2013-11-15, 19:11
Medlem
Jag rapporterade själv ett kryphål, till både Coop och Finansinspektionen för flera år sedan. Dessvärre var det ingen som förstod sig på det hela och tog mig på allvar. Personligen sa jag upp en del av mina förehavande med Coop pga detta. Vad jag vet finns även "mitt" kryphål kvar så det är bara en fråga om tid före det också blir upptäckt...
2013-11-15, 20:13
Medlem
rollNsmokes avatar
Läste lite om det i tidningen... vem fan bryr sig..?
2013-11-15, 20:24
Medlem
Navos avatar
Verkar gå åt helvete för Coop.
2013-11-15, 20:25
Medlem
Vad för typ av kunduppgifter är de som lagrats? Någon som vet någonting om dumpen?
2013-11-15, 23:08
Medlem
A.Strindbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av __087
Vad för typ av kunduppgifter är de som lagrats? Någon som vet någonting om dumpen?
Det är precis den jag vill titta närmare på.
Jag tror nämligen att det finns en hel del information där, vilken kan vara till nytta för flera.

Om någon har tillgång till den, vänligen dela med er.
2013-11-16, 01:45
Medlem
Firewaias avatar
okrypterat, personuppgifter, konto-uppgifter... Låter hälsosamt.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5704691
2013-11-16, 03:12
Medlem
lääz_kellys avatar
Tur man inte har bokat några Hotell-resor via Coop-kortet
2013-11-19, 16:58
Medlem
Joppe-Kantarells avatar
Följande står på deras hemsida:

"Loyaltybuild, det företag som driver Coop Hotellpremie, har haft ett olagligt dataintrång i sitt datasystem där en utomstående part har kommit över en datafil som innehöll kunders betalkortsnummer och kontaktuppgifter [...] Dataintrånget påverkar bara de kunder som bokat hotell via Coop Hotellpremie - alla berörda kunder har blivit meddelade via mail".
Senast redigerad av Joppe-Kantarell 2013-11-19 kl. 16:59. Anledning: fel på länk
2013-11-19, 23:34
Medlem
kvints avatar
vbulletin.com hackade.

Tydligen ska det inte handla om en 0-day:
Citat:
"Given our analysis of the evidence provided by the Inject0r team, we do not believe that they have uncovered a 0-day vulnerability in vBulletin. These hackers were able to compromise an insecure system that was used for testing vBulletin mobile applications. The best defense against potential compromises is to keep your system running on the very latest patch release of the software."
2013-11-20, 00:20
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvint
vbulletin.com hackade.

Tydligen ska det inte handla om en 0-day:
Det här förtjänar egentligen en egen tråd då det är stort, men jag tror att de snackar skit. Många forum som kör på vBulletin 3 och 4 har blivit hackade det senaste året, just därför att vBulletinutvecklarna i stort sett bara koncentrerar sig på vB5. De har nog inte heller betalat 7,000 dollar som inj3ct0r-hackarna kräver, för att kolla om det faktiskt är ett säkerhetshål i vBulletin. Utöver vbulletin.com så hackades även vbulletin.org och macrumors.com, men vBulletinutvecklarna är i förnekelse och skyller det på allow HTML (vilket faktiskt är en säkerhetsrisk men ändå). Det är även många andra vBulletinbaserade forum som har hackats. Många forumägare som kör vBulletin är mycket besvikna över hur vBulletinledningen hanterat detta.
2013-11-20, 20:47
Medlem
Tjockstarks avatar
Nederländska hackare stjäl 100000 Euro

http://www.liveleak.com/view?i=807_1383224319

Vad tror vi? Jag säger fejk pga av olika kommentarer, att videon är framtagen av Hollands regering för att visa hur "enkelt" det är.

Det ända jag vet fungerar är när dom sitter på cafet och sniffar trafik.

Notera att mina kunskaper inom "hacking" är = 0.

Fast jag diggar ändå videon.
Senast redigerad av Tjockstark 2013-11-20 kl. 20:50.
2013-11-20, 21:05
Medlem
Opibusques avatar
Får du någon naiv person att lämna ut koderna till sina konton så är det inte så svårt att räkna ut resten, man behöver inte vara en "hacker" för att kunna lura någon. Sen hade de ju även haft någon annans konto att föra över pengarna till så inget kan spåras till dom.

Ja, videon är fake men det är ungefär sådär det kan gå till i verkligheten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in