En äldre kvinna som saknade släktingar och andra närmare vänner utöver en person som hon ej haft kontakt med på många år skänker sina tillgångar på ca 5 miljoner kr till sverigedemokraterna. Nu skriver aftonbladet en artikel om det hela där den avlägsna släktingen som inte träffat kvinnan på ca 45 år beklagar sig över det hela och kallar det bisarrt.
Vad har ni för åsikter om det, ska man se det som ännu ett sätt att om möjligt ge negativ publicitet till SD och dess potentiella väljare?
Citat:
Den 87-åriga damen levde ensam, utan någon kontakt med sina grannar eller familj.
När hon dog skänkte hon sin lägenhet och besparingar, sammanlagt nästan fem miljoner kronor, till Sverigedemokraterna.
– Det här är en fullständigt bisarr historia, säger Moni*a Rasmus*en (c, s), kvinnans enda levande släkting.
[-----------------]
I en liten byrå bredvid sängen hittade Moni*as (c) make ett vitt kuvert. Inuti låg fasters sista vilja skriven med prydlig handstil:
”Vid mitt frånfälle vill jag att allt jag äger som återstår efter att begravnings- och övriga utgifter för dödsboet betalats går till Sverigedemokraterna, med nuvarande ordförande Jimmie Åkesson”.
Och:
”Jag tror att det blir en bra övernattningslägenhet”.
[----------------]
Enligt advokaten som sköter dödsboets uppdelning är lägenheten värd cirka fyra miljoner kronor.
Men bostadspriserna i det aktuella området överstiger i vissa fall 50 000 kronor per kvadratmeter.
Kvinnan har dessutom testamenterat 700 000 kronor som hon hade på banken till SD.
– I ett första testamente, som hon och hennes man skrev, står det att de vill lämna allt de äger till svensk blodtrycksforskning. Det tycker jag var en bättre idé, säger Moni*a Rasmus*en (c, s).
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17867102.ab