kl. 23:47.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!