2013-11-20, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
För att sparangar, troligen. Rullen var redan knuten till KJ genom att den fanns i bostaden. Varför skulle man ha fingeravtryck för att bekräfta det?
Men snälla, allvarligt talat, tror ni verkligen att polisen inte sökt fingeravtryck på tejpen? Det är väl självklart att de gjort det. Tror ni de slarvar? Ni hittar på en massa goja. Kanske dags att öppna en ny tråd där ni kan diskutera konspirationer och plantering, och annat tjafs.
Inse att allt inte finns med i fup. Om det funnits fingeravtryck hade det stått med. Nu fick man bara träff på att det var VBs blod och inget mer. Sök svar i slasken. S
en har inte tejpen så stor del i det hela. Man måste kunna se helheten och den pekar klart och tydligt ut KJ som skyldig styckmördare i detta fallet
Citera
2013-11-20, 19:14
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av delikatess1
Men nej. Det var väl helt uppenbart i smsen att hon uttalade sig rent destruktivt för att hon trodde att hon hade gjort något dumt mot MB? Hon släppte ju all sin självrespekt genom att skriva hundratals sms till MB. Det verkade inte direkt vara en sexuell underton på just den biten. Det är väl vanligt att - i rent självförakt säga - "men jo, du får slå mig! jag förtjänar det. jag har varit så jävla dum. Jag ÄR dum, nu när jag skriver till dig också".

Och lägg undan tanken att hon skulle ha sagt detta på ett upphetsat sätt...

Det tror jag inte för ett ögonblick på. Jag tror mer på mitt antagande.
Citera
2013-11-20, 19:17
Medlem
Citat:
Javisst kan han begära. Och jag tycker att det är en rimlig begäran.

Med största sannolikheten kommer advokaten inte att begära det.
För då kommer man att se att det är bara KJs fingeravtryck på den och då kan KJ inte hävda längre att tejpen är planterad.
Citera
2013-11-20, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
Givetvis. Han är i full rätt att begära alla tester som han tycker krävs i rimlighetens namn för sådant. Man kan väl bara spekulera om ifall han antingen tror att hans klient är skyldig eller lider av den utbildningsinsufficiens som Göran Lambertz verkar lida av sett till dennes framträdande i tv.
Kan advokaten begära husrannskan vid MBs restaurang och stuga?
Citera
2013-11-20, 19:18
Medlem
Flutters avatar
Citat:
Om bara VB:s fingeravtryck finns på den går det att hävda att det är hennes rulle.
Avsaknad av fingeravtryck är inget bevis att ingen annan tagit i den.

Däremot, har man inga fingeravtryck att gå på så kan försvaret hävda att tejpen tillhör vemsomhelst.
T ex att den tillhör MB och att VB fått låna den och glömt den hos KJ.
Citera
2013-11-20, 19:20
Medlem
afvongreves avatar
Hur ser han ut? Jag har bara sett pixlade bilder. Har en känsla av att han är lik Mats Alm (Linda Chen-fallet): blek, ojämn hy, fylliga läppar, grå ögon som knappt syns. Stämmer det?
Citera
2013-11-20, 19:21
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
I dagsläget absolut ingen. Alla brott blir inte uppklarade. Hade KJ:s bil råkat brinna upp innan Farbror Blå hade kunnat lägga vantarna på den, hade det krävts betydande annan bevisning för att ett åtal skulle kunna komma till stånd.

Hade bilen brunnit hade han säkerligen blivit åtalad ändå och just därför.
Tycker det är egendomligt att KJ kan få en BP, styckningsplats, mordvapen och massor av DNA och besudlingar att gå upp i rök, men missa bagaget i sin bil. Ett fordon som leder direkt till honom.

Bilen var ostädad, enligt polisen och trots det finns inget av bevisvärde i/på bilen. Handtag på in- och utsida, ratt, växelspak, dörrar, tak, utanpå bagageluckan, fönster, handbroms, tändningslås, nyckel, blinkers, paneler, vred, knappar, spegel, solskydd, säten, pedaler, mattor. Allt är rent i sin skitighet.
Citera
2013-11-20, 19:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Men snälla, allvarligt talat, tror ni verkligen att polisen inte sökt fingeravtryck på tejpen? Det är väl självklart att de gjort det. Tror ni de slarvar? Ni hittar på en massa goja. Kanske dags att öppna en ny tråd där ni kan diskutera konspirationer och plantering, och annat tjafs.
Inse att allt inte finns med i fup. Om det funnits fingeravtryck hade det stått med. Nu fick man bara träff på att det var VBs blod och inget mer. Sök svar i slasken. S
en har inte tejpen så stor del i det hela. Man måste kunna se helheten och den pekar klart och tydligt ut KJ som skyldig styckmördare i detta fallet
Jag är övertygad om att polisen inte beställde någon fingeravtrycksanalys.
Citera
2013-11-20, 19:24
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove

Då skulle tejpen inte heller tagits med i åtalet som bevis.
Citera
2013-11-20, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Kan advokaten begära husrannskan vid MBs restaurang och stuga?
Svar nej, MB är inte misstänkt för brott och inte delgiven misstanke om brott så det går inte. Man kan inte begära husrannsakan hur som helst.
Citera
2013-11-20, 19:29
Medlem
Citat:
Jag är övertygad om att polisen inte beställde någon fingeravtrycksanalys.
Och vad exakt grundar du den övertygelsen på? Berätta
Citera
2013-11-20, 19:30
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Så bra behöver man inte känna honom. Han stack ut, t.ex. ofta klädd i militärkläder. AN:s dotter kände honom (sid 1100f), det kan ha räckt.

I ett annat forum om detta mord skriver en person att MBs bror, TB, ska ha haft en nära kontakt med KJ. Jag har inte den blekaste om detta är sant. Har det framkommit något i denna tråd om det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in