2013-11-19, 20:30
Medlem
bartrams avatar
Minst 5 minuter som jag skrev ovan är mer precist " 6,7 kanske 8 minuter" (samma källa). Det är rätt stor diskrepans mellan dina 2 minuter och 6-8 minuter. Kan man minnas så fel?. Jag lutar alltså åt att IM sett två personer under åtminstone ett 6 minutersintervall.
Kan vi synka detta med när AB först kan ha sett GM med utgångspunkt från dennes bekantas bankomatuttag vid Skandia -antaganden (kunskap) om hur länge AB väntar innan han går tillbaka mot Dekorima. Hamnar vi ett moras av osäkerheter/antaganden?. Ett problem är väl att de olika bankomaterna inte nödvändigtvis sinsemellan måste vara synkade
Citera
2013-11-19, 20:45
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bartram
Minst 5 minuter som jag skrev ovan är mer precist " 6,7 kanske 8 minuter" (samma källa). Det är rätt stor diskrepans mellan dina 2 minuter och 6-8 minuter. Kan man minnas så fel?. Jag lutar alltså åt att IM sett två personer under åtminstone ett 6 minutersintervall.
Kan vi synka detta med när AB först kan ha sett GM med utgångspunkt från dennes bekantas bankomatuttag vid Skandia -antaganden (kunskap) om hur länge AB väntar innan han går tillbaka mot Dekorima. Hamnar vi ett moras av osäkerheter/antaganden?. Ett problem är väl att de olika bankomaterna inte nödvändigtvis sinsemellan måste vara synkade

http://www.itdemokrati.nu/page36x.html

Om du läser Paul Johanssons förhör den sjunde april med Helena Lähde berättar hon om att en man står och tar ut pengar i bankomaten när hon, Susanne Larsson och Rolfart stiger ur bilen.

HL berättar också om att hon hör skotten när hon slår sin kod . Tar du tiden mellan dessa uttag så får du fram tidsrymden som åtgår från Inge Morelius släpper av sina passagerare till dess skotten faller.
Citera
2013-11-19, 23:23
Medlem
hehehos avatar
Hmmm... En grov skiss igen... kommentarer emottages tacksamt... massor av sakfel att justera...

http://www.youtube.com/watch?v=1N7YDhTDGAQ
Citera
2013-11-20, 02:58
Medlem
ieshos avatar
Jag har också gjort en film, som ska visa hur vittnenas iakttagelser samverkar.
http://youtu.be/JWxQkazQOww
Ska försöka synkronisera med LAC-bandet och förtydliga så småningom. Tyvärr försvinner klockan i nedre vänstra hörnet om man har fullskärmsläge, i varje fall på min dator.
Senast redigerad av iesho 2013-11-20 kl. 03:02.
Citera
2013-11-20, 08:11
Medlem
styrlunds avatar
När en demokratisk vald ledere mördades sluter folket slltid upp bakom ideérna han stod för. I OP's fall blev det så att socialdemokraterna vann efterföljande val på hans martyrskap.
Samma sak hände när JFK sköts, LBJ tog över förde USA in i Vietnam.
Så när man tittar på vilka som skulle tjäna på ett martyrskap av Palme, måste man titta på vilka personer som tog ett steg upp inom socialdemokraterna efter mordet. Man måste även titta på vilka kursändringar partiet tog och vilka som tjänade på dessa.
Alla andra teorier är kulisser och villospår.
Citera
2013-11-20, 08:44
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
När en demokratisk vald ledere mördades sluter folket slltid upp bakom ideérna han stod för. I OP's fall blev det så att socialdemokraterna vann efterföljande val på hans martyrskap.
Samma sak hände när JFK sköts, LBJ tog över förde USA in i Vietnam.
Så när man tittar på vilka som skulle tjäna på ett martyrskap av Palme, måste man titta på vilka personer som tog ett steg upp inom socialdemokraterna efter mordet. Man måste även titta på vilka kursändringar partiet tog och vilka som tjänade på dessa.
Alla andra teorier är kulisser och villospår.

Fast även om det sker en uppslutning nationellt, eller tom en internationell helgonförklaring, så kan man ändå tjäna på att en person med: stark vilja med egna idéer och personliga kontakter , försvinner (tex kärnvapenfrizon norden, alliansfria stater, tredje vägen, rättspatos, pro-palestinsk...)
Citera
2013-11-20, 09:43
Medlem
OPK123s avatar
Finns det någon polis, som varit uppe för diskussion gällande MOP, som är född 1945, 1946 eller 1947?
Citera
2013-11-20, 10:12
Medlem
GarryCopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Hmmm... En grov skiss igen... kommentarer emottages tacksamt... massor av sakfel att justera...

http://www.youtube.com/watch?v=1N7YDhTDGAQ
Det är den officiella bilden du redogör, den är jag inte så klar över att det gått till på det viset. Ska du fatta den här skissen måste du vara insatt, och är du insatt så har skissen i sig inget större värde. Hade du stannat upp inför varje nytt skeende och förklarat vad som händer, antingen genom ljud eller text, alltså enligt den officiella bilden. Så ger det mer framför allt för den oinvigde. Men lite kul är det ändå att se dina jävla prickar röra sig och veta vad som föreskrivs.
Citera
2013-11-20, 10:57
Medlem
MrBigguss avatar
Efter att ha läst allt i denna tråd, och mycket mer om MOP, är det en sak som förvånar mig:
Anti Asvan, vittnen har pekat ut denne man som "Dekorima mannen". Vittnena är ju de två finskorna. Vore inte det mest logiska att lägga fokus på denna avskyvärda man? Vad är problemet med dessa vittnesmål?
Citera
2013-11-20, 11:04
Medlem
GarryCopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBiggus
Efter att ha läst allt i denna tråd, och mycket mer om MOP, är det en sak som förvånar mig:
Anti Asvan, vittnen har pekat ut denne man som "Dekorima mannen". Vittnena är ju de två finskorna. Vore inte det mest logiska att lägga fokus på denna avskyvärda man? Vad är problemet med dessa vittnesmål?

Problemet är att finskorna far med osanning.
Citera
2013-11-20, 11:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrBiggus

Problemet är att de aldrig har pekat ut Anti Avsan, som förövrigt inte pratar finska.
Citera
2013-11-20, 11:44
Medlem
heheho och iesho

Det är inte utan att man blir imponerad av ansträngningarna som görs. Jag finner ieshos arbetssätt tydligare och skulle önska att även heheho anammar detta arbetssätt. Sedan tycker jag att en kodnyckel behövs t, ex runda, kvadratiska triangulära olikafärgade dottar för, offer, (rörliga) vittnen, poliser, polisbilar, bilar, WT´s osv osv. Kodnyckeln kan finnas i ett separat dokument om det är svårt att få in det i samma bild. Kanske kan man ha siffror i dottarna för referenser.

Jag ser klockan i iesho´s utgåva - absolut föredömligt!

2D är definitivt tydligare.

Keep up the good work! Jag har sagt det tidigare - intelligensen utanför PU-rummet är vida större!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in