2013-11-19, 20:17
Medlem
Mikojans avatar
Eftersom det var så överlägset sämst av alla avsnitt som gått kan man tycka att nån med lite galoner i produktionen, producent, regissör, projektledare, huvudrollsinnehavare, reagerat mens man höll på.

Men kanske är alla bara överens om att köra färdigt över mållinjen. Ingen bryr sig längre?

Och fortfarande inte klart vem som skrev avsnittet?
Senast redigerad av Mikojan 2013-11-19 kl. 20:36.
Citera
2013-11-19, 20:53
Medlem
Salgouds avatar
Måste hålla med.. Detta var verkligen ett helt otroligt lågvattenmärke för Solsidan. Pinsamt uselt.
Citera
2013-11-19, 21:12
Medlem
putteH_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Eftersom det var så överlägset sämst av alla avsnitt som gått kan man tycka att nån med lite galoner i produktionen, producent, regissör, projektledare, huvudrollsinnehavare, reagerat mens man höll på.

Men kanske är alla bara överens om att köra färdigt över mållinjen. Ingen bryr sig längre?

Och fortfarande inte klart vem som skrev avsnittet?

Det är inte ens svårt att kolla upp. Det var Josephine Bornebusch aka Mickan.
Citera
2013-11-19, 21:35
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putteH_
Det är inte ens svårt att kolla upp. Det var Josephine Bornebusch aka Mickan.

Det tackar vi som inte kan bättre för
Citera
2013-11-20, 14:54
Medlem
Kongruensbojds avatar
När jag ser Felix Herngrens döda marsvinsblick tänker jag osökt på andra lika livfulla glädjespridare såsom Bosse Ringholm, Kristina Axén Olin och Nalin Pekgul. Fatta Felix, du är INTE rolig!
Citera
2013-11-20, 16:40
Medlem
robomans avatar
Jag tycker att solsidan är precis lika bra nu som det varit genom alla säsonger. Dock var det här avsnittet något av ett undantag. Det var inte speciellt rolig. Eller, grejen med Viktor och hans flickvän var extremt rolig, men det där tramset med Wilda var värdelöst. Det är sällan ett spår i ett avsnitt är så dåligt.
Citera
2013-11-20, 16:44
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
När jag ser Felix Herngrens döda marsvinsblick tänker jag osökt på andra lika livfulla glädjespridare såsom Bosse Ringholm, Kristina Axén Olin och Nalin Pekgul. Fatta Felix, du är INTE rolig!

Rätt kul… men det är väl den döda marsvinsblicken och det ängsliga beteendet som gör att Herngrens figur platsar?

Tyvärr med fullständigt malplacerad ”hustru”. En vulgärtatuerad värmländska och ”komiker” som Skäringer går helt bort från Solsidan
Citera
2013-11-20, 18:38
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Rätt kul… men det är väl den döda marsvinsblicken och det ängsliga beteendet som gör att Herngrens figur platsar?

Tyvärr med fullständigt malplacerad ”hustru”. En vulgärtatuerad värmländska och ”komiker” som Skäringer går helt bort från Solsidan

Nej, nej... Jag gillar Mia väldigt mycket. Hon har både bitsk humor och en slags djup melankoli inbakad som gör hennes rollkaraktär verklig. Hennes konfliktsökande är ju perfekt här.
Citera
2013-11-20, 18:48
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av basseaker
Det jag stör mig på så in i helvete med Solsidan är att varför fan pratar Mia Skäringer släktingar inte värmländska för? Var det för svårt för Felix att hitta folk ifrån Kristinehamn eller så är det bara som vanligt att man pratar Stockholmska i TV oavsett var det är inspelat (Wallander är bästa exemplet)

Ja, det har du ju rätt i! Palle måste ha flyttat till Stockholm som ung (16-åring kanske?) och anpassat sin dialekt helt enkelt.

Ja, i Wallanderfilmerna pratar folk skånska enbart om de är barn, efterblivna eller allmänt konstiga. Allan Edwall kunde prata småländska i Emil i Lönneberga, även Emil och Ida var egentligen stockholmare men talade småländska - vi ska nog tacka Astrid för det.
Citera
2013-11-20, 20:43
Medlem
Snigelfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd

Men "Fredrik" är ju en straight man-karaktär?
Citera
2013-11-21, 01:10
Medlem
Nummer14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Nej, nej... Jag gillar Mia väldigt mycket. Hon har både bitsk humor och en slags djup melankoli inbakad som gör hennes rollkaraktär verklig. Hennes konfliktsökande är ju perfekt här.
Jag tror du missförstod. "Anna" passar inte in på Solsidan, hon är en katt bland hermelinerna i överklasskvarteret.
Eller så missförstår jag, vem vet?
Citera
2013-11-21, 19:38
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nummer14
Jag tror du missförstod. "Anna" passar inte in på Solsidan, hon är en katt bland hermelinerna i överklasskvarteret.
Eller så missförstår jag, vem vet?

Hon är definitivt ingen överklassflicka men det är ju bara trevligt att se lite kontraster. Nu flyttade ju Anna och Alex till Solsidan för att de fick ärva Alex mammas hus, hade nog aldrig hänt annars. Sedan har ju Alex närheten till sin bästa vän Fredde. Bör väl passa bra för barn att växa upp där också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in