2013-11-19, 12:05
Medlem
ThordOlavssons avatar
Åtal sker nästa vecka, dvs någon dag 26-29 november. Men inte 25 som tidigare meddelats. Rättegång vecka 50 och 51 med fem dagar i rätten.

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2544104-aklagare-han-kommer-atalas-
Citera
2013-11-19, 12:39
Medlem
Tomatos avatar
Skönt att packboxen klart kunde knytas till brottet så här i grevens tid.
Det ska bli intressant att få läsa i fup om den även kunde knytas till bp2 på något sätt.
Jag vill ju ha det till att boken och lakanet låg i den.
Citera
2013-11-19, 12:45
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollet2000
Vad Cliff gör idag är ganska ointressant i detta sammanhang.

Frågan är snarare vad Cliff gör när AJ är en fri man. Troligtvis om 6-10år.

Citat:
Ursprungligen postat av Lurituri
Om jag vore Cliff skulle jag se till att AJ fick specialbehandling första dan ute i frihet. Det verkar väl troligt att det är han som tagit Idas liv - och som förälder skulle man ha väldigt svårt att låta bli att nita till sitt barns mördare rejält! Tiden får utvisa. Allt tar sån tid i en mordutredning - personligen kan jag knappt vänta tills det jävla kräket som gjort detta får sitt straff!

Vad är det i den här tråden som gör att så många påtalar om vad Cliff ska göra med AJ? Det verkar som att många försöker påverka honom indirekt. Jag hoppas verkligen inte att han är så korkad att han tar saken i egna händer. Det räcker väl med det som denna familj redan belastats med.

Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Åtal sker nästa vecka, dvs någon dag 26-29 november. Men inte 25 som tidigare meddelats. Rättegång vecka 50 och 51 med fem dagar i rätten.

Det är skönt att det äntligen blir ett avslut.
Citera
2013-11-19, 13:33
Medlem
lasse-luss avatar
Bodde granne med den här dåren "Morot" när jag växte upp, hoppas han låses in för gott
Citera
2013-11-19, 13:58
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det ska bli intressant att få läsa i fup om den även kunde knytas till bp2 på något sätt.
Jag vill ju ha det till att boken och lakanet låg i den.

Boken, örngottet, kläderna, saken han dunkade Ida i huvudet med så det lät som dunsar hos grannarna och en kniv, allt tror jag låg i packboxen. Jag tror han dunkat Ida rejält hårt i huvudet och sedan stuckit henne med kniv i halsen. Hamrandet på huvudet tror jag inte kan ha gett så mycket blodförlust, i synnerhet inte om föremålet har rundade hörn. Att han dunkat Ida i huvudet med ett föremål är en hypotes liksom förmodan om knivanvändning.
Citera
2013-11-19, 16:45
Medlem
Decrypters avatar
Citat:

Att boxen hittades vet vi ju, men hur vet du att den "klart kan knytas till brottet"?
Senast redigerad av Decrypter 2013-11-19 kl. 16:50.
Citera
2013-11-19, 17:23
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Decrypter
Att boxen hittades vet vi ju, men hur vet du att den "klart kan knytas till brottet"?
Det hade TH sagt till radio P4 jönköping som haft det varje timma i lokalnyheterna.
Citera
2013-11-19, 17:26
Medlem
Citat:
Det hade TH sagt till radio P4 jönköping som haft det varje timma i lokalnyheterna.

Kul! Måste vara blodspår. AJ är kokt!
Citera
2013-11-19, 18:06
Medlem
Citat:
Boken, örngottet, kläderna, saken han dunkade Ida i huvudet med så det lät som dunsar hos grannarna och en kniv, allt tror jag låg i packboxen. Jag tror han dunkat Ida rejält hårt i huvudet och sedan stuckit henne med kniv i halsen. Hamrandet på huvudet tror jag inte kan ha gett så mycket blodförlust, i synnerhet inte om föremålet har rundade hörn. Att han dunkat Ida i huvudet med ett föremål är en hypotes liksom förmodan om knivanvändning.

Så du tänker att AJ kört till DB med hojen och de har bränt sakerna tillsammans och därefter har han kört till Jönköping och lämpat packboxen?
Citera
2013-11-19, 19:17
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimperk
Så du tänker att AJ kört till DB med hojen och de har bränt sakerna tillsammans och därefter har han kört till Jönköping och lämpat packboxen?

Jag tror att AJ lämnat brottsplatsen på MC under natten efter att ha lagt de främsta bevisen i packboxen. Därefter tror jag att innehållet i packboxen har förts till DB. Meegamind anser att AJ kontaktat DB och FH genom att resa dit med MC direkt efter mordet. Jag tror det är fullt möjligt. AJ säger själv att han kört MC till Jönköping och han har blivit iakttagen på den efter mordet. Så visst har AJ fört packboxen till Jönköping och dumpat den vid för oss okänd tidpunkt. Om AJ varit med att elda sakerna vet jag inte. Däremot är det rimligt att DB är med och grejar på sin egen bakgård. Detta är ingen dramatisk teori. Örngottet, boken och tröjan är ju där och måste ha förts dit och något måste ha solkat ned packboxen. Örngottet hör hemma i en MC och inte hos FH som många tror, för FH har mörkare gardiner*. Boken är sannolikt AJs och den bör ha legat i packboxen. Var jag anser att kniven fanns och eventuellt även föremålet som jag tror AJ hamrat Ida i huvudet med vill jag inte berätta.

* Man har felaktigt menat att FHs gardiner i hans ruckel i Salstad hör till samma set som örngottet.
Senast redigerad av ThordOlavsson 2013-11-19 kl. 19:35.
Citera
2013-11-19, 19:58
Medlem
Aha!
Du tänker att AJ kört till DB, lånat bilen och sen kört tillbaka och hämtat/dumpat kroppen själv? Och sen fått deras hjälp med att bränna bilen/ta sig från brandplatsen? Så DB och FH typ "Vi hjälper dig med bränderna men kroppen vill vi inte se!"?
Citera
2013-11-19, 20:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lasse-lus
Bodde granne med den här dåren "Morot" när jag växte upp, hoppas han låses in för gott
Skvallra gärna!

Citat:

Ser man på, får vi hoppas åklagarn har på föttera då.
Hur vanligt är det att man tar in och häktar di andre misstänkta nu när en tidsram är fastslagen?
I fängelse skall di vid en fällande dom ju...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in