2013-11-18, 09:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 888poker
En psykopat kan göra vad som helst så länge det gynnar honom själv. Och han fick väl bo kvar så länge han gjorde någon som helst nytta på gården?

Jag ställer ingen diagnos. Jag ifrågasatte enbart varför du fått för dig att en psykopat inte skulle kunna baka eller tvätta. Var har du läst det?

Fanns det några punkter på listan som stämmer in på din bekant?

Som du förstår så hänger jag mig inte åt diagnoser, då skulle tex. Marina också kunna klassas med den diagnosen.

Jag tror M och FS hade hittat en plattform för att hantera både sin relation, jobb och boende en tid framöver. De hade så gjort också i över ett ½-år.

Ingen av dem skulle vinna på att punktera detta, eller hur ?
Citera
2013-11-18, 09:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Som du förstår så hänger jag mig inte åt diagnoser, då skulle tex. Marina också kunna klassas med den diagnosen.

Jag tror M och FS hade hittat en plattform för att hantera både sin relation, jobb och boende en tid framöver. De hade så gjort också i över ett ½-år.

Ingen av dem skulle vinna på att punktera detta, eller hur ?

Du kan inte vara på riktigt? Du försöker få fram att denna kille inte kan vara psykopat då han tvättade och bakade bullar? Är inte det att blanda sig i vilka kriterier som kännetecknar en psykopat? Du vill också diskutera vilka punkter som kan stämma in på offret? Det är inte att vara seriös och föra en seriös debatt. Men du kanske inte vill ses som seriös?
Citera
2013-11-18, 09:08
Bannlyst
Citat:
Jag tror inte att advokaten kommer ta med den fullständigt galna funderingen i rättegången. Vi kan nog istället enas om att Tulpanpernilla inte är så kunnig på vapen och hur de fungerar.

I domen HR48 skriver man om slutsatser.
Jag tycker inte rätten utesluter möjligheten att en sexlek med vapen gått överstyr, även om de inte målar upp varje scenario.
Om TP inte visste något betyder det att M kunnat ha samma informationsbrist.
Citera
2013-11-18, 09:10
Bannlyst
Citat:
Du kan inte vara på riktigt? Du försöker få fram att denna kille inte kan vara psykopat då han tvättade och bakade bullar? Är inte det att blanda sig i vilka kriterier som kännetecknar en psykopat? Du vill också diskutera vilka punkter som kan stämma in på offret? Det är inte att vara seriös och föra en seriös debatt. Men du kanske inte vill ses som seriös?

Det var ett svar på ett oseriöst påhopp. Det var riktat åt Renasanningen, så ta det inte personligt

Jag tycker att du skall fundera på vilka kriterier som stämmer på M.
Varför ?
Därför jag tror inte ett smack på googlade diagnoser inom psykiatri.
Citera
2013-11-18, 09:33
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Polis har inte utrett de män M haft kontakt med och det kan försvaret dra nytta av med att det finns alternativa gärningsmän.

Och idag är det försent att begära ut mobilloggar vilket försvårar för åklagare att bemöta dessa öppna dörrar.

Även riksåklagaren har avfört de 33 personerna från utredningen. Det finns fördjupade analyser av mobiltelefonanvändandet.
Citera
2013-11-18, 09:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Renasanningen
Men om du inte behöver belägga ett skit, varför då dessa kassa

Quarrelklipp?!

Verkar onekligen som du försöker belägga det "obeläggbara".

I FUP, däremot, finns tydligt belagt vilka "egenskaper" FS har, egenskaper vanliga hos

mördare.

Allvarliga fall av misshandel och hänsynslöshet mot andra människor i övrigt "kröns" med:

mord.

Dags för rättssystemet att sätta stopp för denna "karriär".

Man kan få baka och tvätta i fängelset också, kanske även på Kumla?

Du svarade aldrig på hur du tror att M skrämmer sina sexdejter, kan du svara på det ?
Du uteslöt pistol utan belägg.
Kan man utesluta knivar ?
Citera
2013-11-18, 09:35
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Javisst är det illustrativt ?
Någon BDSM-partner till M kan blivit livrädd när M försökte skrämmas med pistolen och gjort ett utfall.
Det kan också ha varit en dåvarande 25-åring på jakt efter värdesaker som gjort utfallet.
Citera
2013-11-18, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det kan också ha varit en dåvarande 25-åring på jakt efter värdesaker som gjort utfallet.

Nix.

Detta är tydligt gjort av en insider,

som visste var saker fanns.
Citera
2013-11-18, 09:40
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Även riksåklagaren har avfört de 33 personerna från utredningen. Det finns fördjupade analyser av mobiltelefonanvändandet.
Det finns inte mycket material att analysera. Operatörerna har kvar trafikinformation i sex månader.
Citera
2013-11-18, 09:43
Medlem
Citat:
Men om du inte behöver belägga ett skit, varför då dessa kassa

Quarrelklipp?!

Verkar onekligen som du försöker belägga det "obeläggbara".

I FUP, däremot, finns tydligt belagt vilka "egenskaper" FS har, egenskaper vanliga hos

mördare.

Allvarliga fall av misshandel och hänsynslöshet mot andra människor i övrigt "kröns" ofta med:

mord. (Enda allvarliga brottet ännu inte infört i en FUP om FS, men vänta bara...)

Dags för rättssystemet att sätta stopp för denna "karriär".

Man kan få baka och tvätta i fängelset också,

kanske även på Kumla?

Citat:
Du svarade aldrig på hur du tror att M skrämmer sina sexdejter, kan du svara på det ?
Du uteslöt pistol utan belägg.
Kan man utesluta knivar ?

Skrämmer?!

Marina är död, mördad...

Läst texten? Marina sysslade inte med

dödsfarlig BDSM...

Vill du påstå att kniv användes vid mordet?
Citera
2013-11-18, 09:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det finns inte mycket material att analysera. Operatörerna har kvar trafikinformation i sex månader.

Spår kallnar. Det kommer bli ett problem i rättegången.
Mest för åk.
Bedrövlig utredning, tänker på det här: https://www.flashback.org/sp45949870
Citera
2013-11-18, 09:46
Bannlyst
Citat:
Skrämmer?!

Marina är död, mördad...

Läst texten? Marina sysslade inte med

dödsfarlig BDSM...

Vill du påstå att kniv användes vid mordet?

Jag påstår inget, jag frågar dig som drar bestämda slutsatser.
Citat:
Hon berättade att hon hade bundit fast killen och att hon sedan hade gjort saker med honom enligt en bok som hon läste ur. Martin vet inte vad det är för en bok och hon berättade inte exakt vad hon gjorde med killen. Martin fick uppfattningen att hon gjorde saker med killen/skadade honom, för att få fram rädslan i hans ögon och att hon därigenom upplevde sexuell njutning

Varför kan inte en pistol använts ?
Kan du utesluta knivar ?

Låter inte ofarligt det här...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in