2013-11-19, 23:17
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Det är bara raljerande, du lär inte få svar.
Polisen gjorde ingen ansats att undersöka flaskorna.

I värsta fall har Letsdoit rätt, och då missade Polisen chansen att kolla efter blod på flaskorna.
Hade de hittat blod eller tändsatspartiklar på någon flaska, ihop med en gms DNA så hade fallet varit klart.

Jo Letsdoit är en, för mig. seriös deltagare i tråden. Jag delar kanske inte alla hens uppfattningar men hen är svarar faktiskt på frågor. Jag respekterar hen.

Nej polisen gjorde inte den insatsen
Citera
2013-11-19, 23:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
FS alkoholvanor, med utgångspunkt från bilderna, är naturligtvis något jag tycker borde lyftas fram i rättegången. Det skulle vara intressant om FS stod fast vid sin linje att han inte dricker alkohol. Jag inbillar mig att FS slår i underläge i detta stycke. Ännu en lögn vore inte annat än besvärande för FS redan punkterade "sak".

Det framkom vid förra rättegångarna att FS inte nyttjar starksprit, men dricker öl sporadiskt.
Han har i förhör också sagt samma. Han säger att starksprit inte är bra för honom.
M tolererade ju inte alkohol, så det var inget problem för dem.
annars hade säkert brevet sett annorlunda ut, eller hur ?

Besvärande är det kanske inte, men synd att man inte kollade flaskorna, eller hur ?
Citera
2013-11-19, 23:24
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Var det något fel på min tanke här? Man behöver inte göra ölkonsumtionen så extrem såsom FS apologeter gjort gällande - antingen att det var fråga om lättöl eller [sic!] att FS druckit alla starköl på en gång. Var finns mellantingen?

10 Staropramen räcker väl nog att elda på en bitter, snart vräkt sambo/hyresgäst med tillgång till bankomatkod och skjutvapen.

Eftersom det du citerar inte ens är i närheten av ditt förslag och frågan var ställd till någon helt annan så förstår du säkert att jag inte anser att din tanke i just detta sammanhang är vidkommande?

Men av ren nyfikenhet: 10 Staropramen under vilken tidram?
Citera
2013-11-19, 23:25
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Det framkom vid förra rättegångarna att FS inte nyttjar starksprit, men dricker öl sporadiskt.
Han har i förhör också sagt samma. Han säger att starksprit inte är bra för honom.
M tolererade ju inte alkohol, så det var inget problem för dem.
annars hade säkert brevet sett annorlunda ut, eller hur ?

Besvärande är det kanske inte, men synd att man inte kollade flaskorna, eller hur ?
Som jag skrev; 10 staropramen är mer än en kvarting. Vad säger att FS inte drack i antal om tio? Hans kropp/hjärna lär inte känna skillnad på öl/brännvin i detta stycket. Så ej heller humöret. Kvarting som kvarting. PANG!
Citera
2013-11-19, 23:26
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Eftersom det du citerar inte ens är i närheten av ditt förslag och frågan var ställd till någon helt annan så förstår du säkert att jag inte anser att din tanke i just detta sammanhang är vidkommande?

Men av ren nyfikenhet: 10 Staropramen under vilken tidram?
En timme räcker gott.
Citera
2013-11-19, 23:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Försvaret har begärt inför HR att få ta del av åklagarens sidomaterial som åklagaren hårt håller i.
Om inte åklagaren inför den nya förhandlingen släpper på handlingar så kan man verkligen undra vad de vill dölja.

Ska bli spännande att se hur akt 3 blir och hur åklagaren bemöter de tomrum utifrån bristande förundersökning.
Försvaret har all rätt att ifrågasätta utredningen och åklagarens påståenden som saknar faktaunderlag.

Det finns iaf inget teknisk bevis som SKL analyserat som binder FS till brottet.

Inget tekniskt.
Kvar finns 33 alt.gm man påstår sig kollat. Förra gången var de dussinet. Vem vet, om det blir fler rättegångar kanske man kommer upp i över 50 ?
Vad hjälper det om mail eller firmamobil inte är kollad ?
Eller Hollandspåret. Man kanske gör en PÅK och säger "det finns inte" ?

Vittnet LJ och 2 andra observationer om bilar som är tunnare än is lär inte klargöra ett skit.

Den här utredningen är inte ens halvfärdig. Den är helrutten.
.
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2013-11-19 kl. 23:39.
Citera
2013-11-19, 23:28
Bannlyst
Citat:
Som jag skrev; 10 staropramen är mer än en kvarting. Vad säger att FS inte drack i antal om tio? Hans kropp/hjärna lär inte känna skillnad på öl/brännvin i detta stycket. Så ej heller humöret. Kvarting som kvarting. PANG!

Jaha, så åklagaren skall bevisa att FS druckit 10 öl utan ens lyft på flaskorna ?
Hur skall det gå till ?
Klanteri som klanteri.
Citera
2013-11-19, 23:28
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
FS alkoholvanor, med utgångspunkt från bilderna, är naturligtvis något jag tycker borde lyftas fram i rättegången. Det skulle vara intressant om FS stod fast vid sin linje att han inte dricker alkohol. Jag inbillar mig att FS slår i underläge i detta stycke. Ännu en lögn vore inte annat än besvärande för FS redan punkterade "sak".

Oj då. Har du någon bild på dig själv hållandes ett glas med berusnigsmedlet alkohol? Om så är fallet, kan utefter det då avgöra din alkolkonsumtion?

Nu har/hade FS ett nytt liv, med en ny kvinna. Vad han som var för honom normalt i hans leverne under tiden med Marina är mer relevant än vad han gör nu... Tycker du inte?
Citera
2013-11-19, 23:52
Bannlyst
Såg ni bilderna på Veckans Brott, mordet på Kennedy, skott nr.3 ?

Där får man en känsla om hur mycket blod, mjukdelar och ben som skickas iväg.
Förvisso höghastighets ammo, men i fallet M gick kulan in/ut genom ögat och undvek en passage genom skallbenet.

Det är faktiskt otroligt att man inte fann något spår efter blodstänk i rummet.
Inget spår efter städning heller.
Oförklarligt som teknikern sade i rätten.

Man undrar om de ens var inne i rummet under BPU ?
Citera
2013-11-19, 23:54
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Du tänker på ditt sätt och skriver därefter. Men det finns inget i utredningen som intresserat sig för ölburkar som funnits vid huset och jag håller med att det saknar all betydelse.

Polis borde istället intresserat sig för ölburken/ölburkarna som fanns vid kläderna som hittades vid rastplats och kolla fingeravtryck på dom, om de nu ska vila sig på L.J:s vittnesmål om den flaxiga strumplöse kalsongmannen. Men det verkar inte vara av intresse för polis trots L.J:s iaktagelser.
Den ölburken vid rastplats borde väl vara mer intressant...eller vad tycker KT som spekulerar vilt?
Citera
2013-11-20, 00:00
Medlem
Grandiosos avatar
Döden i Spekeröd

Jag tror Marina hade fasansfulla ögonblick innan livet tog slut för henne.
För jag tror nämligen att hon var vaken när det hände.

In i hennes sovrum stiger en påverkad, djupt frustrerad, hatisk person med en pickadoll
i näven. Gärningen som ska äga rum sker i berått mod.

Mördare och det blivande offret ser varandra i ögonen. En oerhörd skräck och dödsångest
har gripit tag om den liggande kvinnan. Hon inser ju vad som är på gång.
Läser den mordiska avsikten hos mannen som står strax intill hennes säng och blir så
förlamad av skräcken att hon varken förmår yppa nånting eller röra på några lemmar.
Hon förstår att hon är bortom all hjälp. Den man som står i begrepp att vilja döda henne
låter röja en sån ondskefull beslutsamhet att något förbarmande att vänta ter sig uteslutet.

Det finns ingen väg ut ur det här fasansfulla. Hon kommer att dö. Insikten får hjärtat
att banka något alldeles våldsamt i bröstkorgen.

Den obeveklige mannen riktar in sig. Nu är det snart sluttjatat om alla hans tillkortakommanden.
I så mycket. Sexuellt, socialt, i allt. Nu jävlar har han fått nog en gång för alla...

Och inte ett ögonblick darras det på avtryckarfingret. Han stirrar kallt den han ska döda
en sista gång i ögonen, helt uppspärrade nu, fyllda av bottenlös skräck.
Närmare med vapnet. Han vill sätta skottet på ett speciellt ställe, han vill göra det riktigt
djävulskt. Så skjuter han. Och förvånas lite över kraften som utvecklas, hur han rycks
tillbaka något i skottögonblicket, men det hamnar ungefär där han hade tänkt sig.

Nu har han dödat. Hans värnlösa offer har inget hjärta som slår längre.
Nu finns där ingen skräck som fyller rummet och verkligheten längre. Nu finns där bara
död, blod, så mycket blod, och ett liv som är för evigt slut.

Den som valde att döda en annnan människa studerar några ögonblick sitt blodiga verk
och återvänder sedan helt lugnt, helt oberörd ner till sina öl och sitt röka.

Döden slog till plötsligt en sommarnatt ute på en svensk landsbygd nådens år 2010
och den här gången gestaltade den sig på intet annat sätt än som en regelrätt avrättning.
Utförd av en samvetslös gärningsman. Utan minsta ånger efteråt.

Ett sällsynt vidrigt mord som nu äntligen ska få sin definitiva avslutning med en
dömd förövare som länge nog gäckat rättvisan.
Det är ridå ner för denne. Det är snart över. Dags att sona. I en herrans massa år.
Senast redigerad av Grandioso 2013-11-20 kl. 00:36.
Citera
2013-11-20, 00:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Du tänker på ditt sätt och skriver därefter. Men det finns inget i utredningen som intresserat sig för ölburkar som funnits vid huset och jag håller med att det saknar all betydelse.

Polis borde istället intresserat sig för ölburken/ölburkarna som fanns vid kläderna som hittades vid rastplats och kolla fingeravtryck på dom, om de nu ska vila sig på L.J:s vittnesmål om den flaxiga strumplöse kalsongmannen. Men det verkar inte vara av intresse för polis trots L.J:s iaktagelser.
Den ölburken vid rastplats borde väl vara mer intressant...eller vad tycker KT som spekulerar vilt?

Ja, eller så här:
P: Så du såg en man utan strumpor och skor ?
LJ: Ja.
P: Och här ligger det strumpor och skor, äsch de skiter vi i.
P: Så du skulle känna igen personen om du fick se en bild på honom ?
LJ: Ja.
P: Äsch de hoppar vi över, kaffe på BK, utredningen bjuder !

Man undrar hur det gick till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in