2013-11-14, 21:11
Medlem
– Nytt fynd intressant i utredningen

Kan bli ett viktigt bevis för att fälla 36-åringen för mordet på tvåbarnsmamman i Trollhättan

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17843054.ab
Citera
2013-11-16, 15:15
Medlem
ThordOlavssons avatar
Precis som Analstocken säger skall man vara noga med vad som är teori och fakta. Kniv som rimligt mordvapen tror jag nämns av någon lågpostare i tråden redan den 3 juli eller omkring där. Mycket talar för att det är just kniv som använts.

Min hypotes har från mitt första inlägg varit att en kniv använts som mordvapen och att den lämnat mordplatsen i AJs packbox. Efter mycket funderande över resvägar tog jag mig idag till en plats där det verkar som om Farbror Björk varit och plockat upp något de tyckte var intressant. Jag tror därför nu att Fabror Björk plockade upp mordvapnet några dagar innan Ida hittades.

Så för min del är det nu slutfunderat i detta fallet. Hjälmen tror jag inte ger något. AJ har givetvis varit noga med blodspår och packboxen kan givetvis bli nedblodad om det ligger blodiga kläder och kniv i den, men hjälmen bör han rimligtvis ha lyckats hålla ren. Att han skulle ha fått blod i håret tror jag mer vore rimligt om det hela varit en B-film, men i verkligheten tror jag inte det sprutar blod på det viset.
Citera
2013-11-16, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Precis som Analstocken säger skall man vara noga med vad som är teori och fakta. Kniv som rimligt mordvapen tror jag nämns av någon lågpostare i tråden redan den 3 juli eller omkring där. Mycket talar för att det är just kniv som använts.

Min hypotes har från mitt första inlägg varit att en kniv använts som mordvapen och att den lämnat mordplatsen i AJs packbox. Efter mycket funderande över resvägar tog jag mig idag till en plats där det verkar som om Farbror Björk varit och plockat upp något de tyckte var intressant. Jag tror därför nu att Fabror Björk plockade upp mordvapnet några dagar innan Ida hittades.

Så för min del är det nu slutfunderat i detta fallet. Hjälmen tror jag inte ger något. AJ har givetvis varit noga med blodspår och packboxen kan givetvis bli nedblodad om det ligger blodiga kläder och kniv i den, men hjälmen bör han rimligtvis ha lyckats hålla ren. Att han skulle ha fått blod i håret tror jag mer vore rimligt om det hela varit en B-film, men i verkligheten tror jag inte det sprutar blod på det viset.
Hur det ligger till med mordvapen får vi snart veta,kniv eller trubbigt våld mot huvudet
syns nog tydligt även efter lång tid. Snart kommer Fuppen då får många av frågorna svar.
Citera
2013-11-16, 20:52
Medlem
Cocinellas avatar
Najs att det börjar dra ihop sig.

Men vi vill inte se nån ny M*ts "friterade räkan" A*m, den här gången hoppas jag verkligen rätt person döms för vad vederbörande gjort.

Sen att jag med största sannolikhet kommer att reta upp mig på att det utdöms för kort straff är en annan femma, det är ju i det närmaste gratis att ta livet av någon i Sverige tyvärr.

Ni som besitter lite kunskap, tror ni vem som helst kommer att släppas in under rättegången?
(nä, jag har inte för avsikt att närvara utan undrar ändå.)
Citera
2013-11-16, 20:56
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella

Men vi vill inte se nån ny M*ts "friterade räkan" A*m, den här gången hoppas jag verkligen rätt person döms för vad vederbörande gjort.

Sen att jag med största sannolikhet kommer att reta upp mig på att det utdöms för kort straff är en annan femma, det är ju i det närmaste gratis att ta livet av någon i Sverige tyvärr.

Ni som besitter lite kunskap, tror ni vem som helst kommer att släppas in under rättegången?

Det är en gammal princip att rättegångar skall vara offentliga. Att häktningsförhandlingarna inte är det beror på förundersökningssekretess. Sedan kan rättegångar vara stängda med hänsyn till närvarande offer eller åtalades låga ålder. Inga sådan saker föreligger här så det är nog bara att komma.
Citera
2013-11-16, 20:56
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella

Det har jag svårt att tro att någon kommer att hävda att han har kidnappats av kineser, men vem vet.

Det sker sällan att dörrarna stängs annat än tillfälligt vid rättegångar. Det sker i stort sett bara vid sexbrott och brott mot rikets säkerhet. Den här kommer med största sannolikhet att vara öppen. Men om det finns sittplatser till alla som vill vara med, det är en annan fråga.
Citera
2013-11-16, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trollet2000
Då får han gömma sig för Cliff.
sammanhang.

NÄ inte för Cliff!!
Han sitter fast klistrad uppe hos sitt ex i värmland och får inte gå ut pga att hon är så extremt svarsjuk, så han lär inte hinna till någon förhandling. De sitter och slänger ut låtar på fb som typ...sup dig full så blir du snygg. Jävla dålig respekt att visa just nu i detta sammanhang
Citera
2013-11-17, 04:14
Medlem
Imonlysixteens avatar
Har det kommit några exakta datum för rättegång? Funderarpå att lösa in några kompdagar s.as
Citera
2013-11-17, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson

. Citera dig själv från när du sa kniv första gången då. Jag hittar inte det. Och jag tror inte kniv använts. Anal-Kalle har syrateorier som är lika sannolika
Citera
2013-11-17, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trollet2000
Då får han gömma sig för Cliff.

Citat:
Ursprungligen postat av kekfakee
sammanhang.

NÄ inte för Cliff!!
Han sitter fast klistrad uppe hos sitt ex i värmland och får inte gå ut pga att hon är så extremt svarsjuk, så han lär inte hinna till någon förhandling. De sitter och slänger ut låtar på fb som typ...sup dig full så blir du snygg. Jävla dålig respekt att visa just nu i detta sammanhang

Vad Cliff gör idag är ganska ointressant i detta sammanhang.

Frågan är snarare vad Cliff gör när AJ är en fri man. Troligtvis om 6-10år.
Citera
2013-11-17, 12:06
Medlem
Om jag vore Cliff skulle jag se till att AJ fick specialbehandling första dan ute i frihet. Det verkar väl troligt att det är han som tagit Idas liv - och som förälder skulle man ha väldigt svårt att låta bli att nita till sitt barns mördare rejält! Tiden får utvisa. Allt tar sån tid i en mordutredning - personligen kan jag knappt vänta tills det jävla kräket som gjort detta får sitt straff!
Citera
2013-11-17, 20:39
Medlem
Vänersborgares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imonlysixteen
Har det kommit några exakta datum för rättegång? Funderarpå att lösa in några kompdagar s.as

Nej. Först måste någon bli åtalad för brottet, efter det misstänker jag att det dröjer flera veckor innan det blir rättegång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in