2013-11-23, 06:00
Medlem
Pastakryddas avatar
Kan någon förklara för mig varför dessa utredare fått med det som står på sid 233 -236 i FUP gällande Marina? Varför en man, med skyddade identitetsuppgifter, med här? Med bilder på blodiga kläder (jag vet vem mannen är, det är jag nog inte ensam om heller).

Anledningen till undersökningen är anmälan om mord.

Vems var blodet? Det framgår ju inte som vi vet.
Citera
2013-11-23, 08:08
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Kan någon förklara för mig varför dessa utredare fått med det som står på sid 233 -236 i FUP gällande Marina? Varför en man, med skyddade identitetsuppgifter, med här? Med bilder på blodiga kläder (jag vet vem mannen är, det är jag nog inte ensam om heller).

Anledningen till undersökningen är anmälan om mord.

Vems var blodet? Det framgår ju inte som vi vet.
Detta är avhandlat och förklarat långt tidigare i tråden:
https://www.flashback.org/sp37742477
https://www.flashback.org/sp37728621

Det enda vi behöver veta är att blodet inte var MJ:s (eller kunde knytas till den utredningen). - Kläder, blod mm visade sig höra till en helt annan utredning och kvarstod av misstag i FUP, i stället för överföras till den s.k. slasken där allt överskottsmaterial hamnar. Det visar dock att man utredde brett och förutsättningslöst.
Citera
2013-11-23, 08:21
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit

Det enda vi behöver veta är att blodet inte var MJ:s (eller kunde knytas till den utredningen). - Kläder, blod mm visade sig höra till en helt annan utredning och kvarstod av misstag i FUP, i stället för överföras till den s.k. slasken där allt överskottsmaterial hamnar. Det visar dock att man utredde brett och förutsättningslöst.

Nej det visar att ett stort misstag skett och inte att man jobbat brett och förutsättningslöst. Var mannen med skyddad identitet känd i M´s vänskrets? Förekommer denna man överhuvudtaget i utredningen?

Var står det att blodet inte var Marinas?
Citera
2013-11-23, 08:49
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Påminnas om bör än en gång: Nu finns en kropp återfunnen. Det fanns inte vid tidigare
rättegångar. En mördad kvinna. Skjuten genom huvudet.
Det räcker inte i och för sig för att fälla den där göken men det gör en hel del med
den skillnaden. Fast det kommer du givetvis bara att raljera över på ditt vanliga vis.

Låt mig ställa den här frågan: Tror du ärligt att FS är oskyldig till mordet på Marina?

Sen spelar det i och för sig ingen roll vad du eller de andra som fäktas för hans skull
tycker, hans chanser att gå segrande ur den här slutgiltiga "striden" är närmast lika med noll
ändå.

Trevlig helg!
Är du hundra % säker på att det är ett mord? Det kan vara dråp, vållande eller en olyckshändelse.

Eftersom ledande experter i tråden har slagit fast att MGM har rökt sönder sin hjärna så kan de kanske inte begära att MGM ska agera s.k. normalt.
Citera
2013-11-23, 08:51
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Nej det visar att ett stort misstag skett och inte att man jobbat brett och förutsättningslöst. Var mannen med skyddad identitet känd i M´s vänskrets? Förekommer denna man överhuvudtaget i utredningen?

Var står det att blodet inte var Marinas?
Men ska du nu också börja älta detta? Inte ens Q och fnurran ältar detta längre, för de vet att det är iskallt.
Åklagaren har konfirmerat att det inte var Marinas blod.
Tror du på fullaste allvar att man inte kollat DNA på detta?
Citera
2013-11-23, 08:53
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Är du hundra % säker på att det är ett mord? Det kan vara dråp, vållande eller en olyckshändelse.

Eftersom ledande experter i tråden har slagit fast att MGM har rökt sönder sin hjärna så kan de kanske inte begära att MGM ska agera s.k. normalt.
Varför är det så svårt att svara på frågan? "Tror du ärligt att FS är oskyldig till mordet på Marina?"
Citera
2013-11-23, 08:58
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Men ska du nu också börja älta detta? Inte ens Q och fnurran ältar detta längre, för de vet att det är iskallt.

Enligt din mening är det iskallt. Detta är ett diskussionforum. I det här fallet känns inget iskallt och du sitter inte i position att avgöra vad som får diskuteras eller inte.

Frågan var inte ställd till dig, du kan ju svara på det jag frågat dig tidigare istället kanske?

Nej jag tror inte åklagaren för detta fall har kollat DNA på detta, då han inte (såvitt jag kan se) nämns överhuvudtaget i denna utredning. Tror du att dom plötsligt random börjat kolla DNA?
Citera
2013-11-23, 09:02
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Enligt din mening är det iskallt. Detta är ett diskussionforum. I det här fallet känns inget iskallt och du sitter inte i position att avgöra vad som får diskuteras eller inte.

Frågan var inte ställd till dig, du kan ju svara på det jag frågat dig tidigare istället kanske?

Nej jag tror inte åklagaren för detta fall har kollat DNA på detta, då han inte (såvitt jag kan se) nämns överhuvudtaget i denna utredning. Tror du att dom plötsligt random börjat kolla DNA?
du läste alltså inte letsdoits länkar... där fanns svaren.
Citera
2013-11-23, 09:02
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Renasanningen
Denna lilla människa, vid fyrtio års ålder fortfarande inte vuxen-aldrig att bli det, är verkligen fullt tillräckligt kartlagd, både vad gäller var han fanns, och gjorde, i samband med mordet, vad han gjorde åren före och hur han gjorde efter mordet. Hans personlighet, psyke och karaktär i praktiken är kliniskt rent avklädd och uppnålad, lik en abnorm fjäril i en fjärilssamling, i FUP och på andra ställen.

Man kan märka en trötthet och leda, för att inte säga vrede, hos landets högsta domstol, att denna mänskliga aberration fortfarande flera år och rättegångar efter ett sällsynt psykopatfärgat mord fortfarande har kunnat finnas på fri fot. HD har insett, som nu HR och i praktiken kommer att handla efter, att Rätt nu måste skipas och att alla rättsverktyg för detta finnes.

De som drömmer om att irrelevanta detaljer, och detaljer som i själva verket styrker skuld till mordet, via någon "rättsalkemisk metod" skulle kunna omvandlas till ett friande, kan fortsättningsvis bespara sig besväret att dribbla med irrelevanta, vridna, inte ens perifera detaljer i fallet för att kanske något minska sin egen besvikelse när domen faller.

Nej, han har stagnerat av allt cannabis. Hans girighet är slående och den kränkning som han ansåg att han utsattes för genom att tvingas flytta gav honom en anledning till att mörda Marina.
Hans taktik har nog varit att fånga lite större tjejer med dåligt självförtroende som blev kära i honom, så han riktigt kunde suga ut och utnyttja dom till max. Tyvärr, så är ju en del så pass kära att dom är blinda, och inte ser vad det är för ett ärkekräk. Alla vittnesmål som haft med den här mannen att göra är eniga och dom känner inte varandra, så deras trovärdighet är hög.

Marina började ju reagera med att se hans ryggsäck med alla problem som barnen, knarket, kriminaliteten, arrogansen, attityden. Hon ville ha ut honom och det kostade för hennes del.
Han har nog inbillat sig i sin sönderknarkade hjärna att han skulle klara sig från detta mordet med sin kyrkogårdsvals, men så blev det inte. Och jag måste säga att man glömmer brottsoffren i det här landet, men det finns några få som kan föreställa sig hur det är att få sin dotter mördad och sen veta vem fan som gjort detta och då i flera år. Deras tid är kommen och dom måste få det avslut som krävs, och det är vad rättssamhället ska se till då det gäller den här typen av mord och må han ruttna på någon avvikande anstalt.

Nej, det här handlar inte om en olycka eller griftefrid eller självmord som vissa tror det kan hamna på. Det handlar mer om att man inte kan tolka en rubricering och ett beslut från HD, och tolka dess budskap. Det handlar om mord kommer att dömas för mord, och han ruttnar bort på någon anstalt för avvikande idioter. Dela utrymme och vardag med andra mindre trevliga män och långt bort från cannabis och kvinnor, barn, djur som han plågat det fega kräket.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-11-23 kl. 09:16.
Citera
2013-11-23, 09:05
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
du läste alltså inte letsdoits länkar... där fanns svaren.

Jag läste Letsdoits länkar. Jag hittade inget svar.
Citera
2013-11-23, 09:08
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

Men herregud efter 3 år har man inte koll på en annan mans kläder som hamnat i FUP`?
Det va det första jag frågade i ämnet och jag tog reda på det också genom att direkt fråga utredande polis. Är det så¨att man av ren inbillning inte vet om att kläderna från en man inte tillhörde den här utredningen?

Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit

Nej, det har inget med den här FUP att göra ens. Det är känt sedan tidigt i den här tråden. Sen flera år tillbaka närmare bestämt.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-11-23 kl. 09:12.
Citera
2013-11-23, 09:35
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Varför är det så svårt att svara på frågan? "Tror du ärligt att FS är oskyldig till mordet på Marina?"
https://www.flashback.org/sp46225730
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in