2013-11-19, 14:15
Medlem
Greatheftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dagsvag
Hej, tänkte besvara din fråga, också för att själv se så jag gör rätt på en sådan.

35. Börja med att märka ut vilka av alternativen som är timmerstugor. Verkar som man kan stryka visthusboden direkt(stolpvirke). Då återstår 3 alternativ. Dessa 3 alternativen är väldigt olika i storlek. En lada på 40m² låter orimligt litet. Så valet står mellan drängstugan och vedboden.

Nu finns det också möjlighet att använda linjal eftersom kartan kommer med en måttstock så jag antar att man måste kunna förlita sig på det också. Mitt ögonmått säger att drängstugan är för stor så jag hade svarat vedboden.

36.
A. Falskt. norr pekar nedåt på kartan.
B. Sant
Onödigt att fortsätta. spara tiden istället. 2 alternativ kan inte vara sanna. Men för sakens skull.
C. Falskt. Längst ner på kartan är svinhuset av timmer daterat 1913.
D. Vet inte om stolpvirke innebär bräder, men vi har redan ett sant påstående och det finns ingen sådan byggnad, så detta är också falskt.
Svaret är därför B.

37. Ritade vägen som beskrevs.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/16029672/dtk3h2.gif
Bara att mäta med linjal. kan inte uppskatta den på ett korrekt sätt tror jag inte, men hade jag chansat, skulle jag valt 140m.

Hoppas jag har rätt och att det hjälper.
Tackar! Var precis detta svaret jag var ute efter!
Citera
2013-11-19, 14:44
Medlem
1,55; precis vad jag räknat till. Jämndålig över alla delar förutom ord som sket sig rejält med sju fel...

Helvete, hoppas verkligen många schabrak ska gestaltas i de alpinistiska dlarna som föreskrivs i den utbildning jag tänkt mig...

Hade det inte varit bättre om ord-delen byggde på ord som ofta förekommer i kurslitteratur?
Citera
2013-11-19, 14:47
Medlem
Boblovebudss avatar
Fin höjning från 1,15 till 1,65, och det är man glad för.
Kanske inte riktigt hör hemma här men tror ni det räcker till industriell ekonomi på kth, lth eller chalmers?
Citera
2013-11-19, 14:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Boblovebuds
Fin höjning från 1,15 till 1,65, och det är man glad för.
Kanske inte riktigt hör hemma här men tror ni det räcker till industriell ekonomi på kth, lth eller chalmers?
Det finns en tråd för spekulationer om antagning. Men om jag inte missminner mig har det krävts 1.7 för indek, åtminstone på Chalmers.

ORD-delen - varför ska det endast förekomma ord från kurslitteratur?
Citera
2013-11-19, 14:55
Medlem
67/80 kva, 55/80 verb = 1.60

Citera
2013-11-19, 15:26
Medlem
speedcolas avatar
Lite nyfiken på om någon satt relativt lågt på sitt första försök och sedan höjt sig rejält därefter. Hur gjorde ni då?
Citera
2013-11-19, 15:45
Medlem
Mikronesiens avatar
Tusan! Tydligen gjorde jag någon överföring fel till orangea pappret. Har suttit hela veckan och väntat spänt på huruvida jag faktiskt skulle få 80/80 på KVA. Blev "tyvärr" bara 79.
Citera
2013-11-19, 15:56
Medlem
dafuqups avatar
Fan va ont det gör att ha ett papper på att man är dum i huvudet.

Fuck detta.

Citera
2013-11-19, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greathefty
Tackar! Var precis detta svaret jag var ute efter!

Pinsamt. hade fel på precis allt ju...

Läste fel! De frågade efter ladan, inte ladugården!
Så det var ju alltså att den senaste daterade byggnaden som var byggd av bräder som är sant.

Mina uppskattade siffror stämde inte heller.
Citera
2013-11-19, 16:04
Medlem
Sven-Dufva1s avatar
Blev 1,90, precis som jag trodde. Jag är väl helt nöjd, men stör mig som fan på att jag fick hjärnsläpp och missade att en peang är en klämma och därmed hamnade 1 p från 2,0 på den verbala delen och 1,95 totalt.
Citera
2013-11-19, 16:06
Medlem
Detets avatar
Vad är det för fel på skiten, är det överbelastat? Får ju inget mail om inloggningen.
Citat:
Ursprungligen postat av dafuqup
Fan va ont det gör att ha ett papper på att man är dum i huvudet.

Fuck detta.

Haha
Citera
2013-11-19, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Det finns en tråd för spekulationer om antagning. Men om jag inte missminner mig har det krävts 1.7 för indek, åtminstone på Chalmers.

ORD-delen - varför ska det endast förekomma ord från kurslitteratur?

HP är ju ett test på hur pass förberedd man är inför universitetet. Så att samma ord förekommer på HP som i kurslitteratur borde väl inte vara så konstigt. Så tänker jag iaf...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in