2013-11-20, 19:24
Medlem
lulz123s avatar
Sparkar man en gubbe med parkinson i bröstet HÅRT och därefter förlöjligar honom på grund av hans sjukdom så får han säga vad faaaaaaaan han vill. Vad var det hemska rasistiska påhoppet?

"mexican motherfucker". Buhuu. Nah fy fan vad vidrigt med sparken alltså.

Och det var inte roach som började med "piece of shit" utan det var gangsterpojkarna som vägrade lämna gymmet vid avtalad tid och därefter skrek get the fuck out of here till honom.

edit: Bättre vinkel på sparken http://youtu.be/IuGuByc3N7Y
Senast redigerad av lulz123 2013-11-20 kl. 19:41.
Citera
2013-11-20, 19:43
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickorut
Jag tycker inte det här är det minsta skönt. Visst, klart det ska vara känslor men jag är så trött på dessa aggressiva clowner som alltid rör sig i närheten av boxare. Som jag förstått det så drog Rios över på sin träningstid och Pacman kunde inte börja träna ännu. En vardaglig situation liksom men ändå ser man 10 vuxna män stå o skrika "get the fuck out of here" om och om igen som några jiddriga snorungar.
Nä, jag tycker det är för jävla trist att folk som tjänar sina mångmiljonbelopp inte kan uppföra sig professionellt. Men det är svårt att göra nåt åt eftersom boxarna oftast sköter sig bra.

Edit. Visst att det ofta är gamla boxare som är tränare och de bär väl med sig sin "never back down"-attityd och ibland är det säkert lite taktik inblandat men liksom sparka en äldre man med Parkinsons i bröstet och härma hans sjukdom samtidigt som Roach (verkar det som) skriker rasistiska glåpord är ju bara för tragiskt.
Jo när jag läser det jag skrev kan det lätt tolkas fel. Självklart är en spark mot någon som har Parkinsons och håna honom för det inget jag vill se. Menade bara att jag tycker att det är skönt att allmänt se att det är lite känslor och lite gurgel, jag tycker det är kul. Det är en del av boxningen och har varit det väldigt länge. Larry Holmes dropkick mot Berbick, Lennox mot Rahman i studion, Ali mot Frazier och deras rumble i studion. Tycker bara det är kul, visst är det oproffsigt men det är boxning.

Edit: Sen okej exemplen jag tog upp är ju trots allt boxarna själva - då är det mer "legit". Det här med att teamen håller på o bråkar så blir det nog lätt att vissa vill hävda sig och som du säger att det blir som en massa snorungar. Men just Roach vs. Garcia-bataljen (då de har lite bakgrund bakom sig) tycker jag var lite kul att se, det är trots allt tränarna. Garcia tycker jag personligen skötte sig väldigt bra under hela grejen.
Senast redigerad av Godzilla3 2013-11-20 kl. 20:16.
Citera
2013-11-20, 21:15
Medlem
Finns en video på boxingscene där Roach förklarar lite varför han reagera som han gjorde och vad han "egentligen" sa som var rasistiskt.

Blir så sjukt arg på Ariza och att dem står och säger till Roach att han ska "GTFO" när det är uppenbart att deras tid i gymmet tog slut för ett tag sedan. Parkinsons grimaserna ska jag inte ens kommentera....
Citera
2013-11-20, 21:30
Medlem
challiss avatar
Vet inte om jag gillar Roach så jävla mycket, men jag tycker fan värre om Rios' camps beteende om det stämmer att de dragit ut på sin tid. Hoppades förut och hoppas ännu mer nu att Pacman slår skallen av Rios. Garcia är också en överhypad tränare. När han i fighten mot Rigondeaux efter sex ronder tyckte att det stod 3-3 finner jag inga ord för. Hans insats med Rios i rematchen mot Alvarado är väl inte heller något att hänga i granen. Med det sagt har jag inget emot honom personligen. Att Ariza härmar Freddie Roach för att han har parkinsons är så klasslöst att jag inte vet vad jag ska säga.
Citera
2013-11-22, 15:27
Medlem
challiss avatar
För övrigt tror jag att folk lägger för mycket vikt i fråga om Pacman är slut. Det tror jag verkligen inte. Han har en kontroversiell förlust mot Bradley, som visat sig vara en fantastisk boxare. Därefter blev han knockad med ett slag av Marquez. Tycker egentligen inte att det talar för så mycket. Det folk glömmer är att JMM fick duktigt med pisk fram tills att han fick in det där slaget. Tror hans näsben var brutet, bland annat. Precis som att alla efter den fighten plötsligt fick för sig att JMM var någon slags KO-maskin och skulle slå skallen av Bradley, verkar alla tro att Pacman är slut för att han fick ett slag i huvudet. Om Pacquiao kommer ut som han gjorde i Pac-JMM IV och inte dyker in med händerna vid midjan tar han enkelt hem det imorgon, det är vad jag tror.
Citera
2013-11-22, 16:26
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Jag är helt på Roach sida och hoppas Manny knockar skiten ur det mexikanska avskummet, det är fan ingen rasistiskt att säga mexikan jävel precis som att nån skulle kalla mig svenne jävel, jag är ju en jävla svenne jävel. Knappast rasistiskt och patetiskt beteende av bögarna i Rios camp.
Citera
2013-11-22, 16:59
Medlem
Godzilla3s avatar
Verkar som den här fighten tar fram mycket känslor även här på forumet. Blir nog en riktigt bra fight, sen har vi ju Froch - Groves bara några timmar innan. Underkortet till pacman är också fint med gradovich-dib, Andy Ruiz Jr mot tor Hamer samt Zhiming och Verdejo mot motståndare de ska klara av.
Citera
2013-11-22, 17:28
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Vad tror ni om Billy Dib's chanser? Jag vill ju att det ska gå bra för 50 Cent och hans stall, tycker han är bra för boxningen.
Citera
2013-11-22, 19:24
Medlem
tom-joness avatar
Ja, Alex Ariza är ju en riktig pajas. Klaga på att Roach "gömmer sig" bakom sin Parkinson sjukdom och att han skulle sparka till honom igen om han fick chansen är ju uttalanden man förtjänar spö för.

Angående fighten så tror jag inte att knocken Pac gick på är lika avgörande som det faktum att han är extremt explosiv i sin boxning, börjar komma till åren, och dessutom har haft många tuffa fighter. En dålig kombination det. Fighters med Pacs stil brukar brinna ut ganska snabbt (undantaget Harry Greb då såklart). Mer än knocken så är jag orolig för om han orkar pressa sig till ultimat fysisk och psykisk form igen. Ett trainingcamp är ordentligt dränerande på krafterna, pallar han att piska sig i form igen? Nån gång sätter kroppen stopp och motorn börjar hacka. Som nån skrev här tidigare så såg ju Pac riktigt bra ut senast mot JMM, fram till han blev nitad. Hoppas han visar liknande förmåga imorgon. Knocken är inte nåt bevis för att han är slut, Duran blev ju lika hårt dönitad av Tommy Hearns och kom tillbaka starkt.

Rios är tuff och seg men jag tror inte att han ska ha så mycket att sätta emot. En mindre och sämre version av Margarito. Marg, Rios, och Clottey har en sak gemensamt, nämligen att de garderar sig i tajt dubbelguard med händerna framför fejset. Då tar man många slag på handskar och underarmar och kan emellanåt skydda sig bra. Men, mot en fighter som Pac som ofta slår runt 100 slag per rond, då är ju ens egna armar upptagna med att gardera och bli pepprade med slag och har inte riktigt så mycket tid att komma med nåt konstruktivt offensivt. Och självklart slinker en del slag igenom och Pacs kanoner kan nog skaka om Rios en hel del. Förväntar mig att se många raka vänster från Pac, rakt genom Rios guard. Pac vinner på KO senast i 7e.
Förresten så tror jag att fighten mot Margarito var extremt tuff för Pacman, tror han förkortade sin karriär i den fighten.

Froch vs Groves är en bra fight, även om jag måste erkänna att jag är lite överraskad att Groves folk tog fighten. Han känns lite grön ännu. Jag gillar båda boxarna men normalt ska Froch ta detta. Kan tänka mig att Groves lyckas hyfsat i början med mycket rörelse och snabba fötter. Men förr eller senare blir det fight och då borde Froch vara för stark. Måste dock säga att det verkar som Groves kommit innanför skinnet på Froch lite, Carl såg stissig ut på presskonferensen. Bara bra för fighten. Grottmannen Froch på stopp i 10e, ev på cuts. Kul för er som ska dit, blir kul att höra era rapporter sen!
Citera
2013-11-23, 03:41
Medlem
Godzilla3s avatar
Nu ska jag ge lite tankar om mina tankar om Pacman som jag är säker kommer vara lite kontroversiella.

Först vill jag säga att jag har sett (och säkert många andra) sett en tydlig ändring hos Pacman redan sedan Marquez III, vissa skulle säga redan sedan Mosley. Han tillhör fortfarande eliten givetvis men jämför nuvarande Pacman med Pac tidigare i sin karriär mot Morales och Barrera till exempel, det är dag och natt. Jag tycker en del av Pacmans snabba fotarbete och explosivitet som är så viktigt för hans säregna stil och för att få iväg de där sjuka kombinationerna från alla möjliga vinklar har försvunnit. Det är ett problem när man som Pacman förlitar sig på det till stor del för motståndaren lättare kan läsa av hans attacker.

Den tredje fighten mellan Marquez-Pacman tycker jag var en solklar seger för Marquez, men visst kan man säga att Marquez läst av honom och att det var därför Pacman inte var lika effektiv som tidigare. Jag går istället vidare till fighten mot Bradley. Jag vet att några tycker som HBO:s Harold Lederman att Pacman vann med typ 11-1 i ronder vilket jag inte håller med om. Det jag håller med om är att Pacman såg riktigt bra ut inledningsvis, han tog nästan samtliga av de första 6-7 ronderna och landade den där vänstern konstant. Men sen hände något. Bradley gjorde anpassningar till Pacmans ganska ensidiga attacker. Bradley tog hem många av slutronderna för mig. Bradley vann inte fighten enligt mig men det är inte ofta man ser Pacman dra ner på tempot på det sättet i slutet av en fight. Bradley fick iväg runt 90 fler slag än Pacquiao också, inte heller något man ofta ser.

Fjärde fighten mellan Marquez-Pac. Här säger många att Pacman såg grym ut innan han blev knockad och det håller jag med om till viss del - men han var också vårdslös i många avseenden. Han var för aggressiv, visst det är lätt att säga i efterhand men han dykte verkligen in i slaget som knockade honom. Sen måste man komma ihåg att han faktiskt blev droppad i tredje ronden och det är inte heller något man ofta ser med Pacman, nästan aldrig. Den där knockdownen mot Mosley var ju inte en riktig knockdown. Inte heller den mot Barrera. Kan inte tänka mig många fler knockdowns han åkt på förutom hans KO-förluster tidigare i hans karriär. Bara den där nedslagningen kanske var ett tecken att hans reflexer inte är lika bra längre? Att hans haka kanske inte är lika bra längre? Lägg till den brutala knocken han åkte på Marquez och man måste fråga sig hur han kommer se ut efter 1 års uppehåll.

Pacquiao som Roy Jones Jr. förlitar sig på sin explosivitet. En dag mot Tarver så var Jones reflexer inte lika vassa längre, ett slag han vanligtvis hade lyckades undvika träffade honom och han var knockad. Samma sak hände Pacquiao. Roy Jones blev sen knockad mot Glen Johnson back to back. Jag säger inte att det här kommer ske mot Rios för Pacquiao men det är ett möjligt scenario helt klart. Sen såklart så kanske han gör en Duran som tom-jones sa och har en bra karriär även efter knocken, han har ju gjort det tidigare Pacman. Men Duran var betydligt mer mångsidig än Pacman och har kvaliteter som Pacman inte har. Pacman är grym på det han gör och på hans stil, men om han inte längre klarar av påfrestningarna den stilen kräver (fotarbetet, explosiviteten, hakan) - har han något annat för att vinna fighten mot en ung hungrig Rios som kommer gå fram hela tiden?

Har Pacman kvar slagstyrkan som krävs för att hålla Rios borta? Det är det fighten kommer gå ut på. Kan Pacman enkelt hålla Rios på distans, komma in och ut och slå han med vänstern rent. Då vet vi vad som är på gång, möjligtvis en repris av Margaritofighten. Men om Rios tar Pacs slag och lyckas skära ner ringen, lyckas komma nära Pacman för att avlossa de korta slagen han är bäst på. Då bortser jag inte från att Pacman förlorar.
Citera
2013-11-23, 13:30
Medlem
Kom igen nu, lite tankar kring Froch vs Groves, tv10 sänder!

Själv är jag överraskad över hur denna fight, ju närmre matchdagen vi kommit lyckats hypa upp denna fight från "domestic level" till en världsfight... Groves målas mer och mer upp som den farligaste motståndaren Froch mött på länge, stilmässkgt perfekt för att slå Froch bla bla bla....

Jag har sett någfa matcher med Groves, och visst han är en duktig och väl skolad boxare, men jämför motståndet som Froch haft senaste åren...

Groves är ute på tunn is, och mitt tips är att Froch stoppar honom nånstans i ronderna 7-10.
Möjligen kommer fighten kännas jämn i några ronder, men sen är det slut!
Citera
2013-11-23, 13:47
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dymeta6
Kom igen nu, lite tankar kring Froch vs Groves, tv10 sänder!

Själv är jag överraskad över hur denna fight, ju närmre matchdagen vi kommit lyckats hypa upp denna fight från "domestic level" till en världsfight... Groves målas mer och mer upp som den farligaste motståndaren Froch mött på länge, stilmässkgt perfekt för att slå Froch bla bla bla....

Jag har sett någfa matcher med Groves, och visst han är en duktig och väl skolad boxare, men jämför motståndet som Froch haft senaste åren...

Groves är ute på tunn is, och mitt tips är att Froch stoppar honom nånstans i ronderna 7-10.
Möjligen kommer fighten kännas jämn i några ronder, men sen är det slut!
Jag tror som tom-jones skrev lite längre upp att Groves nog kommer göra väl ifrån sig inledningsvis, men sen när det blir utbyten så kommer Froch vinna på hjärta och styrka. Tror som du att Froch tar det här i de senare ronderna. Men här har jag också en lite konstig känsla innan fighten, det känns inte så spikat säkert som det ska vara. Groves har power han också vilket gör det mycket mer intressant. Det är inte någon Kovalev-Cleverly där Cleverlys brist på slagstyrka gjorde att Kovalev mer eller mindre kunde gå igenom honom. Groves har bra krut. Han har också slagit en riktigt bra motståndare i James DeGale även om det beslutet lika gärna kunde gått till DeGale.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in