2013-11-22, 16:25
Medlem
Hej!
Jag hoppas ingen redan gjort en liknande tråd.
Jag hittade ingen iaf. Jag hoppas också att jag lagt denna tråd rätt, flytta den annars om så krävs

Titta här:
Vad är er reflektion efter att läsa detta?
  • Är "kvinnor" för hetsiga i sin kamp för jämställdhet?
  • Tar man sig själva som grupp på för stort allvar?
  • BDSM är en sexuell läggning som många män såväl som kvinnor dras till; är det fel enligt feministiskt tänk då? Är det sexistiskt?

Jag själv tycker det känns som att feminister driver en kamp på blodigt allvar; en attityd som alla förlorar på eftersom de själva får mer problem på alla plan av det och eftersom att omgivningen inte heller svarar bra på det. Kvinnolobbyn skulle tjäna mycket på att slappna av, ta ett djupt andetag och ta in verkligheten med lite is i magen och reflektera över den innan man tar ett beslut, t.ex. som det här att skrika "varg" liksom.
Senast redigerad av DirectorRolph 2013-11-22 kl. 16:39.
Citera
2013-11-22, 16:30
Medlem
Här finns filmen som är orsaken till den failade kritiken. Fräcka kläder för övrigt

Citat:
Därför invänder jag mot Sveriges kvinnolobbys ensidiga kritik mot kampanjen som enbart sexistisk. De säger att den är extra problematisk eftersom, "hon har en mask, handleden är fastbunden och det står: You. Are. Mine."

Nej FY! Hahaha
Senast redigerad av DirectorRolph 2013-11-22 kl. 16:33.
Citera
2013-11-22, 16:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DirectorRolph
Här finns filmen som är orsaken till den failade kritiken. Fräcka kläder för övrigt

Nej FY! Hahaha
Jasså det finns folk som tycker om kläderna, när jag såg reklam på dem och de sålde den där fjantiga masken, s¨såg jag 50-60 åriga kärringar framför mej som sätter på sig fjantmasken för att attrahera sin man, sååå töntigt, pinsamt.
Citera
2013-11-22, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanna33
Jasså det finns folk som tycker om kläderna, när jag såg reklam på dem och de sålde den där fjantiga masken, s¨såg jag 50-60 åriga kärringar framför mej som sätter på sig fjantmasken för att attrahera sin man, sååå töntigt, pinsamt.

haha okej då så snyggt var det inte. Jag tycker nog bara BDSM är lite spännande i sig.

Citat:
EDIT:

Här är orginalkritiken om kampanjen från Sveriges Kvinnolobby.
Senast redigerad av DirectorRolph 2013-11-22 kl. 17:07.
Citera
2013-11-22, 16:52
Bannlyst
Citat:

Tycker feminister borde köpa masken ärligt talat.
Citera
2013-11-22, 17:40
Medlem
Lemurias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirectorRolph
Hej!
Jag hoppas ingen redan gjort en liknande tråd.
Jag hittade ingen iaf. Jag hoppas också att jag lagt denna tråd rätt, flytta den annars om så krävs

Titta här: Vad är er reflektion efter att läsa detta?
  • Är "kvinnor" för hetsiga i sin kamp för jämställdhet?
  • Tar man sig själva som grupp på för stort allvar?
  • BDSM är en sexuell läggning som många män såväl som kvinnor dras till; är det fel enligt feministiskt tänk då? Är det sexistiskt?
Jag själv tycker det känns som att feminister driver en kamp på blodigt allvar; en attityd som alla förlorar på eftersom de själva får mer problem på alla plan av det och eftersom att omgivningen inte heller svarar bra på det. Kvinnolobbyn skulle tjäna mycket på att slappna av, ta ett djupt andetag och ta in verkligheten med lite is i magen och reflektera över den innan man tar ett beslut, t.ex. som det här att skrika "varg" liksom.
Jag har inte läst boken (hinner inte läsa skönlitteratur) men har diskuterat den ingående med vänner inom BDSM-scenen. De är överens om att Kvinnolobbyns kritik är felriktad, liksom det BDSM-motstånd som finns hos många radikalfeminister. Icke desto mindre är de, och jag, mycket kritiska mot att boken sprider feluppfattningar om vad BDSM faktiskt är och sensationaliserar / banaliserar det.

Den manlige huvudpersonen drivs av aggression, och det kan finnas en risk för att detta appellerar till män som vill legitimera våld mot kvinnor. (Författaren har sagt i en intervju att hon blev häpen över att få så mycket läsarbrev från manliga läsare, så det är tydligt att boken inte bara ligger inom genren kvinnolitteratur.) BDSM har ingenting med aggression, våldslust eller önskan att trycka ned / bli nedtryckt att göra, det är mycket mer komplicerat än så.

Edit: Tråd finns: https://www.flashback.org/t1916206
Senast redigerad av Lemuria 2013-11-22 kl. 17:42. Anledning: länk
Citera
2013-11-22, 22:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HerrLinus
Tycker feminister borde köpa masken ärligt talat.
varför då? De kansketycker du borde köpa den
Citera
2013-11-22, 23:32
Medlem
Gamlings avatar
Citat:

Mmm, det verkar dock som om diskriminering pga ålder faller damen på läppen! Jaja, man väljer vilken typ av diskriminering man vill svälja...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in