2013-11-19, 06:32
Moderator
v50s avatar
En äldre kvinna som saknade släktingar och andra närmare vänner utöver en person som hon ej haft kontakt med på många år skänker sina tillgångar på ca 5 miljoner kr till sverigedemokraterna. Nu skriver aftonbladet en artikel om det hela där den avlägsna släktingen som inte träffat kvinnan på ca 45 år beklagar sig över det hela och kallar det bisarrt.

Vad har ni för åsikter om det, ska man se det som ännu ett sätt att om möjligt ge negativ publicitet till SD och dess potentiella väljare?

Citat:
Den 87-åriga damen levde ensam, utan någon kontakt med sina grannar eller familj.
När hon dog skänkte hon sin lägenhet och besparingar, sammanlagt nästan fem miljoner kronor, till Sverigedemokraterna.
– Det här är en fullständigt bisarr historia, säger Moni*a Rasmus*en (c, s), kvinnans enda levande släkting.

[-----------------]

I en liten byrå bredvid sängen hittade Moni*as (c) make ett vitt kuvert. Inuti låg fasters sista vilja skriven med prydlig handstil:
”Vid mitt frånfälle vill jag att allt jag äger som återstår efter att begravnings- och övriga utgifter för dödsboet betalats går till Sverigedemokraterna, med nuvarande ordförande Jimmie Åkesson”.
Och:
”Jag tror att det blir en bra övernattningslägenhet”.

[----------------]

Enligt advokaten som sköter dödsboets uppdelning är lägenheten värd cirka fyra miljoner kronor.
Men bostadspriserna i det aktuella området överstiger i vissa fall 50 000 kronor per kvadratmeter.
Kvinnan har dessutom testamenterat 700 000 kronor som hon hade på banken till SD.
–  I ett första testamente, som hon och hennes man skrev, står det att de vill lämna allt de äger till svensk blodtrycksforskning. Det tycker jag var en bättre idé, säger Moni*a Rasmus*en (c, s).

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17867102.ab
Senast redigerad av v50 2013-11-19 kl. 07:09.
Citera
2013-11-19, 06:53
Medlem
Scipio-Scanias avatar
Att aftonblaskan försöker få detta till en skandal är inget annat än stor humor

Tycker följande är ganska så talande för en hel dels oförmåga att räkna ut både det ena och det andra: "Fasterns vurm för Sverige*demokraterna är svår att förstå för Monic* R*smussen. Hon växte ju upp i en socialdemokratisk familj. " No shit Sherlock, kanske just därför som hon vurmade för SD, för idag är S verkligen då inte det gamla S som många nuvarande SDare en gång röstat på.
Citera
2013-11-19, 07:03
Medlem
Halmbals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scipio-Scania
Tycker följande är ganska så talande för en hel dels oförmåga att räkna ut både det ena och det andra: "Fasterns vurm för Sverige*demokraterna är svår att förstå för Monic* R*smussen. Hon växte ju upp i en socialdemokratisk familj. " No shit Sherlock, kanske just därför som hon vurmade för SD, för idag är S verkligen då inte det gamla S som många nuvarande SDare en gång röstat på.

Precis vad jag också reagerade på.
Citera
2013-11-19, 07:08
Medlem
Bengrots avatar
Självklart så är det en artikel som är till för att ge negativ reklam för SD, det är ju idioten Kenan Habul som ligger bakom.

Aftonbladet har 3 - 4 hatartiklar om SD varje dag nu, som de dessutom frontar med på sin mobbarsajt. Det får de absolut göra men om de ska hålla på så här fram till valet så undrar jag om inte folk tröttnar och läser något annat istället.
Citera
2013-11-19, 07:39
Medlem
AlwaysAllIns avatar
AB fönekar sig inte en enda dag. De bevisar att de är maktens kreatur rakt igenom och hamrar ut mångkulturdiktaturens budskap varje dag. Kan de hitta gammalt skit om SD för att misskreditera dem så går det upp på första sidan i dagar. Någon MENA eller Subsaharisk individ som med 30+ knivhugg har hackat ihjäl någon liten blond snuppa kanske klarar sig en dag på löpet.

Det är bra djävla nog nu. Det är dags för en klart mycket mer sverigevänlig socialkonservativ inrikting som vårdar den generella välfärden och skyddar den svenska modellen samt skapar lite nationalkänsla igen.

Damen gjorde föredömligt rätt. Ett land som hon har byggt upp. Ett land som under stora delar byggts upp av gamla kloka sossar. Ett land som nu spottar på svensken, förringar svensken, kuvar svensken och anser att den dumfan bara skall bocka och buga för mångkulturdiktaturen.

Jag anser att damen var extremt förtänksam och större än vad vi många gånger vill ge svensken som individ. Trots att hon var på det absoluta slutet av sitt liv så tittade hon in i framtiden för Svea rike och tog ansvar för det som komma skall.
Mycket imponerande av den gamla damen att orka och vilja tänka längre för Sveriges väl och ve än 90% av Sveriges befolkning gjorde 2010.
Vi får hoppas att 2014 blir en sådan djävla spark i arslet på mångkulturdiktaturen så den mer eller mindre faller ihop.
Diktaturer som inte har någon som helst koppling i folksjälen brukar inte bli långvariga. Det är därför mångkulturdiktaturen försöker förstöra folksjälen, stoltheten över Sverige samt nationalkänslan, den är det största hotet mot mångkulturdiktaturen.

All respekt till den gamla damen som gjorde en fantastisk gärning. Hon agendasatte kampen mot mångkulturdiktaturen ännu tydligare och gav den ännu ett ansikte.
Nu hoppas jag att SD vårdar pengarna snyggt och använder dem offensivt inför valet 2014.

Mångkultur är kaos, svensk monokultur fungerar!

"Förvånad"
Senast redigerad av AlwaysAllIn 2013-11-19 kl. 07:42.
Citera
2013-11-19, 07:40
Medlem
Snapsvisas avatar
Oavsett anledning och orsak till varför den avlidne inte haft kontakt med sin brorsdotter så är valet av arvstagare fullt förståeligt.
SD är ju som alla vet ett parti som värnar om våra äldre och det Sverige som många av oss minns.
Att det är just Aftonbladet som tar tillfället i akt att rapportera om detta är inte heller konstigt, det är en festlig nyhet som gläder många.

Vore skoj att höra hur diskussionera gått kring rubriksättningen. Unga, arga män på landet funkar inte längre iaf.

RIP.
Citera
2013-11-19, 07:55
Medlem
Många äldre kvinnor gillar Sd men de unga har inte förstånd nog.

Att Aftonhoran försöker lägga sig i en äldre människas sista vilja är typiskt för den skittidningens hänsynslöshet. Att hon är död är inget skäl att försöka skandalisera henne.
Citera
2013-11-19, 07:56
Medlem
Ännu en reklamartikel för SD...denna gång ett riktigt pinsamt verk. Herregud..har inte AB fattat galoppen än ?????
Citera
2013-11-19, 08:00
Medlem
Jag tolkar vinklingen som att SD på något oförtjänt sätt vältrar sig i pengar på andras bekostnad. Men längre ner i texten smyger det sig ändå in lite kritik. Om än som en känga åt Moderaterna och Mp.
Citat:
”Åsa Romson och Fredrik Reinfeldt har ingen rätt att diskvalificera de röster som i valet 2014 kommer att läggas på Sverigedemokraterna”

Frågan kvarstår dock. Varför får inte gamla människor göra vad dom vill med sin pengar? Man lyckas inte visa att någon oegentlighet föregått handlingen?

Edit: (förtydligande)
Hur kan detta vara en nyhet? Om inget brott skett kränker man en människas sista vilja? Det borde vara etiskt oförsvarbart. Frågan är om fastern är så glad över denna publicering heller?
Senast redigerad av Sius 2013-11-19 kl. 08:11.
Citera
2013-11-19, 08:17
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sius
Jag tolkar vinklingen som att SD på något oförtjänt sätt vältrar sig i pengar på andras bekostnad. Men längre ner i texten smyger det sig ändå in lite kritik. Om än som en känga åt Moderaterna och Mp.

Frågan kvarstår dock. Varför får inte gamla människor göra vad dom vill med sin pengar? Man lyckas inte visa att någon oegentlighet föregått handlingen?

Edit: (förtydligande)
Hur kan detta vara en nyhet? Om inget brott skett kränker man en människas sista vilja? Det borde vara etiskt oförsvarbart. Frågan är om fastern är så glad över denna publicering heller?
Den saknar helt nyhetsvärde och publiceras enbart för att försöka smeta ned SD genom att insinuera någon form av oegentlighet och försöka upprätthålla pariastämpeln på SD.
Kampanjournalistik ala Vitryssland eller Nordkorea.
Citera
2013-11-19, 08:20
Medlem
Bennermanns avatar
Hedervärt. En kvinna som vart med och byggt upp Sverige till vad det är idag skänker sina surt förvärvade pengar för att bevare detsamma. Snacka om en osjälvisk generation. Sen försöker Aftonbladet ta hennes heder ifrån henne som den cancerbuld dom är, fy fan!
Citera
2013-11-19, 08:38
Medlem
Hade jag varit i Aftonbladets situation hade jag nog inte publicerat den där artikeln, eller så hade jag vinklat den betydligt mer. Som artikeln är utformat nu är den finaste reklam för Jimmie Åkesson och Sverigedemokraterna.

Hahaha ... nu har Aftonbladet börjat kasta tårta i ansiktet på sig själv. Smaklig måltid, era nyttiga idioter!

Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in