2013-11-19, 10:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 888poker
Min åsikt är att Fidde från början har haft målet att skylla över mordet på någon annan. Därför placerar han sig själv på kyrkogården och nämner Marinas alla kontakter och resor.

Det vore idiotiskt om han omedelbart lagade hålet och böt ut madrasserna för det skulle inte någon annan hinna göra. Han är väl smartare än dig. Jag har ingen annan förklaring.

Så då ger du inte mordet någon annan möjlighet än att det skedde 27/28e ?
Citera
2013-11-19, 10:28
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Och FS visste hur ett satans jävla utmärkande och signalerande kulhål ser ut, enligt dig? Om han var GM hade hålet lyst som en fyrbåk på väggen, i hans ögon.

Inte mer än vad ett nyspacklat hål skulle ha lyst. Lycka till med att få exakt samma färg som den övriga träpanelen har fått genom år av solljusexponering.

Dessutom är det rätt väl belagt att FS har kunnat googla på det mesta så varför inte kulhål:
http://www.google.se/imgres?start=325&sa=X&biw=1239&bih=930&tbm=isch&tb nid=kOV5wfFvvJKl2M:&imgrefurl=http://www.runnersworld.se/blogs/andersforselius/challis-idaho-varldens-enda-diagonala-overgangssta.htm&docid=HKqqRLHkWDFeOM&imgurl=http: //www.runnersworld.se/cldocpart/33511.jpg&w=1024&h=680&ei=bSyLUrCgKIWB4ATMj4DoDw&z oom=1&ved=1t:3588,r:32,s:300,i:100&iact=rc&page=13 &tbnh=176&tbnw=265&ndsp=29&tx=128&ty=99

Eller "bullet hole in wood" för lite fler träffar:
https://www.google.se/search?q=kulh%C3%A5l&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa =X&ei=GiyLUvdY07DhBIP0gfAB&ved=0CC0QsAQ&biw=1239&b ih=930#q=bullet+hole+in+wood&tbm=isch

Inte särskilt svårt att klura ut från detta att det hål som finns/fanns i Spekeröd inte alls är så iögonfallande som varande ett kulhål.
Citera
2013-11-19, 10:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Så då ger du inte mordet någon annan möjlighet än att det skedde 27/28e ?

Hur resonerar du själv? Är det logiskt att tro att Marina sköts i sängen när hon skulle sova? En hel dag och kväll ska passera med uteblivna aktiviteter. Nej jag tror inte på det.
Citera
2013-11-19, 10:47
Bannlyst
Citat:
Hur resonerar du själv? Är det logiskt att tro att Marina sköts i sängen när hon skulle sova? En hel dag och kväll ska passera med uteblivna aktiviteter. Nej jag tror inte på det.

Vadå uteblivet ?
Hon har hämtat pengar, SMSat, besökt en dejt i Lkp.
Dessutom SMSat FS dagen efter.
Citera
2013-11-19, 10:52
Bannlyst
Citat:
Vadå uteblivet ?
Hon har hämtat pengar, SMSat, besökt en dejt i Lkp.
Dessutom SMSat FS dagen efter.

Uteblivna aktiviteter på den plats M då ska ha befunnit sig. Varför lämnade inte mobilen Spekeröd? Är det logiskt att tro att M var i en annan stad helt utan att lämna spår medan mobilen lämnade spår därhemma?
Citera
2013-11-19, 10:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Han gjorde uttaget mitt framför näsan på folk därför att det är något normalt. Men han köpte inte väggspackel för att det väcker misstankar. Är det så du tänker?

Det är ganska enkelt. Fidde behöver bara tänka det jag inte hinner göra under denna natt måste jag låta vara om jag ska ha möjlighet att skylla på någon annan.
Citera
2013-11-19, 10:57
Bannlyst
Citat:
Uteblivna aktiviteter på den plats M då ska ha befunnit sig. Varför lämnade inte mobilen Spekeröd? Är det logiskt att tro att M var i en annan stad helt utan att lämna spår medan mobilen lämnade spår därhemma?

Hon kan varit i Lkp hela em, kväll och natt. Med mobilen.
Kommit hem och SMSat FS att han fick komma hem.

Det är ett mycket troligare scenario. Då får du med allt.

Eftersom FS inte varit hemma blir han svartsjuk på vad som kan skett medan han var borta.
Och skitsur över att få varit på kyrkogården när han inte behövde.
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2013-11-19 kl. 11:04.
Citera
2013-11-19, 11:10
Bannlyst
Citat:
Hon kan varit i Lkp hela em, kväll och natt. Med mobilen.
Kommit hem och SMSat FS att han fick komma hem.

Det är ett mycket troligare scenario. Då får du med allt.

Eftersom FS inte varit hemma blir han svartsjuk på vad som kan skett medan han var borta.
Och skitsur över att få varit på kyrkogården när han inte behövde.

Om M kunde be Fidde hålla sig borta utan att han protesterade så skulle det ha funnits spår från hennes kontakt och deras planer i den aktuella staden. Det hade inte funnits skäl för henne att så noga dölja sin vistelse där. De finns inga samtal eller sms till någon person i Lköping. Ej heller mail eller annan nätkonversation.

Din logik stapplar. Varför be Fidde vara borta om hon själv inte skulle vara hemma?
Citera
2013-11-19, 11:14
Bannlyst
Citat:
Om M kunde be Fidde hålla sig borta utan att han protesterade så skulle det ha funnits spår från hennes kontakt och deras planer i den aktuella staden. Det hade inte funnits skäl för henne att så noga dölja sin vistelse där. De finns inga samtal eller sms till någon person i Lköping. Ej heller mail eller annan nätkonversation.

Din logik stapplar. Varför be Fidde vara borta om hon själv inte skulle vara hemma?

Det finns ett SMS som säger att hon är på väg till Lkp.
Några mail finns överhuvudtaget inte i utredningen, så den vägen är fullt möjlig.

Hon kan ändrat på sina planer medans FS var borta och sket i att meddela honom, precis som med syrran.

Din logik stapplar, M skickade ett SMS till FS den 29 runt 10.
Citera
2013-11-19, 11:18
Bannlyst
Citat:
Det finns ett SMS som säger att hon är på väg till Lkp.
Några mail finns överhuvudtaget inte i utredningen, så den vägen är fullt möjlig.

Hon kan ändrat på sina planer medans FS var borta och sket i att meddela honom, precis som med syrran.

Din logik stapplar, M skickade ett SMS till FS den 29 runt 10.

Fidde lämnade inte huset förrän sent på kvällen. Snarare fram på nattkröken. Om M via mail eller mer troligt via sms eller samtal innan dess skulle ha ändrat sina planer med kontakten skulle spår finnas. Varken dator eller mobil har använts i ett sådant syfte.

Fidde minns inget sms så någon viktig information har han inte sett.
Citera
2013-11-19, 11:24
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Min åsikt är att Fidde från början har haft målet att skylla över mordet på någon annan. Därför placerar han sig själv på kyrkogården och nämner Marinas alla kontakter och resor.

Det vore idiotiskt om han omedelbart lagade hålet och böt ut madrasserna för det skulle inte någon annan hinna göra. Han är väl smartare än dig. Jag har ingen annan förklaring.
Om han lagade hålet hade det troligen aldrig upptäckts, eller ens kunnat fastställas vara kulhål. Det hade tagits för en gammal väggskada.
Citat:
Det är ganska enkelt. Fidde behöver bara tänka det jag inte hinner göra under denna natt måste jag låta vara om jag ska ha möjlighet att skylla på någon annan.
Vadå, denna natt? Uttaget gjordes kl 11 på fm.
Citera
2013-11-19, 11:26
Bannlyst
Citat:
Fidde lämnade inte huset förrän sent på kvällen. Snarare fram på nattkröken. Om M via mail eller mer troligt via sms eller samtal innan dess skulle ha ändrat sina planer med kontakten skulle spår finnas. Varken dator eller mobil har använts i ett sådant syfte.

Fidde minns inget sms så någon viktig information har han inte sett.

Hur kan du veta att telefonen inte mailades med ?
Det gör alla.

Ja Marina åkte runt 14:30 från huset till sin dejt som hon mailat med. Så FS såg aldrig röken av henne, kanske möjligtvis röken av sin nyinköpta cb ?

FS kanske ljög om SMSet, registrerat är det i masterna iaf, han ville skapa sig ett tidsspann där han inte sett eller hört av M.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in