Citat:
Ursprungligen postat av
nickorut
Jag tycker inte det här är det minsta skönt. Visst, klart det ska vara känslor men jag är så trött på dessa aggressiva clowner som alltid rör sig i närheten av boxare. Som jag förstått det så drog Rios över på sin träningstid och Pacman kunde inte börja träna ännu. En vardaglig situation liksom men ändå ser man 10 vuxna män stå o skrika "get the fuck out of here" om och om igen som några jiddriga snorungar.
Nä, jag tycker det är för jävla trist att folk som tjänar sina mångmiljonbelopp inte kan uppföra sig professionellt. Men det är svårt att göra nåt åt eftersom boxarna oftast sköter sig bra.
Edit. Visst att det ofta är gamla boxare som är tränare och de bär väl med sig sin "never back down"-attityd och ibland är det säkert lite taktik inblandat men liksom sparka en äldre man med Parkinsons i bröstet och härma hans sjukdom samtidigt som Roach (verkar det som) skriker rasistiska glåpord är ju bara för tragiskt.
Jo när jag läser det jag skrev kan det lätt tolkas fel. Självklart är en spark mot någon som har Parkinsons och håna honom för det inget jag vill se. Menade bara att jag tycker att det är skönt att allmänt se att det är lite känslor och lite gurgel, jag tycker det är kul. Det är en del av boxningen och har varit det väldigt länge. Larry Holmes dropkick mot Berbick, Lennox mot Rahman i studion, Ali mot Frazier och deras rumble i studion. Tycker bara det är kul, visst är det oproffsigt men det är boxning.
Edit: Sen okej exemplen jag tog upp är ju trots allt boxarna själva - då är det mer "legit". Det här med att teamen håller på o bråkar så blir det nog lätt att vissa vill hävda sig och som du säger att det blir som en massa snorungar. Men just Roach vs. Garcia-bataljen (då de har lite bakgrund bakom sig) tycker jag var lite kul att se, det är trots allt tränarna. Garcia tycker jag personligen skötte sig väldigt bra under hela grejen.