Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-11-18, 14:41
Medlem
Grymt avsnitt igen. Höll på att hoppa ur soffan när Martin såg Jens.
Jag tycker inte man riktigt fått veta ännu varför Lauras pappa inte ville att hon skulle gå till polisen. Kan det vara så att han är inblandad?
Citera
2013-11-18, 14:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tasapaino
Och en grej till:

Den som ger injektionerna har väl tagit tid med en vit iphone...och har man någonsin sett en scen med caroline utan en vit iphone?....

bra iaktagelse !!!
Citera
2013-11-18, 14:48
Bannlyst
Victoria kanske har Laura tillsammans med Stenberg, hon ljög om aborten och adopterade bort Laura till den nuvarande farsan?
Citera
2013-11-18, 14:50
Medlem
Jag tänkte också lite på it-tjejen när de pratade om it-företaget. Jag tycker inte att det vore så konstigt egentligen om Saga och martin fick ihop det, de förstår varandra, är lite sköra och "skadade" båda två och blir nog egentligen inte lyckliga med någon annan. Problemet som jag ser det är att om det ska bli en till säsong då tror jag inte man vill förstöra kemin mellan dem och låta dem "få varandra". Det skulle störa dynamiken, däremot kanske de blir ett par sista avsnittet i sista säsongen.
Citera
2013-11-18, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hektorjoa
Victoria kanske har Laura tillsammans med Stenberg, hon ljög om aborten och adopterade bort Laura till den nuvarande farsan?

Bra tanke!

Huu de e ju värsta inaveln i denna serie, men desto bättre
Citera
2013-11-18, 14:56
Medlem
Motherofthrees avatar
Citat:
bra iaktagelse !!!
Axel er mitt tips, er noe skurrig med han. Men samtidig føler jeg at det er en kvinne, assistenten til Caroline eller Caroline selv. Hvor har det vært så viktig å måle dosen? Dette er et bilde som det fokuseres på hver gang noen har ligget på den benken. Notert ned dosen hver gang, finner Saga og Martin dette på maskinen til Oliver? Fasiten ligger her, hva er det de har fått sprøytet inn. Eneste motivet her er slik jeg ser det, en eksplosiv kur som kan "kurere" sykdommen til Victoria. Vanskelig å tippe dette, blir spennende.
Citera
2013-11-18, 15:07
Medlem
Laura jobbade ju extra på Julians IT-företag. Vad hon egentligen jobbade med där har väl inte kommit fram, bara att hon senare fick ett vikariat i receptionen och på så vis blev inblandad. Det är väl inte orimligt att Axel varit med och fått in henne där på något sätt, kanske via det där säkerhetsföretaget? Han gillar ju i alla fall larm och övervakning. Nej Axel har jag inte släppt ännu, jag förstår inte hur manusförfattarna ska förklara hans konstiga beteende annars? Varför ville han inte ringa polisen när Laura var på väg att komma ihåg vem som försökte MÖRDA henne?? Det är ju inte så vanligt att en förälder undanhåller uppgifter som kan fälla någon som ska skada ens barn... Om det nu är hans barn...
Citera
2013-11-18, 15:08
Medlem
Axel kan vara inblandad eller veta något han förtiger, men jag tror inte han är den huvudsakliga person dom letar efter.

Detta kommer kanske låta helt knäppt, men jag tror faktiskt på Viktoria själv. Kanske inte att hon springer runt på Medisonus med falska passerkort, men att hon har nån som gör detta åt henne, någon som också hållit koll på Oliver. Jag tror att hon känner till mer om vad brorsan har haft för sig än både han och vi vetat om.

Jag tänker på en replik från Viktoria ur ett tidigare avsnitt "jag skulle aldrig tillåta att nåt stod i min väg". Känns som att dom gjort för stor grej av hur hård och kylig hon är för att hon skulle vara helt oskyldig.
Citera
2013-11-18, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av griffen
Axel kan vara inblandad eller veta något han förtiger, men jag tror inte han är den huvudsakliga person dom letar efter.

Detta kommer kanske låta helt knäppt, men jag tror faktiskt på Viktoria själv. Kanske inte att hon springer runt på Medisonus med falska passerkort, men att hon har nån som gör detta åt henne, någon som också hållit koll på Oliver. Jag tror att hon känner till mer om vad brorsan har haft för sig än både han och vi vetat om.

Jag tänker på en replik från Viktoria ur ett tidigare avsnitt "jag skulle aldrig tillåta att nåt stod i min väg". Känns som att dom gjort för stor grej av hur hård och kylig hon är för att hon skulle vara helt oskyldig.

Har tänkt lite likadant, victoria är för smart för att ha låtit oliver ha upp kameror och gå o ta liv av folk.. Hon overrular iaf honom, det måste hon...
Citera
2013-11-18, 17:15
Medlem
Jag tror benhårt på att det är en kvinna som är inblandad. Tror att manusförfattarna har något slags genustänk. Säsong ett var en manlig gärningsman och säsong två hittills en man. Det måste vara minst en kvinna nu. Dessutom ser den som utför injiceringarna liten ut, det kan inte vara en stor man.
Citera
2013-11-18, 17:43
Medlem
B´stards avatar
Citat:

Nej, det var 25 år sedan de var ihop, Laura går på gymnasiet.
Citera
2013-11-18, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mexx35
Jag tror benhårt på att det är en kvinna som är inblandad. Tror att manusförfattarna har något slags genustänk. Säsong ett var en manlig gärningsman och säsong två hittills en man. Det måste vara minst en kvinna nu. Dessutom ser den som utför injiceringarna liten ut, det kan inte vara en stor man.

Det här är väl genustänk enligt FI rakt av, män är svin som begår alla brott...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in